Yläasteen erityisluokan koulunkäyntiohjaajalta kysyttävää?
Kommentit (32)
Eivät voi olla, koska kaikki avustajat eivät ymmärrä sanaa vaitiolovelvollisuus.
Myöskään avustajan tehtävä ei ole lausua mitään kenenkään kotioloista.
On hyviä avustajia, sekä huonoja avustajia.
Avustajan tärkein tehtävä on avustaa oppilasta oppimisen ohjaamisessa.
T.27
Esim. jos sanon, että luokassani on 3 alkoholistiperheen lasta, ei se kerro yhtään mitään. Tässä ketjussa kerrottu asioita, mistä ei voi tunnistaa mitään kukaan. Myös hoitoalan henkilökunta saa puhua yleisellä tasolla. Esim. tänään hoidin väkivaltaista potilasta tai tänään elvytin kuolevaa potilasta. Tai lto kertoa, että tänään äiti toi lapsensa kipeänä hoitoon, että onpa typerää. Näitä näkee ja niissä ei pahaa, koska niistä ei voi kukaan tunnistaa.
Eivät ole moniongelmaisista perheitä.
Olen siis ollut erityiskoulussa töissä.
Ap ollut avustajana noin kuukauden verran, joten tuntuma on taattua.
ja n. 70% perheistä ON moniongelmaisia.
Minä olen avustaja ja suoritan erityisopetuksen approa, on siis sellainen kurssi. Siellä on opettajia sekä avustajia. En tiedä sitten, onko joku harvinaisuus, kun sitä täällä naureskellaan. Ei siitä mitään ammatia tule, mutta on hyödyllinen kurssi.
Tarkoitat varmaankin erityispedagogiikan approa. Yliopisto-opinnoista on kyse, perustason opintokokonaisuus, joka koostuu noin viidestä eri kurssista.
Avoimessa yliopistossa opiskelevilla ei tarvitse olla mitään pohjakoulutusta taustalla.
kauan ja aina ollut HOJKS-palavereissa mukana. Meillä opettaja sitä mieltä, että avustaja huomaa usein enemmän, kuin opettaja, koska avustaa usein oppilaiden vieressä, opettaja opettaa kaukaa.
Näin siis isossa koulussa pääkäupunkiseudulla. Työssä olen ollut 20v.
Minä olen avustaja ja suoritan erityisopetuksen approa, on siis sellainen kurssi. Siellä on opettajia sekä avustajia. En tiedä sitten, onko joku harvinaisuus, kun sitä täällä naureskellaan. Ei siitä mitään ammatia tule, mutta on hyödyllinen kurssi.
Tarkoitat varmaankin erityispedagogiikan approa. Yliopisto-opinnoista on kyse, perustason opintokokonaisuus, joka koostuu noin viidestä eri kurssista.
Avoimessa yliopistossa opiskelevilla ei tarvitse olla mitään pohjakoulutusta taustalla.
ja KAIKKI Puhumme siitä nimellä erityisOPETUKSEN appro :) Toki virallinen nimi on tuo, mutta sitä ei kukaan käytä.
ja KAIKKI Puhumme siitä nimellä erityisOPETUKSEN appro :) Toki virallinen nimi on tuo, mutta sitä ei kukaan käytä.
ainakin me kaikki pedagogiset opinnot suorittaneet puhumme erityispedagogiikasta. Käsitteet kun on tärkeitä varsinkin tässä erityisopetuksen myllerrysvaiheessa. Enpä siis usko, että erityispedagogiikan asiantuntijat ainakaan puhuvat erityisopetuksesta erityispedagogiikan synonyyminä. Koulunkäyntiavustajien kieli voi olla erilainen.
Tarkoitat varmaankin erityispedagogiikan approa. Yliopisto-opinnoista on kyse, perustason opintokokonaisuus, joka koostuu noin viidestä eri kurssista. Avoimessa yliopistossa opiskelevilla ei tarvitse olla mitään pohjakoulutusta taustalla.
ainakin me kaikki pedagogiset opinnot suorittaneet puhumme erityispedagogiikasta. Käsitteet kun on tärkeitä varsinkin tässä erityisopetuksen myllerrysvaiheessa. Enpä siis usko, että erityispedagogiikan asiantuntijat ainakaan puhuvat erityisopetuksesta erityispedagogiikan synonyyminä. Koulunkäyntiavustajien kieli voi olla erilainen.
Tarkoitat varmaankin erityispedagogiikan approa. Yliopisto-opinnoista on kyse, perustason opintokokonaisuus, joka koostuu noin viidestä eri kurssista. Avoimessa yliopistossa opiskelevilla ei tarvitse olla mitään pohjakoulutusta taustalla.
pelkästä "erkkakurssista". En koe tarvetta hienostella.
Kyseinen henkilö puhui ensin opettajan approsta, mikä ei kerro kenellekään yhtään mitään. Päin vastoin siitä sai kuvan, ettei hänellä ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä on opiskelemassa.
erkkiksestä :) Kollega taas puhuu erkasta.
Löysätkää pipoa.
joka suorittaa erityisopetuksen approa, näin hän itse kirjoitti minulle(tekstari) Pitääpä valistaa tätä "tyhmää" työkaveriani, että se on liian epäammattimainen nimi :D
opettajia, opoa, teerveydenhoitajaa, lääkäriä, kuraattoria, erityisopea ja rehtoria. Tämä näkökulma siis HOJKSien laadinnassa. Koulunkäyntiavustaja ei ainakaan omassa erityiskoulussani ole koskaan HOJKS-palavereissa tai OHR:ssä mukana.