Järkyttävää, firman pikkujoulut!
Olen aivan järkyttynyt. Olen ollut 7 kk töissä erässä isossa kunnallisessa erikoissairaanhoidon sairaalassa.
Nyt pikku joulut lähestyvät ja sain tietää että joudumme itse maksamaan ruoat!
Olen ollut monissa paikoissa töissä urani aikana eikä ikinä ole tarvinnut ruoasta maksaa mitään vaan se on ollut yrityksen kiitos vuoden työpanoksesta. Lisäksi usein ollaan saatu 3-5 drinkkilippua tai ruokajuomat talon tarjoomana.
Täällä ei siis tarjota mitään. Ei ole ikinä tarjottu kuulemma.
En tarkoita että pitäisi ilmaiseksi saada kaikki työnantajalta mutta mielestäni tämä jo kertoo siitä kuinka paljon työnantaja on valmis panostamaan työnhyvinvointiin.
Kommentit (16)
olen kansainvälisessä IT alan yrityksessa ja ihan omaan piikkiin menee pikkujoulut jo viidettä vuotta.
menisin omasta pussistani istumaan iltaa.
Ymmärrettävää näin, verorahoilla ei ole eettistä pikkujouluja juhlia.
T. Kunnallisella työnantajalla työssä itsekin.
eikä saatu mitään joululahjaa. Tilinpäätösjuhlat oli kevättalvella, mutta jouluisin ei.
Nykyään menee vielä yritysten verotus niin, että henkilökunnan juhlat pitää naamioida koulutustilaisuuksiksi tms., mutten menee henkilökunnalta veroa "palkanlisästä".
Kun olin valtion palveluksessa, itse maksoimme ja laitoimme ruoat. Työnantaja (hallintoväki viraston ylemmällä tasolla) vaikeutti juhlintaa yrittämällä kieltää alkoholin tarjoiluun tiloissa. Parhaita pikkujouluja silti. Firman juhliin en ole edes mennyt, kun en halunnut maksaa hienosta puvusta, jota muuten en käyttäisi.
työhyvinvointi käännin vetämistä firman piikkiin?
Kun ei voida yritysten tapaan laittaa niitä tuotteiden hintaan. Tervetuloa vaan hommiin!
Omassa työhistoriassani suurimmat antipatiat sai osakseen toimari, joka "säästösyistä" päätti perua pikkujoulut. Se herätti niin paljon närää, että hyvitykseksi toimari päätti laittaa kaikille juustosetin... Tuskinpa tuli halvemmaksi, lisäksi juustosetti herätti vain entistä enemmän närää :D
Se oli aika lyhytaikainen toimari.
Minä olen sitä mieltä, että kerran vuodessa pitäisi panostaa sen verran henkilöstöön - verovaroinkin - että järjestetään pikkujoulut ruokineen. Juomat on eri asia.
Kun ei voida yritysten tapaan laittaa niitä tuotteiden hintaan. Tervetuloa vaan hommiin!
Pikkujoulutkin ovat verotettavaa tuloa palkansaajille, jos juhlat ovat liian "hienot".
Omassa työhistoriassani suurimmat antipatiat sai osakseen toimari, joka "säästösyistä" päätti perua pikkujoulut. Se herätti niin paljon närää, että hyvitykseksi toimari päätti laittaa kaikille juustosetin... Tuskinpa tuli halvemmaksi, lisäksi juustosetti herätti vain entistä enemmän närää :D
Se oli aika lyhytaikainen toimari.
Minä olen sitä mieltä, että kerran vuodessa pitäisi panostaa sen verran henkilöstöön - verovaroinkin - että järjestetään pikkujoulut ruokineen. Juomat on eri asia.
Että julkisellakin sektorilla on kyllä varaa järjestää kaikenmaailman henkilöstön liikuntailtapäiviä, virkistysmatkoja ja työhyvinvointiseminaareja (maksettu konsultti leikittää aikuisia), joten todellakin olisi varaa pistää jouluna pötyä pöytään.
Omassa työhistoriassani suurimmat antipatiat sai osakseen toimari, joka "säästösyistä" päätti perua pikkujoulut. Se herätti niin paljon närää, että hyvitykseksi toimari päätti laittaa kaikille juustosetin... Tuskinpa tuli halvemmaksi, lisäksi juustosetti herätti vain entistä enemmän närää :D Se oli aika lyhytaikainen toimari. Minä olen sitä mieltä, että kerran vuodessa pitäisi panostaa sen verran henkilöstöön - verovaroinkin - että järjestetään pikkujoulut ruokineen. Juomat on eri asia.
Että julkisellakin sektorilla on kyllä varaa järjestää kaikenmaailman henkilöstön liikuntailtapäiviä, virkistysmatkoja ja työhyvinvointiseminaareja (maksettu konsultti leikittää aikuisia), joten todellakin olisi varaa pistää jouluna pötyä pöytään.
Työhyvinvointia ja työkyvyn ylläpitoa voi ja kannattaa rahoittaa myös julkisella sektorilla. Pikkujoulut eivät ole sitä, vaikkakin voivat lisätä työhyvnvointia siitä missä töiden jälkeen juostu lenkkikin.
Omassa työhistoriassani suurimmat antipatiat sai osakseen toimari, joka "säästösyistä" päätti perua pikkujoulut. Se herätti niin paljon närää, että hyvitykseksi toimari päätti laittaa kaikille juustosetin... Tuskinpa tuli halvemmaksi, lisäksi juustosetti herätti vain entistä enemmän närää :D Se oli aika lyhytaikainen toimari. Minä olen sitä mieltä, että kerran vuodessa pitäisi panostaa sen verran henkilöstöön - verovaroinkin - että järjestetään pikkujoulut ruokineen. Juomat on eri asia.
Työhyvinvointia ja työkyvyn ylläpitoa voi ja kannattaa rahoittaa myös julkisella sektorilla. Pikkujoulut eivät ole sitä, vaikkakin voivat lisätä työhyvnvointia siitä missä töiden jälkeen juostu lenkkikin.
ja kas, meillä on työhyvinvointia kohottava tapahtuma, joka jatkuu pikkujouluilla.
ei mitään järkeä, pikkujoulujenhan pitäisi olla "bonus" työntekijöille.
Ol.en itse kunnan palveluksessa ja ikinä en ole osatson pikkujouluissa maksanut ruoasta mistään. Kerran jouduimme maksamaan juomat itse. Yleensä ruokajuoma kuuluu ns hintaan ja yleensä saadaan myös 3-6 drinkkilippua. Ja niillä jolla on "suhteita" voin sitten käydä järkkäreiltä hakemassa lisää lippuja. Niitä ei toki yleisesti jaella kaikille.
Koko talon yhteiset joulujuhlat maksaa sitten ja sinne viedään omat juomat.
Mieluummin menen viettämään iltaa oman perheen tai kavereiden kesken.
En todellakaan maksaisi siitä riemusta että joutuu katselemaan työkavereita vielä vapaa-ajallakin.