No nyt on mun lapsella isä. Olipas tilaisuus.
On aika nöyryyttävää allekirjoituksella todistaa, että ei ole ollut sukupuoliyhteydessä kenenkään muun kanssa. :/
Toinen juttu, eksä asuu avoliitossa ja valitti siitä, että kun häneltä otettiin huomioon vain puolet asumiskuluista. Mies tienaa vuodessa kuitenkin 50 000 e...
Mua rupes vituttamaan niin paljon, että keskeytin ne laskelmat ja sanoin, että en halua kuin sen minimin että kukaan ei pääse sanomaan että mun elintasoa kustannetaan muitten rahoilla. Lapseen ei kuitenkaan mene niin paljoa.
Vittu olkoon.En halua nähä miestä enää. Taas näytti ne oikeat karvansa.
Kommentit (49)
niin silloin sulla todellakin on tarve just sille elatusmaksulle mikä isä olisi tulojen mukaan velvoitettu maksamaan.
vaan lapsen elatukseen.
Lapsella on OIKEUS saada molemmilta vanhemmilta tulojensa mukaista elatusta.
niin paljoa rahaa. Mihin mä ne työnnän?? Mulla ei voi olla säästöjäkään, kun olen opiskelija ja välillä joudun turvautumaan sossuun. Kai mun pitäisi sitten vaan nostaa ne käteisenä ja laittaa johonkin lapsen säästöpossuun vastaisuuden varalle.
ap
menikö tosiaan näin kauan ymmärtää että ne rahat voi säästää ja antaa lapselle myöhemmin pesämunaksi omaa asuntoa varten? Joo, sulla on varaa varmaan säästää omastakin palkasta sitä pesämunaa mutta isänsä maksamat elarit säästöön laittamalla sitä rahaa olisi vielä enemmän.
Kuin ihmisellä voi olla näin yksinkertaiset asiat hukassa???
mä sanon miehelle, että säästää lapselle pesämunaa hankintoja varten! Minkä takia niitä rahoja tarvii mun kautta kierrättää. Ja sit jos ei säästä, niin omapahan on häpeänsä.
ap
tili ei kuulu sossulle. Elatusmaksu kuuluu kyllä ja se lasketaan. Jos on vaikeuksia miettiä miten rahan käytät, niin teet sillälailla, että elatukset omalle tilille ja viet sitten käteisenä pankkiin osan rahoista lapsen säästötilille.
Ihmetyttää miten olet sossun asiakas, kun et kerran nytkään voi elättää itseäsi ja lastasi? Ja vielä kiellät lapselta hänelle kuuluvan rahan. No samapa tuo, me veronmaksajathan ne sitten maksetaan, vaikka isällä olisi varaa maksaa enemmän kuin se minimi. Tajuatko mikä ristiriita tässä on?
että sitten ap:llä jäisi itelleen vähemmän omaa rahaa käyttöön.
Ja lapsen tili muuten kuuluu sossulle.
Muista että lapsen elatuksessa otetaan myös huomioon lapsen asumiskulut,ei pelkästään se ruoka ja vaatteet.
laskennallisen. Vajaan perusosan.
ap
mutta työssäkäyvän isän rahat ei... miten voi ollakaan, mielestäni tässä on iso porsaanreikä sosiaaliturvassa. Säästökohde verorahoille suorastaan. Kyllä isän pitäisi maksaa kun on rahaa eikä yhteiskunnan.
mulla oli aikoinaan samanlaista takkua, mutta mentiin sitten käräjille, mentaliteetilla, että kaikki otetaan, mihin lapsella on oikeus.
Ja kyllä kannatti, noita päätettyjä summia on vaikea myöhemmin muuttaa ja 18.vuotta on aika pitkä aika.
vääntää rautalangasta!
Meillä menee kyllä kaikki raha mikä tulee, mutta en voi sanoa hyvällä omalla tunnolla, että lapseen menisi kovinkaa paljoa yli satasta kuussa.
ap
vaan lapsen elatukseen.
niin paljoa rahaa. Mihin mä ne työnnän?? Mulla ei voi olla säästöjäkään, kun olen opiskelija ja välillä joudun turvautumaan sossuun. Kai mun pitäisi sitten vaan nostaa ne käteisenä ja laittaa johonkin lapsen säästöpossuun vastaisuuden varalle.
ap
sä tunget ne rahat lapsen säästötilille karttumaan pesämunaa tulevaisuutta varten, mopokortteihin, autokouluihin, koulukirjoihin jnejne. Ne rahat KUULUU lapselle. Ei se ole oikein, että isä kierii rahoissaan ja lapsen elatukseen osallistuu kolmen ruokakassin hinnalla. Ajattele lapsesi tulevaisuutta!
että pitää kaiken antaa lapselle valmiiksi kuten ajokortit ja semmoiset. Et taida itse opettaa lapsilles että raha ei kasva puussa ja kaikkea ei nyt vaan saa. Isän rahat on isän rahat vaikka on hyvät tulot niin ei se tarkoita että pitää ottaa niitä yli kulutuksen(joillain on vielä omaa moraalia). Miten vanhaa lasta meinasit vielä elättää?? Vai onko teilläkin niin että iskä joutuu maksumieheksi?
kun olisikin, mielelläni kartuttaisin lapsen säästötiliä. Ei vain ole mahdollista, kun sekin raha tulee Kelan kautta miniminä. Ja kyllä sinne lapsen tilille voi kumpikin vanhempi laittaa rahaa ja luovuttaa tili vaikkapa vasta sitten kun lapsi menee naimisiin tai asunnon ostaminen on ajankohtaista.
Ei todellakaan saa meillä mitään ilmaiseksi, ei ole varaa. Mutta jos toinen vanhempi tienaa paljon, siitä vaan kuuluu se siivu lapselle. Ei se lapsen vika ole, että isänsä on mulkun liottaja joka ei osaa kantaa vastuuta ja toisinpäin äidistäkin. Elatus kuuluu kummallekin ja tulot nimenomaan pitää ottaa huomioon.
Minusta tässä asiassa on typeryyttä alkaa edes ajattelemaan tyyliin "etten tarvi siltä sialta mitään". Et sinä ehkä, mutta mikset helpottaisi lapsesi elämää tulevaisuudessa? Se on vähän niinkuin voittaisi arvasta 10 000 ja sanois en mä niitä tarvi. Miksi ei ottaisi sellaista mikä lapsen kuuluu saada?
Ehkä sinä olet joku uusperheen katkera äiti, jonka mies maksaa elareita ja sua vituttaa miksi niillekin pennuille pitää jotain maksaa kun omat jää sitten sen verran paitsi. Mut näin se menee. Ei sitä ydinperheessäkään jätetä jotain lasta vähemmälle (toivottavasti).
vääntää rautalangasta! Meillä menee kyllä kaikki raha mikä tulee, mutta en voi sanoa hyvällä omalla tunnolla, että lapseen menisi kovinkaa paljoa yli satasta kuussa. ap
Siinä toimeentulotuessakin on määritelty lapsen osuus,oliskohan ollu joku 250e..että muistat sitten laittaa sen osuuden pelkästään lapseen..huoh tuota sun ajatusmaailmaa.
Olisit ollut allekirjoittamatta sitäkin lappua niin exäsrä ei olisi tullut isää.
Siitä tässä ei kaiketi nyt kuitenkaan ollutkaan kyse. En tajua tuollaista "ylpeyttä". Toimeentulotuella elävä tyyppi, joka ei tarvitse lapsensa elatukseen kaikkea mahdollista rahaa.
tili ei kuulu sossulle. Elatusmaksu kuuluu kyllä ja se lasketaan. Jos on vaikeuksia miettiä miten rahan käytät, niin teet sillälailla, että elatukset omalle tilille ja viet sitten käteisenä pankkiin osan rahoista lapsen säästötilille.
Ihmetyttää miten olet sossun asiakas, kun et kerran nytkään voi elättää itseäsi ja lastasi? Ja vielä kiellät lapselta hänelle kuuluvan rahan. No samapa tuo, me veronmaksajathan ne sitten maksetaan, vaikka isällä olisi varaa maksaa enemmän kuin se minimi. Tajuatko mikä ristiriita tässä on?että sitten ap:llä jäisi itelleen vähemmän omaa rahaa käyttöön.
Ja lapsen tili muuten kuuluu sossulle.
kuulu ellei sieltä ole säännöllisiä nostoja. Lapsi ei ole elatusvelvollinen vanhemmilleen.
Ensin ollaan pillu leväällään ukolle ja tehdään lapsi mutta sitten yökkäillään exän rahoille ja haetaan ennemmin sossuta jonka maksamme sitten me!!!
Voi vittu miks tuollaiset luuseripaskat lisääntyy...
Siitä tässä ei kaiketi nyt kuitenkaan ollutkaan kyse. En tajua tuollaista "ylpeyttä". Toimeentulotuella elävä tyyppi, joka ei tarvitse lapsensa elatukseen kaikkea mahdollista rahaa.
Jos ottaisin lapsen isältä suuremman summan rahaa, jäisi mulle kuukaudessa vähemmän rahaa, koska kaikki ei menisi lapseen enkä pystyisi niitä itseenkään käyttämään vaan mun pitäisi laittaa ne jonnekin sukanvarteen. Niin.
ap
vääntää rautalangasta! Meillä menee kyllä kaikki raha mikä tulee, mutta en voi sanoa hyvällä omalla tunnolla, että lapseen menisi kovinkaa paljoa yli satasta kuussa. ap
Siinä toimeentulotuessakin on määritelty lapsen osuus,oliskohan ollu joku 250e..että muistat sitten laittaa sen osuuden pelkästään lapseen..huoh tuota sun ajatusmaailmaa.
lopettakaa jauhaminen asiasta mistä ette tiedä yhtään mitään.Ap saa minimielarit n.150€+lapsilisä 100€ ja mahdollisen yh korotuksen n.46€,yhteensä n.300€+ap:n elatus lapselle.Toimeentulotuen lapsen osuus on 264€,että ap on oikeassa eikä exd-miehen tarvitse ap:ta elättää pässit.
Ehkä kaksi vuotias ei vielä hirveitä kuluta, mut ootahan kun pitää hankia suksea, luistinta, polkupyörää, maksaa harrastukset jne. Ylpeys kostautuu...
vaan lapsen elatukseen.
ap
sä tunget ne rahat lapsen säästötilille karttumaan pesämunaa tulevaisuutta varten, mopokortteihin, autokouluihin, koulukirjoihin jnejne. Ne rahat KUULUU lapselle. Ei se ole oikein, että isä kierii rahoissaan ja lapsen elatukseen osallistuu kolmen ruokakassin hinnalla. Ajattele lapsesi tulevaisuutta!
että pitää kaiken antaa lapselle valmiiksi kuten ajokortit ja semmoiset. Et taida itse opettaa lapsilles että raha ei kasva puussa ja kaikkea ei nyt vaan saa. Isän rahat on isän rahat vaikka on hyvät tulot niin ei se tarkoita että pitää ottaa niitä yli kulutuksen(joillain on vielä omaa moraalia). Miten vanhaa lasta meinasit vielä elättää?? Vai onko teilläkin niin että iskä joutuu maksumieheksi?kun olisikin, mielelläni kartuttaisin lapsen säästötiliä. Ei vain ole mahdollista, kun sekin raha tulee Kelan kautta miniminä. Ja kyllä sinne lapsen tilille voi kumpikin vanhempi laittaa rahaa ja luovuttaa tili vaikkapa vasta sitten kun lapsi menee naimisiin tai asunnon ostaminen on ajankohtaista.
Ei todellakaan saa meillä mitään ilmaiseksi, ei ole varaa. Mutta jos toinen vanhempi tienaa paljon, siitä vaan kuuluu se siivu lapselle. Ei se lapsen vika ole, että isänsä on mulkun liottaja joka ei osaa kantaa vastuuta ja toisinpäin äidistäkin. Elatus kuuluu kummallekin ja tulot nimenomaan pitää ottaa huomioon.
Minusta tässä asiassa on typeryyttä alkaa edes ajattelemaan tyyliin "etten tarvi siltä sialta mitään". Et sinä ehkä, mutta mikset helpottaisi lapsesi elämää tulevaisuudessa? Se on vähän niinkuin voittaisi arvasta 10 000 ja sanois en mä niitä tarvi. Miksi ei ottaisi sellaista mikä lapsen kuuluu saada?
Ehkä sinä olet joku uusperheen katkera äiti, jonka mies maksaa elareita ja sua vituttaa miksi niillekin pennuille pitää jotain maksaa kun omat jää sitten sen verran paitsi. Mut näin se menee. Ei sitä ydinperheessäkään jätetä jotain lasta vähemmälle (toivottavasti).
Itsellä on sen verran omatuntoa että mä en ota enempää kun tarvii.En tykkää että exäni tarvii kustantaa ja tallentaa muksumme tilille rahaa MITÄ TÄMÄ KÄYTTÄISI AIKUISENA HALOOOO eihän sen isän/äidin pidä sen muksun aikuis elämää kustantaa. Aikuisena mennään töihin ja tienataan. ja ihan vaan tidoksesi että minullakin ois oikeus isompiin elareihin mutta mun mielestä ei oteta semmoista mitä ei tarvita. Sä taidat olla se katkera ex-nainen joka itkee vuolaasti kun ei saa kynittyä exältä enempää. Oletko ikinä kuullut että kaikkea ei kannata ottaa vaikka ilmaiseksi sais?
mutta työssäkäyvän isän rahat ei... miten voi ollakaan, mielestäni tässä on iso porsaanreikä sosiaaliturvassa. Säästökohde verorahoille suorastaan. Kyllä isän pitäisi maksaa kun on rahaa eikä yhteiskunnan.
50 000 euron vuosituloilla pitäisi isän elättää lapsi, eikä yhteiskunnan. Ap:n tapaus haiskahtaa jonkinlaiselta kierolta kikkailulta: isi kustantaa de facto (=säästää lapselle), mutta ap kiskoo yhteiskunnalta lisäksi kaiken minkä irti saa.
Ihmetyttää miten olet sossun asiakas, kun et kerran nytkään voi elättää itseäsi ja lastasi? Ja vielä kiellät lapselta hänelle kuuluvan rahan. No samapa tuo, me veronmaksajathan ne sitten maksetaan, vaikka isällä olisi varaa maksaa enemmän kuin se minimi. Tajuatko mikä ristiriita tässä on?