Nainen! Tiedätkös mitä nämä murresanat tarkoittavat?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ap. keksi uusia sanoja.
Ei minun tarvitse kun olen kaikki nuo oppinut vanhemmiltani ja isovanhemmiltani. Heitä nyt joku arvaus. Ap
Änni on viissiin saamen kieltä?. Onko muutkin sanat?
Änni - Sellainen tyyppi, joka ilmestyy paikalle aina silloin kun ei pitäisi
Klooppari - Ihminen, joka yrittää korjata kaike ja saa kaiken lopulta pahempaan kuntoon.
Krahu - Pieni mutta äänekäs hässäkkä, ei vaarallinen, mutta ärsyttää kaikkia lähistöllä.
Ramu - Kaveri, joka ryntää tilanteisiin täysillä miettimättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Änni - Sellainen tyyppi, joka ilmestyy paikalle aina silloin kun ei pitäisi
Klooppari - Ihminen, joka yrittää korjata kaike ja saa kaiken lopulta pahempaan kuntoon.
Krahu - Pieni mutta äänekäs hässäkkä, ei vaarallinen, mutta ärsyttää kaikkia lähistöllä.
Ramu - Kaveri, joka ryntää tilanteisiin täysillä miettimättä mitään.
🤭 Ei yhtään oikein. Ap
Muita murresanoja:
Vuh!
Hau!
Mrrrrrrr
Pitääkö mun nyt kertoa teille tietämättömille stadilaisille ja feikki-stadilaisille? Ap🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. keksi uusia sanoja.
Ei minun tarvitse kun olen kaikki nuo oppinut vanhemmiltani ja isovanhemmiltani. Heitä nyt joku arvaus. Ap
Ei aavistustakaan. Lienevät jotain lounaissuomalaista murretta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. keksi uusia sanoja.
En heitä. Kai sä kerrot mitä vanhempiesi sanat tarkoittavat?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö mun nyt kertoa teille tietämättömille stadilaisille ja feikki-stadilaisille? Ap🤪
Stadin murretta, ihanko totta? No ilmanko en tiennyt, kun en ole koskaan ketään stadilaista tuntenut. Tai ehkä yhden, mutta hänenkin äidinkielensä oli ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei saa vastata?
Niin? Miksi?
No kloopari on tohelo, ruotsiksi klåpare, kont tai kontti on jalka, katin kontit=kissan jalat ja kipuna lienee kipinä. Muita en tiedä.
😛
Änni = ladattu ase, aseen lataaminen
Klooppari = kömpelö, kipeä
Krahu = vilkas ja kuriton lapsi tai eläin
Ramu = sairaalloinen, kivulloinen
Kont = jalka
Kipuna = pieni pala jotakin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miksi?
Naiset, etenkin palstanaiset, ovat yleensä niin ilkeitä, veemäisiä ja kaikkitietäviä että ansaitsevat näpäyksen.