Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vl-foorumi

Vierailija
13.11.2011 |

"Mielestäni yksi keskeinen syy lasten ja nuorten pahoinvoinnin lisääntymiseen on lastensuojelulaki, joka kieltää lapsiin kohdistuvan ruumiillisen kurituksen. Itse kannatan sellaista lain muutosta, jossa ruumiillinen kuritus jälleen sallittaisiin kasvatustapana perheissä... verbaalisesti heikoilla vanhemmilla on mahdollisuus saavuttaa jonkinlainen kunnioitus lapsissansa."

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VL Foorumissa nimimerkki Nuusku, joka kuuluu Foorumin valvojiin, ja on ainakin yhden lapsen isä, kehottaa jättämään tekemättä ilmoitusta viranomaisielle jos on tullut tietoon lapsen seksuaalisen hyväksikäytön rikos.



Eli tämä vanhoillislestadiolainen mies kehottaa julkisesti rikkomaan Suomen lakia.



Laki velvoittaa tekemään ilmoituksen jos epäileekin että lapsi on vaarassa.

Vierailija
2/11 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole seurannut se että lukematon määrä vanhoillislestadiolaisuuden piirissä tehtyjä hyväksikäyttörikoksia on juridisesti vanhentunut. Rikollisia ei saada enää vastaamaan tekosistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuritusväkivalta ei ole tehokasta, sillä lapsi ei aina ymmärrä tekojensa seurauksia, eikä sitä miksi häntä rankaistaan voimalla. Kurittaminen voi päinvastoin aiheuttaa lapsessa kapinointia. Lisäksi pelon ilmapiirissä eläminen hidastaa lapsen oppimista. Lapsi oppii nopeammin, kun häntä kasvatetaan ilman väkivaltaa.



Tutkimusten mukaan lieväkin lapseen kohdistuva kuritusväkivalta lisää lapsen aggressiivisuutta, heikentää itseluottamusta ja vahingoittaa lapsen kasvua. Kuritusväkivallan seurauksena lapsen luottamus vanhempaan kärsii ja lapsi voi oppia pelkäämään vanhempaa.



Aiheesta käydään keskustelua omalla palstallaan täällä Vauva-lehdessä, kannattaa tutustua (http://www.vauva.fi/kuritus_ei_kasvata)!



Oletteko muuten käyneet katsomassa UNICEFin Kuritus ei kasvata -kampanjan PIssahätä ja muut kampanjavideot

?

Vierailija
4/11 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuritusväkivalta ei ole tehokasta, sillä lapsi ei aina ymmärrä tekojensa seurauksia, eikä sitä miksi häntä rankaistaan voimalla. Kurittaminen voi päinvastoin aiheuttaa lapsessa kapinointia. Lisäksi pelon ilmapiirissä eläminen hidastaa lapsen oppimista. Lapsi oppii nopeammin, kun häntä kasvatetaan ilman väkivaltaa.

Tutkimusten mukaan lieväkin lapseen kohdistuva kuritusväkivalta lisää lapsen aggressiivisuutta, heikentää itseluottamusta ja vahingoittaa lapsen kasvua. Kuritusväkivallan seurauksena lapsen luottamus vanhempaan kärsii ja lapsi voi oppia pelkäämään vanhempaa.

Aiheesta käydään keskustelua omalla palstallaan täällä Vauva-lehdessä, kannattaa tutustua (<a href="http://www.vauva.fi/kuritus_ei_kasvata" alt="http://www.vauva.fi/kuritus_ei_kasvata">http://www.vauva.fi/kuritus_ei_kasvata</a&gt;)!

Oletteko muuten käyneet katsomassa UNICEFin Kuritus ei kasvata -kampanjan PIssahätä ja muut kampanjavideot <a href="http://youtu.be/MIPdN_hXZ8M" alt="http://youtu.be/MIPdN_hXZ8M">http://youtu.be/MIPdN_hXZ8M</a&gt; ?

Tämän viestin kirjoitti siis Aino UNICEFilta :)

Vierailija
5/11 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan jos noita vanhempiakin sitten saa vedellä turpaan halutessaan jos ne ei osaa käyttäytyä.

Niin, miksi vain itseä pienempiä olisi luvallista hakata? Siitä vaan työpaikallakin jos ollaan eri mieltä niin eikun nyrkkitappelu pystyyn. ja jos alaiselta unohtui muistiosta joku kohta, niin häntä saa käydä tukistamassa.

Tässäpä uudistuksia työpaikalle... työterveyskin varmaan alkaisi reagoida...

Vierailija
6/11 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kuinka paha? Omasta mielestä olen jo saavuttanut paljon, minua nimittäin itseä lyötiin, tukistettiin ja riuhdottiin. Siitä olen oppinut pois siis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskaamallahan se kunnioitus saadaan! Nyt siis kaikki piiskaamaan ja tukistelemaan lapsiamme!

Vierailija
8/11 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuria ja ojennustahan lapset tarvitsee normaaliksi kasvaakseen. Väkivaltaa ei pidä tietenkään hyväksyä, mutta joku luunappi tai kevyt tukistaminen tulisi minunkin mielestäni olla vanhemman keinovalikoimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan jos noita vanhempiakin sitten saa vedellä turpaan halutessaan jos ne ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
10/11 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan jos noita vanhempiakin sitten saa vedellä turpaan halutessaan jos ne ei osaa käyttäytyä.

Niin, miksi vain itseä pienempiä olisi luvallista hakata?

Siitä vaan työpaikallakin jos ollaan eri mieltä niin eikun nyrkkitappelu pystyyn.

ja jos alaiselta unohtui muistiosta joku kohta, niin häntä saa käydä tukistamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitaatti on pooimittu vanhoillislestadiolaisten omalta palstalta, nimeltä VL-foorumi.