Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muokkaatteko lapsenne joululahjatoivelistaa?

Vierailija
11.11.2011 |

Pyysin tytärtäni kertomaan mitä hän haluaa lahjaksi (otimme lahjakuvastot esiin). Hän halusi paljon sellaisia leluja lahjaksi mitä minä en halua kotiini, kuten yksittäisiä pikkuisia nukkeja tai Bratzeja.

Olenko julma, jos jätän pois ne lahjalistalta, jotka toimitan isovanhemmille?

Onko väärin, että minä vanhempana muokkaan toivelistoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi joulupukki tietää paremmin. itse lisäsin pumpattavan barbaran ja tuollahan se kaapissa möllöttää.

Vierailija
2/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä itse haluat kotiisi.Näinhän se menee.Ja lapsi kiittää.

Vierailija
4/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään toimittaa isovanhemmille mitään listoja. Vinkkiä voin antaa suullisesti, jos kysyvät, mutta olis tosi noloa antaa jotain listoja. Ootko nyt ymmärtänyt jotain väärin, vanhemmilleenhan lapset niitä listoja väsää.

Vierailija
5/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on pieni, muokkaan paljonkin.

Esimerkiksi 3-vuotiaani listassa on 15 samantyylistä lelua joista ehkä kolme laitan joulupukin listalle. Toisaalta 6-vuotiaani toiveet taas ovat niin järkevät, etten muokkaa, yksi iso legosetti ja pari edullista pikkujuttua.

Vierailija
6/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun isovanhemmat kysyvät lahjatoiveita, kerron jotain lapsen listalta (joka sisältää yllättäen vain leluja ja pelejä) ja lisään itse jotain tarpeellista "toivetta", mille olis käyttöä, esim. vaatetta, pyyhe, kello...

Meillä ainakin pojalla on pari ykköstoivetta noissa leluissa, joista on haaveillut pitkään ja loput on ihan mainoksista bongattuja juttuja. Yritän huolehtia, että saa ne ykköstoiveet (vaikka meiltä) ja muita toiveita kohtuudella...

Vierailija
7/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun isovanhemmat kysyvät lahjatoiveita, kerron jotain lapsen listalta (joka sisältää yllättäen vain leluja ja pelejä) ja lisään itse jotain tarpeellista "toivetta", mille olis käyttöä, esim. vaatetta, pyyhe, kello...

Meillä ainakin pojalla on pari ykköstoivetta noissa leluissa, joista on haaveillut pitkään ja loput on ihan mainoksista bongattuja juttuja. Yritän huolehtia, että saa ne ykköstoiveet (vaikka meiltä) ja muita toiveita kohtuudella...

Lista on ihan järkyttävän pitkä, koska poika lisäilee siihen leluja tyyliin mainoksista. Luonnollisestikaan en aio ostaa 30 lelua lahjaksi =D

Me vanhemmat valkkaamme kolme toivotuinta ja kun isovanhemmat tms. kyselevät lahjaideoita, kerromme sitten listasta seuraavaksi toivotuimmat.

Vierailija
8/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyritään toteuttamaan ainakin 5 ekaa toivetta. Olen kertonut lapsille, että joulupukki ei toteuta kaikkia ja että toivotuimmat pitää laittaa aina listan kärkeen.

Vierailija
9/9 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään välitä niitä edelleen isovanhemmille. Lapset voivat itse kertoa mitä toivovat, jos haluavat. Minä voin kertoa mitä lapset tarvitsevat vanhemman näkökulmasta, jos isovamhemmat kysyvät.

Toivelistat ovat todellakin TOIVElistoja, eivät tilauslistoja. Yhden kuusivuotiaan toivelistalla oli Super Mario Galaxy 3. Kun ihmeteltiin että miten tällainen toive, kun Super Mario Galaxy 3:a ei edes ole olemassa. "Saahan sitä TOIVOA", vastasi 6-vuotias. Hyvä asenne. Kaikkia toiveita ei tarvitse toteuttaa.