No nyt on mun lapsella isä. Olipas tilaisuus.
On aika nöyryyttävää allekirjoituksella todistaa, että ei ole ollut sukupuoliyhteydessä kenenkään muun kanssa. :/
Toinen juttu, eksä asuu avoliitossa ja valitti siitä, että kun häneltä otettiin huomioon vain puolet asumiskuluista. Mies tienaa vuodessa kuitenkin 50 000 e...
Mua rupes vituttamaan niin paljon, että keskeytin ne laskelmat ja sanoin, että en halua kuin sen minimin että kukaan ei pääse sanomaan että mun elintasoa kustannetaan muitten rahoilla. Lapseen ei kuitenkaan mene niin paljoa.
Vittu olkoon.En halua nähä miestä enää. Taas näytti ne oikeat karvansa.
Kommentit (49)
juuri siksi mies valitti, että suuttuisit ja tyytyisit pikaistuksissasi vähempään. Lapsen kulut OVAT suuret, kun hän varttuu. Esi. 5-vuotiaan ja 15-vuotiaan kulut, harrastukset, vaatteet, harrastusvälineet ja muut tarpeet ovat täysin eri mittaluokkaa.
Tosinainen osaa elättää itsensä ja lapsensa, eikä tarvitse siihen jonkun pihin luuserin vähäisiä ;-) pennosia. Mä luin täältä eilen kuinka joku oli vinkunut eksältää 15 euroa synttäreihin. Huh huh.
Niin kauan kun jaksaa joka pernnistä vääntää, antaa vallaan omasta hyvinvoinnistaan typerälle eksälleen.
Hyvä ap!
kyllä todella tyhmästi. Ei ne rahat sun kuluja olekaan tarkoitettu vaan lapsen ja lapsi ansaitsee saada kunnon elatuksen jos isä/äiti tienaa 50000e vuodessa. Nyt et ehkä osaa ajatella asiaa, jos lapsi on pieni. Ne menot kuitenkin kasvaa ja kasvaa kokoajan kun lapsi kasvaa. Mutta voit asiaan vielä palata myöhemmin, kun lapsen menot kasvavat. Kyllä se lapsen elätys kuuluu kummallekin. Pidä lapsesi puolia jos et omaasi osaa.
ei vaan mene niin paljoa kuussa. Enkä tosiaan halua syödä leivän päällä eksän maksamaa makkaraa. PTHYI.
Mulla on tarkoitus valmistua vuoden sisään ja sitten ansaitsen enemmän kuin eksä, aivan sama. Vuoden seison vaikka päälläni.
ap
vaan lapsen elatukseen.
Lapsella on OIKEUS saada molemmilta vanhemmilta tulojensa mukaista elatusta.
saa lapsianne ruokittua ellei isi maksa maksimi elareita? VITTU ootte kyl säälittäviä. Mitä sit jos isi vaikka ottais kuolis??? Ettekö sit saa lapsillenne niitä perkeleen 200 euron kauppa haalareita ostettua??
vaan lapsen elatukseen.
niin paljoa rahaa. Mihin mä ne työnnän?? Mulla ei voi olla säästöjäkään, kun olen opiskelija ja välillä joudun turvautumaan sossuun. Kai mun pitäisi sitten vaan nostaa ne käteisenä ja laittaa johonkin lapsen säästöpossuun vastaisuuden varalle.
ap
vaan lapsen elatukseen.
niin paljoa rahaa. Mihin mä ne työnnän?? Mulla ei voi olla säästöjäkään, kun olen opiskelija ja välillä joudun turvautumaan sossuun. Kai mun pitäisi sitten vaan nostaa ne käteisenä ja laittaa johonkin lapsen säästöpossuun vastaisuuden varalle.
ap
sä tunget ne rahat lapsen säästötilille karttumaan pesämunaa tulevaisuutta varten, mopokortteihin, autokouluihin, koulukirjoihin jnejne. Ne rahat KUULUU lapselle. Ei se ole oikein, että isä kierii rahoissaan ja lapsen elatukseen osallistuu kolmen ruokakassin hinnalla. Ajattele lapsesi tulevaisuutta!
vaan lapsen elatukseen.
ap
sä tunget ne rahat lapsen säästötilille karttumaan pesämunaa tulevaisuutta varten, mopokortteihin, autokouluihin, koulukirjoihin jnejne. Ne rahat KUULUU lapselle. Ei se ole oikein, että isä kierii rahoissaan ja lapsen elatukseen osallistuu kolmen ruokakassin hinnalla. Ajattele lapsesi tulevaisuutta!
ei voi mitään säästötilejä olla. Ja kyse on vaan vuodesta eteenpäin.
ap
niin, ap ei tarvitse niitä rahoja, joten mitä valitatte? Ne rahat, jotka isukki maksaa voi laittaa vaikka lapsen nimiin avatulle tilille, siinä on lapselle tulevaisuutta varten. Äiti maksaa sitten loput tai tehdään uusi sopimus isän kanssa siinä vaiheessa kun katsotaan tarpeelliseksi, voi sitä summaa nostaakin eikä vain laskea.
vaan lapsen elatukseen. Lapsella on OIKEUS saada molemmilta vanhemmilta tulojensa mukaista elatusta.
niin paljoa rahaa. Mihin mä ne työnnän?? Mulla ei voi olla säästöjäkään, kun olen opiskelija ja välillä joudun turvautumaan sossuun. Kai mun pitäisi sitten vaan nostaa ne käteisenä ja laittaa johonkin lapsen säästöpossuun vastaisuuden varalle. ap
ei voi mitään säästötilejä olla. Ja kyse on vaan vuodesta eteenpäin. ap
sen lapsenkin elatuksen..jonka ihan hyvin isä voisi maksaa..
niin, ap ei tarvitse niitä rahoja, joten mitä valitatte? Ne rahat, jotka isukki maksaa voi laittaa vaikka lapsen nimiin avatulle tilille, siinä on lapselle tulevaisuutta varten. Äiti maksaa sitten loput tai tehdään uusi sopimus isän kanssa siinä vaiheessa kun katsotaan tarpeelliseksi, voi sitä summaa nostaakin eikä vain laskea.
vaan lapsen elatukseen.
ap
että pitää kaiken antaa lapselle valmiiksi kuten ajokortit ja semmoiset. Et taida itse opettaa lapsilles että raha ei kasva puussa ja kaikkea ei nyt vaan saa. Isän rahat on isän rahat vaikka on hyvät tulot niin ei se tarkoita että pitää ottaa niitä yli kulutuksen(joillain on vielä omaa moraalia). Miten vanhaa lasta meinasit vielä elättää?? Vai onko teilläkin niin että iskä joutuu maksumieheksi?
sukanvarteen sen verran mitä jää ja säästän ne lapselle.
Mä en jaksa enää ajatella. Mua jännitti toi tapaaminen ihan kauheesti ja nyt on ihan hirvee päänsärky kun se on ohi. Kävelin kotiin vaikka mentiin miehen kyydillä. En vaan kestänyt olla samassa autossa.
ap
Ei hyvää päivää sentään, isällä olis tuloja maksaa lapsen menot, mutta ei, ap ei niitä rahoja huoli, kyllä hän ITSE lapsensa hoitaa ja elättää. Niin, elättää marssimalla sossuun.
vaan lapsen elatukseen.
ap
menikö tosiaan näin kauan ymmärtää että ne rahat voi säästää ja antaa lapselle myöhemmin pesämunaksi omaa asuntoa varten? Joo, sulla on varaa varmaan säästää omastakin palkasta sitä pesämunaa mutta isänsä maksamat elarit säästöön laittamalla sitä rahaa olisi vielä enemmän.
Kuin ihmisellä voi olla näin yksinkertaiset asiat hukassa???
että, se elatusmaksu on korvamerkittyä rahaa lapselle ja toimeentulotuki ei. Psykologinen juttu, vika mun korvien välissä. Mä en vaan pystyisi käyttämään elaria jos tarvitsisin itse jotain. No joo, huono juttu yhteiskunnan kannalta, mutta lupaan että ei kestä kuin enintään vuoden!!
ap
seurustelun aikoihin makselin miehen laskuja varmaa parin tonnin edestä, mulla on ne vielä tallella, taidan lähettää ne kirjekuoressa eksälle. Hän kun niin uhosi sossulle, että hänen maksujaan ja lainanlyhennyksiään ei muut maksele.
Lapsi on jo parivuotias, älkää kysykö miksei isyyttä ole vahvistettu jo aiemmin...
ap