Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyneet värianalyysissä?

Vierailija
05.01.2026 |

Jos niin oletteko olleet tyytyväisiä tuloksiin ja välttyneet hutiostoksilta? Ajattelen, että tuollainen värianalyysi voisi olla hyvä lahja jollekin nuorelle. Itse ainakin ostin nuorena jotain mikä jäi aika vähälle käytölle. Nyt olen iän myötä oppinut tuntemaan värit paremmin ja tiedän mikä minulle sopii ja mikä ei.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorena käynyt pukeutumisneuvojalla joka tarkisti mikä on oikea kokoni ja mitkä värit minulle sopivat. Ehkä siitä jotain hyödyllistä jäi muistiin. Mahdollisesti on estänyt joitain pahimpia alennusmyyntiostoksia.

Netistähän löytyy kyllä nykyisin ihan hyviä ohjeita. Saattaa olla aiheita koskevia kirjojakin. 

Mutta riippuu ihan nuoresta miten tuollainen uppoaa. Jos on joku vannoutunut gootti tai satanisti on ihan sama mitä sellaiselle väreistä ja niiden sopivuudesta selittää. 

Nuorelle voisi sanoa että menee sovituskoppiin ainakin 8-10 vaatteen kanssa ja huolellisen sovituksen ja peilaamisen jälkeen ostaa niistä sitten vain sen parhaan. Netistä ei hyvää päällysvaatetta löydä. 

Vierailija
2/18 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 rahastusta koko pelleanalyysi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus nuorena ja oli kyllä yksi parhaista investoinneista. Itse tehdyt analyysit saa heittää romukoppaan.

Vierailija
4/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus nuorena ja oli kyllä yksi parhaista investoinneista. Itse tehdyt analyysit saa heittää romukoppaan.

T. Värianalyysien tekijä

Vierailija
5/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri lehdessä pukeutumisneuvojan enkä ikinä ostaisi hänen palveluitaan. Ei osaa pukeutua.

Vierailija
6/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on tässä aika hyvä! Sinne lataa eri valaistuksessa kuvia itsestään, meikittä, luonnonvalossa, läheltä ym. Ainakin itse olen ollut tosi tyytyväinen analyysiin. En usko, että huivien kanssa saisi yhtään erilaista tulosta. Nyt yritän pukeutua enemmän värien mukaisesti, ja ymmärrän, miksi jotkin vaatteet ovat saaneet minut näyttämään kalpealta, kellertävältä, vihreältä, harmaalta jne. Ja miksi toiset vaatteet tuovat kasvoille hehkua ja korostavat silmiä. Tai miksi geometriset isot kuviot tuntuvat nielaisevan minut ja herkät pienet kukkakuviot eivät.

Vierailija
7/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on paskanruskee, ei siihen analyysejä tarvita.

Vierailija
8/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, ja mielestäni tunnistan itselleni sopivat värit, kuosit ja vaatteiden mallit. Monelle siitä kyllä voisi olla hyötyä.

Vierailija
9/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kävi joskus kauan sitten ja uudestaan nyt hiljattain. Aika kallista ja omasta mielestä täysin tyhjänpäiväistä. Sitä ei tietenkään pidä vaimolle sanoa. En usko, että se näkyy mitenkään hänen värien valinnassa tai missään muussakaan, mutta hyvä, jos itse tykkäsi. On sitä rahaa varmaan turhempaankin laitettu. En nyt heti keksi esimerkkiä.

Vierailija
10/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorena, olen ollut hyvin tyytyväinen. Olen kesä, kuten suurin osa suomalaisista. Nykyään osaan jo ostaa itselleni parhaiten sopivia vaatteita ja meikkejä. Minusta on ihan hullua väittää, että kaikille sopivat samat sävyt, oli kylmän tai lämpimän sävyinen iho.

Vierailija
11/18 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa, mutta en viihtynyt talven väreissä. Liian voimakkaat ja intensiiviset. Jotkut väritutkijat on sanoneet että värianalyysiteoria joutaisi romukoppaan koska ne standardi vuodenaikavärit sopivat vain 10%. Esim. pitäisi myös miettiä onko kirkas, pehmeä vai tumma ja onko omien värien kontrasti matala, mediumi vai korkea. Tämä on hyvin yksilöllistä. Itsellä esim. on hyvin neutraali oliivi-iho, vaaleanruskeat, viileät tuhkanruskeat hiukset ja pehmeät hazel-silmät. Olen siis väreiltäni "pehmeä" ja kontrastilta "medium". Minulle ei sovi liian räiskyvät tai liian tummat tai liian kylmät värit. Myös liian voimakkaat värikontrastit ei sovi. Olen myös testannut kesän eri variaatioita.  

Syynä voi olla, että olen oliivi-ihoinen. Oliiveille pitäisi tehdä ihan omat kategoriat. Esim. pehmeä vadelma näyttää tosi hyvältä puserona mutta huulipunana katastrofi koska oliivi-iho muuntaa meikkivärit jännällä tavalla. Vadelma-huulipuna näyttää huulilla tosi kovalta ja kylmältä ja räikeältä. Samoin viileät luomivärit ei tee mitään, ne ei tuo silmiäni esille ja näyttää lähinnä "meikatulta" Kun pistän lämpimän nuden tai vaalean persikan väristä huulipunaa tai ruskean viininsävyistä mattaa huulipunaa (punaviinintahrimat huulet-efekti) näytän paljon paremmalta tai harmonisemmalta. Silmät meikkaan "syksy-paletilla". Pehmeät moniväriset (pääväriltään vihreät, joissa kultaisia pilkkuja) silmäni suorastaan loistaa oliivin, mudanvihreän ja kullansävyìsissä luomiväreissä. vaikka juuri nuo värit vaatteissa saavat minut näyttämään sairaalta. viileä oliivi-iho muuttaa meikkivärit monta astetta kylmemmiksi. Minulle myös sopii lämminsävyiset meikkivoiteet. Jos lättään nassulle jotain ihonsävylle tarkasti ammattilaisen määrittelemää "neutral cool olive" tököttiä, niin näytän vainajalta.

On myös "hauskaa" että jotkut ammattilaiset värikonsultit julistavat että oliivi-iho on AINA viileä  ja jotkut toiset taas että oliivi-iho on AINA lämmin. 

Huvittaisi tietää, jos on muita oliivi-ihoisia jotka päinvastoin kuin minä, kuuluu lämpöisiin "vuodenaikoihin" eli heille sopii vaateväreinä lämpöiset värit, niin miten heille sopii samanlaiset meikkivärit? 

Vierailija
12/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aikanaan ysärin alussa ja tyytyväinen olen ollut ! Olen kesä ja niin pitää paikkansa. 

Itselläni ei ole visuaalista silmää ym. tarkkkanäköisyyttä. Konkreettisesti näki  silloin ja edelleen värisävyt joissa ihminen hehkuu ja näyttää paremmalta. Ja missä ei todellakaan näytä.  Kiitos hyvälle tekijälle ! 

Miksihän joitakin ihmisiä, jotka eivät värinalyysisä ole käyneetkään tämä asia niin triggeröi ? Kummallisen vihamielisiä reaktioita. Juu älkää käykö ja pukeutukaa miten tahdotte. Ongelma ratkaisu, olkaa hnyvät !

Vierailija
13/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 rahastusta koko pelleanalyysi

Uliuli. 

Talous pitäisi saada nousuun, mutta sitten jos ostaa kotimaisia palveluita omaksi nautinnokseen, niin paha paha pelleanalyysi hyihyi. 

Vierailija
14/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta olen oman ja chatgpt:n tulkinnan mukaan lämmin kevät.

Vierailija
15/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, tiedän itse minulle sopivan kylmät sävyt, kuten puhdas valkoinen, viileät sinisen sävyt . Nämä ne parhaimmat. Joku lämmin tai murrettu sävy saa mut näyttämään ihan munuaistautiselta, siis keltaiselta.

Vierailija
16/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt. Olen netissä katsonut "opastusvideoita" / "mainosvideoita" (jostain syystä face työntää näitä minulle koko ajan) ja aika usein päädyn olemaan eri mieltä värianalyysin tekijän kanssa koehenkilölle sopivista väreistä. Ilmiselvästi tässä on kyse vain ja ainoastaan mutu-tunteesta ja toki myös valaistusolosuhteista. En siis laittaisi omia rahojani peliin mennäkseni värianalyysiin, vaan teen kuten tähänkin asti vaatevalintojen kanssa: sovitan vaatetta päälleni ja katson sen sopivuutta (myös värisävyn suhteen) peilin edessä sisätiloissa ja sitten myös ulkovalaistuksessa. 

Vierailija
17/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Päätin itse, että olen kevät ja käytän myös joitakin kesän värejä. Oma silmä ja mieltymys sanoo riittävän tarkasti mitkä värit sopii ja mitkä ei ainakaan sovi.

Vierailija
18/18 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pari kertaa, mutta en viihtynyt talven väreissä. Liian voimakkaat ja intensiiviset. Jotkut väritutkijat on sanoneet että värianalyysiteoria joutaisi romukoppaan koska ne standardi vuodenaikavärit sopivat vain 10%. Esim. pitäisi myös miettiä onko kirkas, pehmeä vai tumma ja onko omien värien kontrasti matala, mediumi vai korkea. Tämä on hyvin yksilöllistä. Itsellä esim. on hyvin neutraali oliivi-iho, vaaleanruskeat, viileät tuhkanruskeat hiukset ja pehmeät hazel-silmät. Olen siis väreiltäni "pehmeä" ja kontrastilta "medium". Minulle ei sovi liian räiskyvät tai liian tummat tai liian kylmät värit. Myös liian voimakkaat värikontrastit ei sovi. Olen myös testannut kesän eri variaatioita.  

Syynä voi olla, että olen oliivi-ihoinen. Oliiveille pitäisi tehdä ihan omat kategoriat. Esim. pehmeä vadelma näyttää tosi hyvältä puserona mutta huulipunana katastrofi koska oliivi-iho muuntaa meikkivärit jännällä tavalla. Vadelma-huulipuna

Mä tuosta syystä otin värianalyysin netin kautta tyypiltä, joka tekee nimenomaan tuolla systeemillä että määritetään pehmeä/kirkas, vaalea/medium/syvä (syvä ei välttämättä ole tumma), viileä/oliivi/lämmin, ja tajusin miksei värivuodenajat koskaan oikein sopineet mulle. Olen nimittäin Viileä, Syvä, mutta Pehmeä(hkö). Tällaisille ei oikein ole vuodenaikamallissa vuodenaikaa. Periaatteessa Tumma Talvi on lähin, mutta siinäkin on osa väreistä liian kirkkaita. Kesien värit taas on mulle ihan tylsiä kun on sitä syvyyttä paljon väreissä, ja se pehmeyskin on aavistuksenomaista, ei niin paljon pehmeyttä että sopisi kesän murretut värit. Pikemminkin että perinteinen talviväri fuksia tai hot pink ei sovi, mutta vahva magenta sopii, kuin että marjapuuronpinkki olisi hyvä. Mulla on myös vaalean oliivisävyinen iho.

Mut oli aiemmin analysoitu nuorena Pehmeäksi Kesäksi, mutta ne värit teki minut aivan valjun näköiseksi, ja aika pian aloinkin käyttää vaan niitä värejä mistä tykkäsin eli musta, valkoinen, viininpunainen, tumma sinivihreä, tumma violetti jne. Talveksi mua ei edes sen ajan värianalyysissa harkittu, koska tukka oli keskiruskea, ei erityisen tumma. Nykyäänhän useimmissa systeemeissä ajatellaan, että talvikin voi olla jopa vaaleakin, jos väreissä on syvyyttä. Mutta ei siis sopinut mikään niistä vuodenajoista hyvin, mutta Deep Cool Soft paletti toimii täydellisesti.  Täältä tilasin virtuaali-värianalyysini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän