Minusta (lähihoitaja-opiskelija) puhuttiin paskaa selän takana osastolla :(
Olen hoitanut erästä ihmistä jo monta viikkoa siellä ja hän on käynyt tutuksi ja tulemme hyvin toimeen.
Tänään kuulin kun henkilökunta puhui että "ei ihme että se opiskelija tulee tuon kanssa niin hyvin toimeen,on niin kusipääpotilas että ilmankos"
Toinen hlökunnan jäsen vastasi tähän että "niinpä,vakka kantensa valitsee" lopuksi sitten nauroivat suureen ääneen..
Onpa ihanaa kuulla tällaista,kertakaikkiaan
Kommentit (14)
missään muualla ei varmaan ole näin paljon ikeitä juoruämmiä kun hoitoalalla. Toisesta korvasta sisään tai toisesta ulos. Tai sitten voit jutella asiasta esimiehen kanssa. Tai opettajasi.
käynyt noin (sekin jostain syystä hoitotyössä jossa olin apulaisena..), jos et ole tehnyt mitään kusipäistä kenellekään niin nuo tyypit ovat itse sellaisia eikä heistä kannata välittää.
Inhottavia eukkoja. Älä välitä. Naisvaltaisilla aloilla tupataan puhumaan selän takana, valitettavasti :(
Ehkä ne hoitajat eivät pärjää kyseisen potilaan kanssa ja se että sinä pärjäät, alkaa nyppiä. Yritä keskittyä pelkästään opiskeluun ja siihen että teet työsi mahdollisimman hyvin. Tuosta voisi kyllä kertoa omalle opettajalle, ellet pelkää että joudut hakemaan duunia joskus samalta osastolta... silloin ei ehkä kannata.
t. sh
älä välitä,typerämpää neuvoa ei voisi antaa.
Jotkut vaan on mulkkuja,ilkeitä ja pahansuopia. Seuraavalla kerralla kun hoitavat jotakuta,niin toteat vain että onpa siinä niin ystävällinen ja mukava potilas,että kyllä vakka kantensa valitsee.
Juuri tuollaista se on, siihen on vain pakko sopeutua. Varsinkin sellaiset työhönsä kypsyneet juoruämmät mustamaalaavat hyviä uusia hoitajia joilla vielä intoa riittää. Toivottavasti löydät mukavan työpaikan ja jaksat alalla
aikaa siitä jo 20v, olin viimisen pä1 lle ahkera ja oikein hakemalla hain kaikki kurjimmat hommat. aina kun jossakin oli vaikka joku kakat allaan, kiiruhdin paikalle ja pesin. Valitsin huonokuntoisimmat potilaat, että sitten auttelin heitä päivän mittaan kaikin tavoin.
Kuskasin vessaan ja kääntelin sängyssä minkä kerkesin.
Sitten kun tuli arvostelun vuoro, arvaa minkä Kiitoksen sain"?
Arvostelussa minua moitittiin siitä, kuinka valitsin potilaita!!! Kukaan ei koskaan valittanut silloin kun tein raskaimmat hommat, mutta annas olla sitten kun tuli arvostelu, piti keksiä jotain paskaa.
No, olin nuori, aina huolellisesti ja kauniisti meikattu, nättikin ja sekös taisi sapettaa.
Kerroin kyllä ohjaavalle opettajalle mielipiteeni ja sille valvovalle hoitajallekin ja sain ihan hyvän arvostelun, vaikka huonot arvioinnit siitä paikasta sainkin.
Onneksi opettaja oli ollut parissa muussakin paikassa ohjaajanani ja tarkkaan tiesi, millainen työmyyrä olin. Kun kahdenkesken oltiin palaverissä, (hän oli todella kaunis ja huoliteltu) hän nauroi noille hoitajien arvioinneille ja sanoi, että elä sure, tällaista se nyt vaan joskus on. Pärstä kerroin ratkaisee :)
ja vanhukset työpaikalla suureen ääneen puhuivat siitä kuka on paras hoitaja mielestään ja se olin minä jolla ei edes koulutusta alalle. Senköhän takia aloin saada vaan siivoushommia... Joo mutta tulin erittäin hyvin toimeen sen asiakkaan kanssa joka oli "hankala valittaja". Ei hän ollut hankala vaan peloissaan jouduttuaan ensin sairaalaan ja sitten vanhainkotiin muiden (tylyjen hoitajien) armoille. Olin ystävällinen ja kohtelias ja monet hoitajat ihan hirveitä tylyjä ämmiä näille vanhuksille. Jos asiakkaat olisivat saaneet päättää niin olisivat palkanneet minut hoitajaksi, oikeat hoitsut eivät oikein tykänneet. Eivät osanneet yhtään asettua vanhusten asemaan. Mitä kun olet elänyt elämäsi itsenäisenä ja yhtäkkiä oletkin muiden varassa eikä kukaan oikeasti välitä miltä susta tuntuu? Sekin hankala joka juoksutti itki mulle miten kamalasti heitä kohdellaan ja olisi kaivannut vain lohtua tilanteeseen. Mutta hoitajat hoitivat vaan mekaanisesti ja kyllä siinä olisi ollut aikaa olla ystävällinen ja myötätuntoinen, ei olisi mennyt yhtään sen enempää aikaa.
He ovat kateellisia kyvystäsi tulla hienosti toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja heillä on itsellä paha olla. Itse ovat varmaan niin puutuneita työhönsä etteivät näe enää asiakkaita kunnioittavaa asennetta ansainneina tuntevina ihmisinä, potilas kyllä aistii sen ja voi alkaa käyttäytyä ihan syystäkin inhottavasti... Tuo puhe kertoo siitä ,että osastolla on huono ilmapiiri. Sait hyvin muotoiltuja vinkkejä jo muilta, mut tosiaan kyllä tosta itsekin hoitajana "kuulee" heti mistä kysymys on.
Joillakin aloilla se on tommosta. Toi on merkki tosi surkeesta työilmapiiristä.
Jos olisin sinä, varmaan tekisin, ninku joku jo ehdotti. Sanoisin jonkun kivan potilaan kohdalla tuolle paskanpuhujalle, että kylläpä teillä menee hyvin, molemmat ootte niin kivoja. Vakka kantensa jne.
Saakeli, mitä touhua. Mä ihan varmasti kyl loppuraportissa mainitsisin asiasta.
En ole ap, mutta ihana kuulla näitä kommentteja. Itsekin olen juuri hoitoalalla harjoittelussa. Onneksi löytyy fiksujakin ihmisiä, jotka tukevat ja kannustavat!
toimeen. Joku jonkun työkaverin ja asiakkaan kanssa paremmin, toinen huonommin. Keskittyy vaan omaan osuuteen. Jos tuo on toisten näkemys tiimityöstä niin se on heidän häpeä. Isossa työpaikassa on vaikeiden lisäksi myös mukaviakin ihmisiä.
olet kai antanut itsestäsi sitten aika huonon ensivaikutelman?
Tai sitten ne vaan on jotain juoruakkoja, joista ei kande välittää.