Huominen isänpäivämenunne? Minä aloitan.
Alkupalaksi tuoresalaatti kotimaisista vihanneksista ranskalaisella salaattikastikkeella.
Pääruoaksi isälle puolen kilon entrecotepihvit, itselle riittää 300 g. Lapin puikulaperunoita, purjohapankaalia, broccolia juustokuorrutuksella.
Juomana vichy.
Jälkiruoaksi Mövenpickin swiss chocolate-suklaajäätelöä.
Joudumme em. jäätelön takia ottamaan molemmat ennen ateriaa kaksi kapselia Lactrasea, koska meillä molemmilla on laktoosi-intoleranssi.
Ruoan jälkeen isä syventyy lukemaan Marskin Ritarit-lehteä, jonka hänelle ostin ja tätä kirjaa, jonka myös hänelle ostin isänpäivälahjaksi:
http://www.schildts.fi/fi/litteratur/2322-maailmanhistorian-suurimmat-h…
Äitienpäivänä hän puolestaan hemmottelee minua Stockmannilta ostetulla jättimäisellä Guylian-merkkisellä belgialaisella suklaakonvehtirasialla ja punaisella ruusukimpulla.
Kommentit (29)
Mies saa maistaa mun torttua heti aamusta ja pitkin päivää imaisen letkusta "löysät" pois. Illalla hän on tyytyväinen ja tyydytetty. =)
Toisaalta ei minulle riittäis amuulla tyhjentää pussit että illalla olisin hyvillään.
Illalla tänään jo vedetään pohjiksi kermaa, ei tietenkään hylaa. Aamusta alkaen koko perhe pieree ja haisee. Iltaan mennessä onkin jo aika saatanallinen savu ja kananmunapierun haju meillä sisätiloissa. Perseet hellinä kaadumme sänkyyn väsyneinä, mutta onnellisina. Tulipa vietettyä ihana isänpäivä. Aah.
Alkuun vihersalaattia, tomaattia ja kurkkua.
Pääruoaksi: Naudan ulkofilepihvejä, pippurikastiketta ja timjamilla maustettuja lohkoperunoita.
Jälkiruoaksi New York sitruunarahkakakkua.
Aamupalalle rapeakuorista maalaisleipää parilla leikkeleellä, juustolla ja rehuilla+paistan pekonia ja munat, kaffia ja tuoremehua, croisantit marmeladilla tai nutellalla miten hra haluaa.
Ruoaksi hän halusi että teen kanacanneloneja joten niitä sitten teen, perussalaattia kylkeen ja jälkkäriksi leivon suklaan rakastajan jättimuffinsseja.
Isukki kun tulee kotiin vasta yömyöhällä huomenna joten juhla-ateriat saavat nyt jäädä väliin.
mies tekee, luultavasti makaronijauhelihamössöä.
syödään edelliseltä päivältä jäänyttä jauhelihakastiketta ja spagettia.Tilillä euro rahaa. Maanantaina tulee lisää rahaa mutta ei se isänpäiväään auta.
Miehen vanhemmat varmaan kutsuvat syömään niinkuin yleensä ja tarjolla on joko uunilohta tai joku paisti peruboita jotain kastiketta ja vihanneksia :)
Brasilian Yellow Bourbon, Nicaragua Los Plaseres ja Cuba Serrano Superior. Mielellään silleen että paahdosta ei ole montaa viikkoa ja itse jauhettuna.