Thaimaaseen viikoksi?
Onko mitään järkeä lähteä niin lyhyeksi ajaksi? Lomaa on vain se viikko ja lämpimään tekisi mieli.
Kommentit (42)
varaa kahteen viikkoon.
Kahden viikon äkkilähdöt on usein samanhintaisia, jopa halvempia kuin viikon matkat. Ja loman lyhyydestähän tuossa oli kyse...
Jos vertaat viikon ja kahden matkoja, niin hintaerohan on aika mitätön (hotellit halpoja, hinta muodostuu isolta osalta lentolipusta). Aikaeroakin on ja pitkät lennot, joten ehdottomasti 2 viikoksi. Ja viikossa ei oikein ehdi mitään! On kivoja retkiä, rannalla ja altaalla pitää ehtiä olemaan, kauneushoidossa ja hieronnoissa käydä kun ne on niin halpoja....
se olisi ihan ihanteellinen aika jos vain yhdessä kohteessa on. Saisitteko mitenkään revittyä pari ylimääräistä vaikka palkatonta vapaapäivää?
Minne haluaisitte lähteä?
vaihtoehto. Itse olen lentänyt aina yölennolla ja aikaero ei ole haitannut.
Viimeksi tulin aamulla 06 Suomeen. Valvoin ilta kuuteen, menin nukkumaan ja heräsin seuraavana aamuna 7 töihin.
esim. egyptistä tai arabimaista.
Itse sanoisin myös, että mieluummin menisi viikoksi vaikka kanarialle tai turkkiin, kyprokselle, tai aiemmin mainittuihin paikkoihin, koska aikaero ja lento ovat todellinen rasite ja tuntuisi, että loma jää pahasti kesken viikon jälkeen. Menkää thaimaahan sitten kun on aikaa enemmän, ensi kerralla. Tai sitten säästäkää pidempään matkaa varten.
ja hyvin riitti aika, ei ne lennot niin rankat ole.
Egyptissä on öisin n. 10 astetta lämmintä.
Päivällä n. 20 astetta lämmintä.
Ei ole, ei hellettä.
Kaksi kertaa ollaan käyty kahden viikon lomalla Thaimaassa ja molemmilla kerroilla on kotiinpaluu ollut tosi raskas. Nyt viisastuneena olen ottanut lomaa pari päivää yli kahden viikon, että voi toipua kotiin palattua. Minulla ainakin menee vuorokausirytmi aivan sekaisin. En edes uskalla ajatella mitä tulisi viikon pituisesta matkasta.
hotellissa illalla. Syömme ja menemme heti nukkumaan. Ehdimme nukkui 12h ja olemme pirteitä aamupalalle. En käsitä miten tuo voi sotkea mitään rytmiä?
Ei minulla ollutkaan ongelmia sinne päin mennessä vaan kotiin tullessa, kun olisi pitänyt nukkua yöllä ja mennä aamulla töihin. Sisäinen kello eli Thaimaan ajassa.
yölennolla kotiin ja on sunnuntai aamuna kotona. Ehtii hyvin nukkua ennen maanantaiaamua.
Ja valvoa sitten seuraavan yön. Mitä se sitten auttaa. Ei ainakaan rytmiin pääsyä. Lentokoneessa en pysty nukkumaan.
Taas äsken surffailin matkatoimistojen sivuilla ja tuo egyptinkin +20 kuullostaa minusta kylmältä. En tosin ole koskaan ollut etelässä näin talvisaikaan, joten en tiedä tuntuuko tuo +20 silloin lämpöisemmältä. Loman pituutta meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta venyttää yhtään tuosta viikosta. Millään en haluaisi luovuttaa ajatuksesta viettää joululoma lämpimässä, mutta ehkä alan taipua ajatukseen, että menemme sitten joskus pariksi viikoksi THAIMAAHAN.
Taas äsken surffailin matkatoimistojen sivuilla ja tuo egyptinkin +20 kuullostaa minusta kylmältä. En tosin ole koskaan ollut etelässä näin talvisaikaan, joten en tiedä tuntuuko tuo +20 silloin lämpöisemmältä. Loman pituutta meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta venyttää yhtään tuosta viikosta. Millään en haluaisi luovuttaa ajatuksesta viettää joululoma lämpimässä, mutta ehkä alan taipua ajatukseen, että menemme sitten joskus pariksi viikoksi THAIMAAHAN.
Päivällä nyt n. +28- +29 ja yöllä +21- +23
Ei noita voi edes verrata, kulttuuri, ihmiset, ruoka ja ilmasto on niin paljon parempi Thaimaassa kuin jossain Egyptissä. Minä en toista kertaa mene Egyptiin laisinkaan, mielummin vaikka Helsinkiin.
Olen/olemme perheen kanssa olleet siellä useastikin vain viikon, sillä työmme ei anna periksi olla poissa talvikautena kahta viikkoa. Itse asiassa, sen kerran kun olimme kaksi viikkoa lakoi jo kyllästyttää se sama meininki.
Me matkustelemme muutenkin paljon (työssä ja vapaa-aikana), joten olemme tottuneet koneessa istumaan eikä tuo pitkä lentokaan niin mahdoton ole. Varsinkaan kun on suora yölento, jolloin suurin osa ajaste menee torkuskellen. Lapsillahan tuo nukkuminen sujuu vaikka päällään seisten, itse yleensä valvon ja tasaan sitten univelkoja rannalla torkkuen ;-)
olla hotellin altaalla tai rannalla. Hotellitaso on hyvä, samoin rannat, voi snorklata ihan rannasta, lapsille on leikkipuistoa ym.
Toki egyptissä pitää ottaa huomioon milloin lähtee. Me olimme lokakuussa ja oli helle
Ei saa nukuttua ja joka paikkaan sattuu. Onneksi siellä saa hierontaa halvalla :-)