Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lesta-vanhemmat! Voisitteko ystävällisesti sanoa lapsillenne,

Vierailija
13.11.2011 |

että jättäisivät "normaalit" lapset rauhaan uskonasioista. Meidän lapsille on jo muutaman kerran lestapennut puhuneet kuinka me olemme epäuskoisia, kun meillä on televisio ja äidillä korvikset! Seuraavalla kerralla sanon niille jo rumasti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hvyää sinulle!

Vierailija
2/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen telkkarin kiinni jos lapset tulevat meille leikkimään ellei sieltä tule jotain tosi kiinnostavaa eli siis joku mm-lätkämatsi tms niin saatan jättää auki. Ja aikanaan olen perheiden äitien kanssa keskusteltu, että miten toimitaan eli saako antaa katsoa vaikka jonku lastenohjelman tai lätkämatsin pätkän tms. -5-

Ettekö tiedä että lestadiolaiset katsovat kotonaan netin kautta kaikenlaisia tv-ohjelmia, eli siinä se heidän "pyhyys" taas on.

Tv-vastaanottimen hankkiminen kotiin on se synti, ei ohjelmien katseleminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oma perheeni on ihan lestadiolaisia mutta äidilläni on korvikset ja lähes aina kynnet lakattuna lapsillakin ja kuitenki ihan normi lestadiolaisia. ainoa vaan että omaa pikkusiskoa oli kiusattu jonku sen kaverin syndeil ku pikkusiskollani oli kynsilakkaa

Vierailija
4/9 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omat lapseni ovat sellaista puhuneet! Kotona puhumme lapsille asiaa niin, että naapurit saattavat aivan hyvin uskoa jumalaan mutta eri tavalla kuin me, joten siis kysymykseen "onko naapurit uskovaisia vai ei" lapsi saa vastauksen että voi hyvinkin olla että he ovat uskovaisia.

Sovitaanko samaan syssyyn, että sinun lapsesi eivät kiusaa minun lapsiani siitä ettei meillä ole telkkaria, ei jätä häntä porukan ulkopuolelle sen takia tai ei huommauttele hänelle siitä ettei tyttöni käytä korviksia? Sitten oltaisiin tasoissa.

Vierailija
5/9 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omat lapseni ovat sellaista puhuneet! Kotona puhumme lapsille asiaa niin, että naapurit saattavat aivan hyvin uskoa jumalaan mutta eri tavalla kuin me, joten siis kysymykseen "onko naapurit uskovaisia vai ei" lapsi saa vastauksen että voi hyvinkin olla että he ovat uskovaisia.

Sovitaanko samaan syssyyn, että sinun lapsesi eivät kiusaa minun lapsiani siitä ettei meillä ole telkkaria, ei jätä häntä porukan ulkopuolelle sen takia tai ei huommauttele hänelle siitä ettei tyttöni käytä korviksia? Sitten oltaisiin tasoissa.

lapset haluaa olla ja ovatkin lestalasten kavereita, eivätkä kyllä jätä pois leikeistä tms. Lapsemme ovatkin usein kysyneet näitä naapurin lapsia meille leikkimään, mutta heidän äitinsä ei anna juuri siksi kun meillä on se pelottava televisio! Eli leikkivät vai ulkona.. Ihme juttu.

Vierailija
6/9 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mennä kaverille sisälle ja meille saa myös tulla. Naapurissa asuu ilmeisen kohteliaita ihmisiä, kun kaksi äitiä on sanoneet että he laittaa sit telkkarin kiinni kun meidän lapset tulee sisälle. Olen sanonut ettei missään nimessä tarvi, jokainen elää tavallaan eikä naapurien tarvitse omassa kodissaan pomppia meidän mukaan. Joskus lapset kattoo lasten ohjelmia, silloin aina äiti on erikseen mulle soittanut et saako lapset kattoa kun juuri alkaa...

Vierailija
7/9 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan tuollaista kuullut lapseni lestakavereilta. Eikä muutakaan pilkkaa puolin ja toisin. Lapseni tietää, että kaverinsa perheissä ollaan uskovaisia. Olen kertonut, että heillä on oma (vl) seurakuntansa, jossa asioita ajatellaan hieman eri tavalla kuin meidän seurakunnassa (ev-lut, tosin ei olla aktiivisia). Lapsi on vain todennnut, että "aijaa".

Meillä lapsi ei pidä "vl-tapoja" sen kummallisempina kuin jonkun toisen ei-vl-perheen tapojakaan. Ei se erittele ketään ihonvärinkään perusteella.

Vierailija
8/9 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen telkkarin kiinni jos lapset tulevat meille leikkimään ellei sieltä tule jotain tosi kiinnostavaa eli siis joku mm-lätkämatsi tms niin saatan jättää auki. Ja aikanaan olen perheiden äitien kanssa keskusteltu, että miten toimitaan eli saako antaa katsoa vaikka jonku lastenohjelman tai lätkämatsin pätkän tms.

-5-

Vierailija
9/9 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaiset katsovat kotonaan netin kautta kaikenlaisia tv-ohjelmia, eli siinä se heidän "pyhyys" taas on. Tv-vastaanottimen hankkiminen kotiin on se synti, ei ohjelmien katseleminen...

Miten se eroaa uskonnolliselta kannalta, kun katsoo telkkariohjelman netissä tai telkkarista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän