Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan käytös- miten reagoisitte?

Vierailija
11.11.2011 |

Meidän teini kertoo nykyisin vähän väliä millaista kaaosta heidän luokan englannin tunnit on.

Oppilaat käyttäytyvät huonosti, myös minun tyttäreni (on kyllä yritetty opettaa muuta) eikä ope tunnu saavan porukkaan mitään kuria.

Opelta puuttuu auktoriteetti ja hän yrittää korvata sitä huutamalla ja kiroilemalla.

Lisäksi hän uhkaa lyödä oppilaita esim. kirjalla tai kynällä. Jotain poikaa oli kai jopa potkaistu.

Mä tavallaan ymmärrän opea, koska tyttäreni luokka kuullostaa siltä, että se täynnä sekopäitä jotka provosoi opettajaa minkä ehtivät. MUTTA tuolla systeemillä ne ei kukaan opi englantia eikä tilanne rauhoitu.

Mitä tekisit jos olisit minä? Vai tekisitkö mitään?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä oppilaiden jutuissa on yleensä jotain perää kuitenkin.

Vierailija
22/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiä. Vähän siihen sävyyn että mikä se tilanne siellä koulussa on, kun jutut kuullostavat aika hurjilta.

Yritin selittää tyttärelleni (joo 14v 8lk) että minun olisi kivempi puuttua asiaan, jos hän olisi kiltisti luokassa, mutta ei vissiin aio olla.

Kuitenkin sain sen käsityksen että ope on ensin ollut 'hankala' ja nää pöllöpäät nyt sit kostaa sitä ja ope huutaa ja kiroilee yhä enemmän. Luokan paras oppilaskin (tyttäreni paras koulukaveri) '

on mukana tässä pöllöilyssä.

Kysyin mitä tämän toisen tytön vanhemmat ovat asiasta sanoneet, mutta he eivät kuulemma tiedä asiasta. Tyttäreni ystävä ei kai uskalla kertoa, kun on itse käyttäytynyt huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehtorilta, joka sen antaa. Jos koulun pihalla hortoilee aikuisia, on ne narkkareita tms niin kyllä poliisi ne poistaa.

Vierailija
24/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ottaisin yhteyttä open pomoon, eli reksiin ja tietty yrittäisin takoa järkeä oman lapsen päähän

Ei rehtori ole mikään pomo.

Ulkomailla rehtori saattaa olla koulun omistaja. Suomessa on ihan eri systeemi. Rehtori on koulun vääpeli. Vääpeli ei ole sama, kuin pomo.

Rehtori ei ole oikea henkilö jolle valitetaan oppilaista tai opettajasta. Rehtori hoitaa koulun talousasioita.

Ehkä joskus rehtorilla on ollut jotain auktoriteettiä opettajiakin kohtaan. Näin ei ole eivätkä vanhemmatkaan ole tietoisia koulun politiikasta. Moni kuvittelee että rehtori olisi pomo.

Mitä noihin lapsiin tulee niin niihin ei ole lääkettä. Niitä ei saada kuriin. Heidän vanhemmat ovat ainoa lääke käytökseen. Se on sääli.

Todella moni opettaja vaihtaa alaa näinä aikoina. Nuoriso käyttäytyy, kuin ripuloiva sonnin perse. Vanhemmatkaan eivät tiedä miten lapsensa käyttäytyvät.

Kenties portsari tai vartija voisi hoitaa pyövelöinnin kouluilla. Eli kepin iskuja tai sähköiskuja, jotain mikä pitäisi opettajien mielenterveyden kunnossa ja työrauhan koulussa.

Järkyttävää kun vaimo sairastuu vakavasti mt-ongelmiin sairaassa työpaikassa. Vuosittain jatkuvasti moni opettaja sairastuu vakavasti mielenterveydellisiin vaivoihin ja eläköityy ennen eläkeikää.

On rankkaa herätä yöllä vaimon huutoon ja rauhoitella häntä keskellä yötä. Näkee vieläkin painajaisia ylasteista ja lukioista, joissa kävi sijaistamassa.

