Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri J-alkuiset nimet ovat kauheita mielestäsi?

Vierailija
09.11.2011 |

Kaikkiko ne, myös ihan yleiset ja tavanomaiset, kuten esim. Jukka tai Johanna?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalallista alkuperää olevien nimien lausuntaa.

Jumala, Jehova, Jahve, Jeesus, Johannes, Jani, Johanna.

Älä turhaan lausu Jumalasi nimeä.

Tässä on syy, miksi osa kavahtaa J-alkuisia nimiä. Koska ne ovat säännönmukaisesti pyhiä ja ihmisen vaisto suojelee pyhää kaikessa armossaan.

Ymmärtäkää pyhyys ja tehkää järki ajatteluunne. Se vaisto sanelee paljon, mutta Jumala antoi meille myös järjen. Järjen ääni neuvoo rakastamaan Jukkaa ja Johannaa ihmisinä. Samalaisina, kuin me muutkin.

Vierailija
2/4 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

j-nimet ovat raamatussa suosittuja ja mitä ilmeisen pyhiä. Aikoinaan pyhiä nimiä annettiin vain tärkeille ihmisille. Voidaan sanoa että j-niminen henkilö on pyhä ja arvostettu henkilö.

Peräänkuuluttaisin arvostusta ja perinteen jatkamista nimen saralla.

Amen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua ajatella, että joku tietty kirjain tekee nimestä ruman tai huonon. J-nimiä on paljonkin kauniita. Kaikki ei ole ehkä minun makuuni, mutta en mä lähde rumiksi haukkumaan.

Mulle ainoat rumat nimet on nämä väkisin väännetyt "ei-nimet" eli ihan omasta päästä keksityt.

Vierailija
4/4 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomaatte, että J-nimiä on ihan valtavasti. J ei myöskään kirjaimena ole hankalasti lausuttava, joten siinäkään ei ole ongelmaa.

Itselläni on kaksi poikaa, joiden nimet alkavat - yllätys, yllätys - J-kirjaimella.