Mitä positiivista/hyvää anoppisi on sanonut sinusta`?
Olenko vainoharhainen: anoppini kehuu jatkuvasti ihan erityylisiä ihmisiä kuin minä olen, ja minun kuullen. esim. jonkun tapaa olla äiti (joka on ihan erilainen kuin minä). Ikinä ei ole mitään hyvää sanonut.
Voiko tuosta päätellä ettei anoppi pidä minusta tai hyväksy? Onko teidän anoppi sanonut teille jotain mukavaa vuosien varrella?
Kommentit (16)
-hyvä äiti
-hellä äiti
-tosi kauniit hiukset
-"no en ois voinu parempaa miniää saada"
Eli meillä tosiaan tulla erittäin hyvin toimeen :)
Kun hänen kaverinsa tytär meni naimisiin, anoppi kohkasi meille, miten hienoa on kun tämä tytär nai diplomi-insinöörin. Vähän aikaa hehkutettuaan hän alkoi sönköttää että niin, onhan sekin hyvä jos on itse diplomi-insinööri. Mieheni on DI kuten itsekin olen.
Tämän voisi tietysti tulkita, että anoppi pitää minua aivan erityisesti arvossa, mutta anopin tuntien.... ei. Hän yrittää kovasti olla moderni, mutta silti hän pohjimmiltaan tosi vanhanaikainen, kotityöt kuuluvat naiselle, miehen työ on tärkeämpi, passaa apen piloille.
monesti rakastavansa mua, ja että mä olen osa perheestä ja ihan kuin oma lapsi niille. Että ovat tosi onnellisia kun ovat saaneet mut niiden perheeseen.
Mulla on ihana, herkkä ja rakastava anoppi.
mm.
-hyväksi äidiksi
-hyvää makuani (esim sisustuksen/pukeutumisen suhteen)
-ruuanlaittotaitoani
nämä nyt tuli ekana mieleen.. Meillä tullaan hyvin toimeen.
ihana että olet niin paljon lasten kanssa... sen näkee kyllä että lasten kanssa on tehty ja menty ja oltu ;) Lämmittää mieltä, mutta...
muuten välit on mitä on...
monesti rakastavansa mua, ja että mä olen osa perheestä ja ihan kuin oma lapsi niille. Että ovat tosi onnellisia kun ovat saaneet mut niiden perheeseen. Mulla on ihana, herkkä ja rakastava anoppi.
paitsi että totaalista valetta. En kummikaan yhteenkään perhekuvaan ole ollut tervetullut. Pahimmillaan on kutsuttu koko suku kuvaan ja kah, kuka sieltä puuttuu, minä :(
kertaakaan en oo kehuja saanut..ainoastaan p-tä niskaan ja valituksia.Kun esikoisen saatuani kotiuduttiin sairaalasta niin sain koko aika kuulla kuinka huono äiti olen ja kun en ollut heti imurin varressa heilumassa vaikka sektiosta alle viikko. vahditaan myös mitä syön ja kuinka paljon ulkoilen ym.
kertaakaan en oo kehuja saanut..ainoastaan p-tä niskaan ja valituksia.Kun esikoisen saatuani kotiuduttiin sairaalasta niin sain koko aika kuulla kuinka huono äiti olen ja kun en ollut heti imurin varressa heilumassa vaikka sektiosta alle viikko. vahditaan myös mitä syön ja kuinka paljon ulkoilen ym.
sanoo että olen hoikistunut, se on musta kiva kuulla sillä hän on ainoa joka sen huomaa ja rohkaisee jatkamaan painonpudotusta. Hän on myös sanonut pojalleen että sulla on hyvä ja kaunis vaimo, pidä huolta hänestä.
- että olen hänen suosikkiminiänsä (ei minulle suoraan, vaan appiukolle. Anoppi ja Appi ovat eronneet).
- Että jos hänellä olisi tytär, toivoisi hän sen olevan sellainen kuin minä
- Että hänen poikansa ei ole riittävän hyvä kaltaiselleni naiselle. Mieheni eli hänen poikansa on toipuva alkoholisti.
tykkäävän molemmat minusta, eivätkä sitä peittele, pidän itsekkin heistä kovasti ja viihdyn anoppilassa lasten kanssa vaikka mies ei siellä olisikaan.
erityisen mukavalta tuntuu kun anoppi kehuu hyväksi äidiksi. Varsinkin kun on ise on ns "ammattilainen" eli lto ja päiväkodissa töissä.
kenessäkään muussa kuin vanhimmassa pojassaan, mieheni on keskimmäinen.
Imetyksestä: Ai sulta tulee maitoa? (kun olin imettänyt jo yli puoli vuotta ja olimme monta kertaa maininneet, ettei lapsi ole saanut ollenkaan korviketta)
Synnytyksestä: Kai sut tällä kertaa leikataan? (olin menossa synnyttämään toista lasta, alatiesynnytys tälläkin kertaa)
Useimmiten kommentti on jotain tyyliin: Onhan tuokin ihan hyvää/kyllähän tuokin kelpaa (miehen siskohan on tehnyt omien lastensa kanssa kaiken paremmin)
Ruuanlaitostani: Ainakaan Matti (mieheni) ei ole laihtunut
Häiden ja ristiäisten yhteydessä jaksoi useita kertoja huomautella, miten asia kuuluisi/olisi kuulunut oikeasti tehdä (eli niinkuin hän olisi halunnut tai niinkuin miehen sisko on tehnyt)
Appi ei ole yhtään parempi. Kun esikoisemme oli vauva, ei esim kerran suostunut antamaan vauvaa minulle takaisin, koska minulla oli kuulemma kylmät kädet.
on sanonut että ovat onnellisia kun heidän nuorimmainenkin löysi noin hyvän puolison. Mieheni eleli melko renttuelämää ennen ja olen saanut vaan hyvää aikaiseksi hänen elämäänsä.
Itse tulen hyvin toimeen anopin ja appiukon kanssa, ei meillä läheiset välit ole koska olen kovin ujo ja he ovat jo todella iäkkäitä ja itse olen melko nuori mutta jutellaan paljon ja heistä näkee että olen mieluinen miniä.