Thaimaaseen viikoksi?
Onko mitään järkeä lähteä niin lyhyeksi ajaksi? Lomaa on vain se viikko ja lämpimään tekisi mieli.
Kommentit (42)
En näköjään tähän aikaan illasta osaa edes taivuttaa sanaa oikein. Mutta pointtini ymmärsitte, joten saisinko kokemuksia/ajatuksia?
Arvasin tämän jo kun näin otsikon, että ensimmäiset elämäänsä kyllästyneet pilkunnussijat ovat jo paikalla taivuttamassa sanaa. Ettekö te saatana vatipäät tajunneet otsikkoa vaikka se onkin taivutettu puhekielimäisesti?
Niin ja itse aiheeseen eli ThaimaaSEEN voi mennä viikoksikin, mutta itse en sitä tekisi, koska lennot on pitkät ja raskaat. Jää vähän lyhyeksi se ns nautintoaika.
Se on vain ja ainoastaan junttien puheenpartta. Suomen kieli ei taivu edes puhekielessä noin vammaisesti.
muustakin kielenkäytöstä esiin kuin vain maa-sanan väärästä taivutuksesta.
Se on vain ja ainoastaan junttien puheenpartta. Suomen kieli ei taivu edes puhekielessä noin vammaisesti.
Ainakin täällä länsi-Suomessa kaikki sanoo noin ja suurin osa muutenkin, siis puhekielessä, joten olet vaan täysin tietämätön juntti ja näemmä sivistymätönkin jos et murteiden vivahteita tunne.
muustakin kielenkäytöstä esiin kuin vain maa-sanan väärästä taivutuksesta.
Tyhmä, tyhmempi, pilkunnussija
Mene muualle nussimaan ääliö!
"murteenvääntäjät" kirjoittaisivat virallisessa yhteydessä sitten oikein "Thaimaahan". Salli mun nauraa.
ihan raivoon kiihdyttää, vaikka peruskoulu jäikin suorittamatta.
Väittääkö täällä joku (vai peräti jotkut?) että Thaimaa pitää taivuttaa Thaimaaseen?? Ja sitten kun joku oikeakielinen siitä huomauttaa, vedetään herneet ja aletaan vinkua jonkun murteen perään! "Thaimaaseen" ei tod. ole murretta tai puhelieltä. Voi elämä, mitä tyhmyyttä!
Ohoh, minulta putosi hiiri maaseen, kun niin kiihdyin!
vasta sen ekan viikon jälkeen alkaa elimistö olla tottunut ilmastoon ja todellinen viihtyminen voi alkaa.
"ups, noinhan se meneekin. Kiitti kun kerroit." Ei, vaan pitää alkaa vänkää itsestäänselvästä asiasta ja väittää nolosti, että on jotain helvetin pohjanmaan murretta. Voe kiesus.
Että ihan tosissaan täältä Länsi-Suomesta (jossa myös asun) löytyy ihmisiä, joiden ympärillä KAIKKI taivuttavat sanan maa -> maaseen!
Kertokaa mulle heti, mistä tuollainen älykkyyden notkahtuma löytyy, niin tiedän vältellä kyseistä paikkakuntaa lopun ikäni.
Kannattenee jäädä matkailemaan ihan vaan kotiMAASEEN, jos ei selviä edes oman äidinkielensä kiemuroista.
Mielestäni muutamaa tuntia pidempi lento kuin esim. Kanarialle ei tunnut aikuisella sen kummemmalta. Sen verran kuitenkin panostettiin että otettiin lentoliput ykkösluokkaan jotta saadaan paremmissa penkeissä paremmin nukuttua.
Googlettakaahan tuo sana "thaimaaseen". Kummasti sitä käytetään esim. Tjäreborgin sivuilla...
kuin johonkin lähelle palelemaan. minä tarvitsen lomalla hellettä.
Lennot on niin pitkät ja raskaat. Mut onhan lämpimiä kohteita lähempänäkin, esim. joku viisi tuntia on ihan kohtuullinen lentoaika viikon reissua varten. Itsenikin tekisi mieli taas Thaimaahan, mut lomaa on just se viikko ja se vain on liian vähän..
on ainoa typo mikä mua ärsyttää jostain syystä.
Meinaan jos ei aina viitsi reissata pohjoiseen Lapinmaaseen tai kesällä Ahvenanmaaseen.