Vierailija
25/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki talousasioista, mutta myös koko koulun toiminnasta eli on johtoryhmän puheenjohtaja, mukana oppilashuoltotyöryhmässä, jossa joutuu aktiivisesti osallistumaan tilanteiden selvittämiseen. Lisäksi rehtorin kansliassa on oppilaita toisinaan rangaistuksena jne. Eli rehtorin työ on todella paljon muutakin kuin talousasioiden hoitoa. Lisäksi ne talousasiat liittyvät erottamattomast koulun arkeen ja nykyään ihan riviopettaja joutuu osallistumaan jonkin verran sellaisiin paperihommiin.

mä ottaisin yhteyttä open pomoon, eli reksiin ja tietty yrittäisin takoa järkeä oman lapsen päähän

Ulkomailla rehtori saattaa olla koulun omistaja. Suomessa on ihan eri systeemi. Rehtori on koulun vääpeli. Vääpeli ei ole sama, kuin pomo.

Rehtori ei ole oikea henkilö jolle valitetaan oppilaista tai opettajasta. Rehtori hoitaa koulun talousasioita.

Ehkä joskus rehtorilla on ollut jotain auktoriteettiä opettajiakin kohtaan. Näin ei ole eivätkä vanhemmatkaan ole tietoisia koulun politiikasta. Moni kuvittelee että rehtori olisi pomo.

Mitä noihin lapsiin tulee niin niihin ei ole lääkettä. Niitä ei saada kuriin. Heidän vanhemmat ovat ainoa lääke käytökseen. Se on sääli.

Todella moni opettaja vaihtaa alaa näinä aikoina. Nuoriso käyttäytyy, kuin ripuloiva sonnin perse. Vanhemmatkaan eivät tiedä miten lapsensa käyttäytyvät.

Kenties portsari tai vartija voisi hoitaa pyövelöinnin kouluilla. Eli kepin iskuja tai sähköiskuja, jotain mikä pitäisi opettajien mielenterveyden kunnossa ja työrauhan koulussa.

Järkyttävää kun vaimo sairastuu vakavasti mt-ongelmiin sairaassa työpaikassa. Vuosittain jatkuvasti moni opettaja sairastuu vakavasti mielenterveydellisiin vaivoihin ja eläköityy ennen eläkeikää.

On rankkaa herätä yöllä vaimon huutoon ja rauhoitella häntä keskellä yötä. Näkee vieläkin painajaisia ylasteista ja lukioista, joissa kävi sijaistamassa.

Vierailija
26/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kohta puoli vuotta hukkaan ja lapset ei oo oppinut mittään.

Ei kai se opettaja voi mitään jos ei huonosti käyttäytyvät teinit halua opiskella. Ei ketään voi opettaa väkisin!

Vierailija
27/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun saa menn kuka vaan ja milloin vaan

Meillä on ainakin kaikki ulko-ovet lukittuina ja tehokas kulunvalvonta. Mihinkään ei pääse ilman avaimia.

Vierailija
28/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut peruskoulun yläasteella vakituisena ja sijaisena. Sijaisena on yleensä vähän ikävämpää, joten jos vaimosi on tehnyt vain sijaisuuksia ja hänellä on ollut huonoa onnea, on se voinut olla kovaa kyytiä. Yleensä suomalaisissa kouluissa on kuitenkin melko järkevää menoa.

Yleensä rehtorit ovat pomoja. Heidän hommiinsa kuuluu paitsi talous, myös henkilöstöjohtaminen. Rehtorin kautta kuuluu vanhempienkin hoitaa asioita. Jos rehtori ei ole pätevä, sitten ohitetaan, ei ennen.

Oppilaat ovat levottomia, mutta kyllä heidät töihinkin saa. Riippuu kovasti opettajasta. Ja se millainen opettaja on, riippuu paitsi hänen persoonallisista kyvyistään, niin myös rehtorista, kunnan/kaupungin tavasta johtaa sivistystoimeaan, opettajan elämäntilanteesta jne.

Nyt eletään sellaisessa lamassa/laman pelossa, etteivät opettajat uskalla tai voi vaihtaa alaa. Niinpä kouluissa on enemmän kuin hyvinä taloudellisina aikoina opettajia, jotka eivät haluaisi siellä olla.

Moni kuntaa säästää järjettömyyksiin asti mm. kouluavustajissa jne. Opettajan työhön vaikuttaa jo se, jos oppikirjat ovat vanhoja repaleita.

Valitettavasti omatkin lapseni kertovat jatkuvasti räyhäävistä, kiroilevista ja aseella (!) uhkaavista opettajista. Uskon ja tiedän silti, että opettajien enemmistö on ihan rauhallista ja mieleltään tervettä väkeä. Eivät he halua pyöveleitä kouluihin.

Ottakaa yhteyttä kouluihin ja tukekaa opettajia niin paljon kuin voitte. Minä teen oman osani enkä ota yhteyttä kouluun, vaikka kärsin kuullessani, että lapsilleni räyhätään ja kiroillaan...

Miettikää, kun äänestätte ja muuten vaikutatte tässä yhteiskunnassa, mikä on todella tärkeää. Millaista yhteiskuntaa te haluatte? Mitä on tuottavuus? Mitä tarkoittaa kustannustehokkuus? Sopivatko tuollaiset sanat kouluihin?

Vierailija
29/48 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokkalaiset osaavat olla "hankalia", itsekin painin viikoittain yhden levottoman ryhmän kanssa.

Kasiluokka on monilla oppilailla aika levotonta aikaa. Opattajalla pitää kuitenkin olla muut keinot kuin kiroileminen ja räyhääminen käytössä, kiroilu ei ole asiallista käytöstä. Toisaalta oppilaatkin osaavat liioitella, joten kyse voi tietysti olla siitäkin, että opettajalta on kerran hermostuksissa livahtanut voimasana... Mutta asiaan. Jos lapsi todella sanoo (ja kaverit vahvistavat) opettajan jatkuvan kiroilun, niin ottaisin kyllä rehtoriin yhteyttä. Ei rehtori ole opettajan "pomo", mutta hänellä on vastuu koulun henkilöstöasioista. Esim. meillä rehtorit jakavat kouluavustajaresursseja ja levottomiin ryhmiin yritetään saada useampia aikuisia paikalle tai tarvittaessa pyritään jakamaan ryhmää pienempiin osiin työrauhan saamiseksi. Tuolla opettajalla on mitä ilmeisimmin keinot loppu, ja nyt tarvitsee muita apuun. Voit toki olla yhteydessä opettajaankin, mutta itse olisin yhteydessä tyyliin "Olemme kuulleet, että tunneilla on levotonta. Mitä me vanhemmat voimme tehdä kotona tilanteen helpottamiseksi...? jne." En lähtisi opettajaa syyttelemään, sillä kaikesta huolimatta hän saattaa olla lapsesi opettaja loppuvuoden ja kenties jatkossakin ja on turhaa tulehduttaa välejä entisestään. Mutta jotenkin lähtisin asiaa ajamaan, jos tilanne on jo jatkunut jonkin aikaa. Jos kyse on ihan parin viime viikon tilanteesta (jonkun tapahtuneen jälkipyykistä), niin antaisin aikaa kulua vielä hieman ja katsoisin saako opettaja tilanteen hallintaan.

viestiä. Vähän siihen sävyyn että mikä se tilanne siellä koulussa on, kun jutut kuullostavat aika hurjilta.

Yritin selittää tyttärelleni (joo 14v 8lk) että minun olisi kivempi puuttua asiaan, jos hän olisi kiltisti luokassa, mutta ei vissiin aio olla.

Kuitenkin sain sen käsityksen että ope on ensin ollut 'hankala' ja nää pöllöpäät nyt sit kostaa sitä ja ope huutaa ja kiroilee yhä enemmän. Luokan paras oppilaskin (tyttäreni paras koulukaveri) '

on mukana tässä pöllöilyssä.

Kysyin mitä tämän toisen tytön vanhemmat ovat asiasta sanoneet, mutta he eivät kuulemma tiedä asiasta. Tyttäreni ystävä ei kai uskalla kertoa, kun on itse käyttäytynyt huonosti.

Vierailija
30/48 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti omatkin lapseni kertovat jatkuvasti räyhäävistä, kiroilevista ja aseella (!) uhkaavista opettajista. Uskon ja tiedän silti, että opettajien enemmistö on ihan rauhallista ja mieleltään tervettä väkeä. Eivät he halua pyöveleitä kouluihin.

Vanhemmathan ovat haluneet kuritusta kouluihin. Mietinkin, kuinka moni opettaja suoriutuisi opetuksen, kasvatuksen lisäksi myös kurinpidosta. Sehän on melko keskiaikainen metodi. Minä en kykenisi lyömään kepillä oppilasta.

Ruumiillinen kuritus tuntuisi olevan ainoa keino saada nuoret järjestykseen. Sanktion pelko aiheuttaisi myös paljon. Nythän on niin että oppilaat saavat tehdä mitä lystäävät tunneilla. Jos heidät poistetaan luokasta ja sinä aikana satuttavat itsensä koulun käytävällä tai skeittipuistossa, on opettaja vastuussa tästä onnettomuudesta ja velvollinen korvaamaan oppilaan luut.

Siksi opettaja ei uskalla poistaa riehuvaa oppilasta luokasta. Hän on vastuussa tästä koko oppitunnin ajan, vaikka häirikkö ei olisikaan luokassa.

Vierailija
31/48 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luokan parhain tyttö ja sinun kiltti tyttösi (joka pinnaa ja luistaa läksyistä jos silmä välttää) ovat etunenässä opettajaa ärsyttämässä. Ja jutut ovat hurjia, enpä nielemättä uskoisi. Mutta sinä haluat uskoa ja hyvä niin. Katselepa tuolla asenteella miten tyttösi jatkossa opintojaan hoitelee.

Vierailija
32/48 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun saa menn kuka vaan ja milloin vaan

Meillä on ainakin kaikki ulko-ovet lukittuina ja tehokas kulunvalvonta. Mihinkään ei pääse ilman avaimia.

Näin voi olla, mutta kuten edellä lainasin voimassa olevaa peruskoululakia, ovi on pyynnöstä avattava.

Jos näin ei käy, pyydetään ensin valituskelpoinen päätös kirjallisena. Siinä pitää olla mainittuna se perusteltu syy, jonka vuoksi juuri tämän henkilön pääsy opetusta seuraamaan estetään.

Sitten homma jatkuu ylempiin oikeusasteisiin.

Jos koulussa ei noudateta peruskoululakia tämän pykälän kohdalla, niin kyllä minä olisin todella huolissani sen koulun toiminnasta! Pyrkisin entistä aktiivisemmin pääsemään sisään ja opetusta seuraamaan.

Mistä luulette johtuvan, että minä pätevänä opettajana täällä kirjoittelen täysin tyytyväisenä työttömänä? Päivärahani suuruus ei suinkaan häikäise, mutta kun vaihtoehtona olisi se hirviöluokka...

Vierailija
33/48 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulussani jotku naisopettajat ns. "hiplaavat" tyttöjä... Olemme kavereidemme kanssa huomanneet että NAISOPETTAJAT tavallaan flirttailevat tytöille tai sitten he vaan yrittävät olla hauskoja...Opettaja on monesti tarttunut käteeni kun olen puhunut tunnilla.. Kerran ope veti hiuksista yhtä poikaa.. Jos sattuisin vähän herkempi oppilas olemaan mulla olis varmaa traumoja vaikka muille jakaa...

Vierailija
34/48 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 23:29"]

Minun koulussani jotku naisopettajat ns. "hiplaavat" tyttöjä... Olemme kavereidemme kanssa huomanneet että NAISOPETTAJAT tavallaan flirttailevat tytöille tai sitten he vaan yrittävät olla hauskoja...Opettaja on monesti tarttunut käteeni kun olen puhunut tunnilla.. Kerran ope veti hiuksista yhtä poikaa.. Jos sattuisin vähän herkempi oppilas olemaan mulla olis varmaa traumoja vaikka muille jakaa...

[/quote]

Anteeks, mut mitä VITTUA? Naisopettajat siis hiplaa sua? Missä rinnakkaistodellisuudessa sä elät, teini?

Matikanmaikka

Vierailija
35/48 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä häirikköjä on joita kaikki vain pelkäävät, joka ainoa opettaja ja oppilas. poliisi pitäisi sotkea asiaan mukaan. Miksi ei?

wouuuu vttu vittu vittu spiidi ne kutsu skoudet tänne sun takii spiidi! vittu vittu spiidi. Vitun spiidi jätkä o vitu seko. Noin ja Spiidi on kingi. Kouluihin tarvitaan iisoja lihaksikkaita miehiä. Vaikkapa neljä reipasta budoportsaria.

mä niin toivon enempi yksityskouluja S uomeen, rahalla saa ja hevosella pääsee....

eli pääsis roskasakista eroon :)

Ainoa asia josta peruskoulussa on luovuttu on kansakoulu ja koulukuri.

Palauttamalla kansakoulun ja opettajien mahdollisuuden pysäyttää häiriköinnin väkivallalla saadaan halvalla ja tehokkaasti koulu toimimaan.

Yksityiset koulut ovat kalliita ja epämääräisiä yksiköitä. Koulun on hyvä olla yhdenvertainen.

Olen varma että häiriköinti saataisiin kuriin väkivallalla helposti. Sen jälkeen väkivaltaa ei tarvittaisi, riittäisi vain saktion pelko.

Vierailija
36/48 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori on vastuussa siitä, mitä hänen koulussaan tapahtuu. Hänen on otettava selville, mikä tilanne luokassa on.

Toimin itse yläkoulun opettajana. Meillä oli muutama vuosi sitten epäpätevä sijainen, joka meni alussa täydestä kuin väärä raha, mutta sitten aloimme kiinnittää oppilaiden tarinoihin huomiota ihan vakavissamme. Opettaja kiroili ja käyttäytyi epäasiallisesti oppilaita kohtaan. Hän ei pystynyt pitämään luokkaa hiljaisena, eikä osannut korjata kokeita, tehtäviä ym. Lopulta monien sotkujen kautta paljastui, että hänellä oli mielenterveysongelma (ollut jo meille tullessaan) eikä hän ollut oikein sopiva opetustyöhön. Monilla oppilailla meni koulunkäynti ihan höpöksi tuon tilanteen takia. Vanhempana toimisin siis niin, että ottaisin pikaisesti yhteyttä rehtoriin. Oppilaiden on saatava kunnollista opetusta ja kunnon työrauha koulussa.

Vierailija
37/48 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori on vastuussa siitä, mitä hänen koulussaan tapahtuu. Hänen on otettava selville, mikä tilanne luokassa on.

Toimin itse yläkoulun opettajana. Meillä oli muutama vuosi sitten epäpätevä sijainen, joka meni alussa täydestä kuin väärä raha, mutta sitten aloimme kiinnittää oppilaiden tarinoihin huomiota ihan vakavissamme. Opettaja kiroili ja käyttäytyi epäasiallisesti oppilaita kohtaan. Hän ei pystynyt pitämään luokkaa hiljaisena, eikä osannut korjata kokeita, tehtäviä ym. Lopulta monien sotkujen kautta paljastui, että hänellä oli mielenterveysongelma (ollut jo meille tullessaan) eikä hän ollut oikein sopiva opetustyöhön. Monilla oppilailla meni koulunkäynti ihan höpöksi tuon tilanteen takia. Vanhempana toimisin siis niin, että ottaisin pikaisesti yhteyttä rehtoriin. Oppilaiden on saatava kunnollista opetusta ja kunnon työrauha koulussa.

Juuri sairaat luokathan aiheuttavat näitä mt-ongelmia sijaisille, jotka eivät sitten koskaan saa vakituista paikkaa, kun sairastuvat pitkän pätkätyöputken seurauksena mielenterveysairauksiin ja sitä kautta kuolevat nuorina pois.

Eikä mikään ihme, jos luette vaikkapa opettajalehden kuolinilmoituksia niin harvemmin opettajat elävät pitkään. Opettajien elinikä on noin 60 vuotta.

Työ on stressaava ja erityisen stressaavaa on pätkätyöopettajilla. He joutuvat, joka kerta uuteen työpaikkaan. Tutustuvat uusiin kolleegoihin (eivät kaikki kivoja), oppilaisiin.

Huhutaan opettajien uniongelmista. Väsymyksestä kasaantuneista töistä. Vakituisessa hommassa olevat opettajat nakittavat sijaiset aina tekemään aamutunnit ja kiusallisimmat päivärytmit ja selviävät itse vähemmällä.

He murhaavat sijaisia henkisesti. Vievät kesälomarahat... Toivottavasti sille saadaan loppu.

Opettajat pitävät toistensa puolta. Siksi en usko opettajuuteesi.

Vierailija
38/48 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä häirikköjä on joita kaikki vain pelkäävät, joka ainoa opettaja ja oppilas. poliisi pitäisi sotkea asiaan mukaan. Miksi ei?

wouuuu vttu vittu vittu spiidi ne kutsu skoudet tänne sun takii spiidi! vittu vittu spiidi. Vitun spiidi jätkä o vitu seko. Noin ja Spiidi on kingi. Kouluihin tarvitaan iisoja lihaksikkaita miehiä. Vaikkapa neljä reipasta budoportsaria.

kova kuritus kouluihin. Niin pääsee osalliseksi myös rikkaiden kakarat. Eivät välttämättä ole saaneet koskaan selkäänsä. Niin koulussa tasoittuu tämäkin kokemusvaje.

mä niin toivon enempi yksityskouluja S uomeen, rahalla saa ja hevosella pääsee....

eli pääsis roskasakista eroon :)

Vierailija
39/48 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on liikaa tehtävää. Heille ei voi antaa lisätehtäväksi kurittomien nuorten taltuttamista bambukepein. Eikä opettajien luonne välttämättä sovi lievään kasvatukselliseen pahoinpitelyyn.

Siksi tarvitaan uusi ammattikunta.

Nimeltään vaikka pyöveli. Jos nuori käyttäytyy huonosti luokassa hänet passitetaan pyövelin luokse. Tai tarvittaessa pyöveli tulee hakemaan rauhattoman nuoren/nuoret kellarikerrokseen.

Varmasti löytyy sopivia luonteita pyövelin ammattiin. Herkimmille se ei välttämättä sovi(ehkä entiset väkivaltarikolliset sopisivat hyvin pyöveleiksi?). Tällä työllistettäisiin paljon työttömiäkin.

Pyöveli asettaa sanktion huonolle käytökselle. Huono käytös nykyään sallitaan, kun sanktiota ei ole. Pitää olla aina rangaistus sen merkiksi ettei tiettyä käytöstä pidetä sopivana.

Suunsoitosta opettajalle 10 kepin iskua takamukselle, selälle tai takareisille pistää miettimään ja rauhoittaa tulisemmankin sielun.

Sama tuomio lähes kaikesta epämääräisestä käytöksestä tunnilla.

Huonolla käytöksellä ei voi oppia eivätkä muutkaan voi oppia eikä opettaja voi toteuttaa työtään. On kyseenalaista maksaa palkkaa opettajalle, joka on menettänyt intonsa opettamiseen. Hehän seisovat sielä tyhjänpanttina yhdessä häirikkökakaroidenne kanssa ja yrittävät pitää koossa mielenterveyttään.

Onneksi luokassa on noin 1-4 oppilasta, joiden motivaatio opiskeluun on hyvä kaikesta häiriöstä huolimatta. Onnistujien prosentti on silti hyvin vähäinen eikä tee koululaitoksesta kannattavaa laitosta.

Ruumiillista kuritusta pidetään keskiaikaisena eikä se saa suosiota. Silti se on yksi tehokkain menetelmä koulurauhan ylläpitämiseksi. Etenkin Etelä-Koreassa on keskusteltu koulukurista lähiaikoina. Toivotaan etteivät ota mallia ainakaan Suomesta, sillä täälä taistelu on hävitty.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/02/1266620/45-minuuttia-…

Vierailija
40/48 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulusta pitäisi voida poistaa ja vanhemmat saisivat itse hankkia kakaroilleen päivähoidon. Miksi sieläl on pakko roikkua jos ei kiinnosta?

ei työpaikkojakaan tule kaikille olemaan tulevaisuudessa. suorilla potkut niille, jotka tulevat vain häiriköimään toisten oppimista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän