Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tökerö röntgenhoitaja, loukkaannuin ja tulisi tosi paha olo

Vierailija
10.11.2011 |

Olin siis röntgenissä tänään ja hoitaja kysyi, oletko raskaana. Vastasin; en tiedä mutta kuukautiset 2 päivää myöhässä. Hoitaja tokaisi; mutta et varmaan raskaana. Vastasin, että ehkäisy on kyllä jätetty ihan tarkoituksella pois. Tähän hän sitten tokaisi, että täytyy sitten suojata.

Meinasi itku tulla! Juu, olen yli 40 v ja sen hän näkee papereista mutta joku raja sentään. Ilme oli sellainen, että olisi tehnyt mieli kävellä ulos koko salista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tökeröä oli?????

Vierailija
2/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä loukkaannuit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitkohan raskaana, jos noin vähästä loukkaannut ;)

Vierailija
4/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään epätavallista että kuukautiset on välillä muuten vain myöhässä.

Jouduitko röntgeniin yllättäen vai mikset testannut ennen sitä?

Vierailija
5/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sant; et varmaan raskaana ole.

ap

Vierailija
6/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D se hoitaja tarkoitti tietenkin, että täytyy suojata sitten jotenkin erityisesti siis erillisellä sädesuojalla tms. ettei vauva saa niitä säteitä :)

Vierailija
7/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mistä louukkaannuit. Röntgenhoitaja vain teki työtään, hänen piti varmistaa asia. Tuskin hän siinä naisten ikiä katselee, tekee vain rutiininomaisesti työtään. Kuka tahansa 15-50-vuotias kai voi periaatteessa olla raskaana.

Vierailija
8/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Vierailija
9/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylitulkinnut hoitajan ääntä ja ilmeitä?

Vierailija
10/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksuva ilme, halveksuva äänensävy ja halveksuvat sant; et varmaan raskaana ole. ap

Ensi kerralla voit ihan hyvin sanoa heti, että olen raskaana, niin tulee varmuuden vuoksi suojattua mahdollinen alkio. Eihän totuudella ole niin suurta merkitystä, sillä ei sen röntgenhoitajan tarvi tietää kuin, että pitääkö suojata vai ei.

Ehkä hoitaja oli väsynyt tai oli vessahätä ja siksi hän ärsyyntyi, kun ei saanut heti selvää vastausta.

Vierailija
11/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksuva ilme, halveksuva äänensävy ja halveksuvat sant; et varmaan raskaana ole. ap

Ensi kerralla voit ihan hyvin sanoa heti, että olen raskaana, niin tulee varmuuden vuoksi suojattua mahdollinen alkio. Eihän totuudella ole niin suurta merkitystä, sillä ei sen röntgenhoitajan tarvi tietää kuin, että pitääkö suojata vai ei. Ehkä hoitaja oli väsynyt tai oli vessahätä ja siksi hän ärsyyntyi, kun ei saanut heti selvää vastausta.

No jokaisella saattaa olla kk:t myöhässä, joten todennäköistä on ettet olisi raskaana. Mitä ihmettä? Ja kun sanoit että yritätte vauvaa, niin hän sanoi samantien että suojataan. Hänhän toimi juuri niinkuin pitikin!

Olisit samantien sanonut että yritätte vauvaa, ja on mahdollista että olet raskaana. Olisit välttynyt "halveksuvien katseiden" kuvittelulta..

Vierailija
12/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poranneeni röntgenhoitajan takia. Olin 18v ja tuntenut rinnassani kyhmyn jo pidemmän aikaa. Kävin sitten lääkärillä. Ensin nöyryyttävä rintojeni kopelointi vanhemman lääkäri -miehen taholta. Sitten lähete röntgeniin ja röntgenissä nainen, joka oli jostakin pahalla päällä.

Tuli vain ovet viuhuen röntgenhuoneeseen. Kysyi ikää, ei puhunut mitään. Katseli vain vihaisesti ruudulta rintakudostani ja kun yritin näyttää hänelle, missä olin kyhmyn tuntenut, hän ei ottanut kuuleviin korviinsakkaan. Että olisi juuri sieltä oikeasta kohtaa katsonut.

Juu tiesin, että en ihan kuulunut riskiryhmään, mutta kun jokapaikassa neuvottiin aina säännöllisesti tarkkailemaan rintoja.

Eipä siitä röntgenistä saanut tuloksia ja koko toimenpide oli niin nopeasti ohitse, että minua jäi vaivaamaan, että katsoiko nainen tosissaan minun rintojani vai ei.

Myöhemmin menin sitten yksityislääkärille, joka kuvasi rintani ja löysi kuin löysikin sen kyhmyn, joka minua oli vaivannut. Onneksi oli vain rasvakudosta. Lääkäri sitten selitti minulle, että joskus se rasva rinnoissa voi muodostaa sellaisen kovan patin. Eikä kyse ole syövästä...

Vierailija
13/14 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävit röntgenissä tänään?

Sinun ikäisiltäsi vielä kysytään raskauden mahdollisuus, koska sikiötä ei ole tarkoituksenmukaista säteilyttää ellei äidin tila sitä vaadi. Mutta koska raskaus tässä tapauksessa oli niin epäselvä ja ikäsi noinkin korkea (kyllä 40v on jo vanha odottaja, anteeksi nyt vain, mutta ei tietenkään mikään harvinaisuus) niin olettamuksena todennäköisesti oli, että et ole raskaana. Suojat sait kuitenkin, mikä on oleellisinta tässä.

Mitä aluetta kuvattiin?

T: Röntgenhoitaja (vapaapäivällä tänään, en ollut siis minä joka sinut kuvasi)

Vierailija
14/14 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulee säteilyn takia kysyä raskautta fertiili-ikäisiltä naisilta. Raskaus on herkkä aihe ja varsinkin vauvaa yrittäville se voi olla kirpaiseva kysymys, olen muun muassa itse vastaavassa tilanteessa. Röntgenissä kuitenkin potilaita on paljon ja näitä vastauksia kuulee päivittäin hyvinkin kirjavina. Toiset kihertävät onnessan kun eivät tiedä ja sellainen jännitysmomentti on olemassa (teinitytöt) ja iäkkäämmät louskauttavat välillä että "no älä nyt enää tän ikäiseltä akalta kysy", eli kaikenlaisia vastauksia mekin saamme. Tottakai niihin tulisi hienovaraisesti aina suhtautua, mutta se on itse asiassa pieni etappi itse kuvauksen etenemisessä ja ehkä siksi kohdallesi satttunut röntgenhoitaja on vain ottanut sädesuojan esiin ja jatkanut eteenpäin. En usko että hän on halunnut loukata, mutta uskon että jos on esimerkiksi kova kiire niin siinä ei jaksa työntekijä alkaa pähkäilemään asiaa jota hän ei voi tietää. Tsemppiä sinulle, ja mukavampia röntgenkäyntejä tulevaisuuteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän