Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talonyhtiöiden hallitusten ja muiden osakkaiden toiminta

Vierailija
01.04.2024 |

Kertokaa kokemuksia huonoista talonyhtiöiden hallituksista ja ikävistä muista osakkaista. Mitä ikävää ovat tehneet? Onko hallitus aina sama, eivät halua luopua vallasta? Ovatko tehneet huonoa hallitustyötä ja saaneet talonyhtiön talouden huonolle tolalle ja piha jätetty huoltamatta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallituksessa pärjää vain kova luu. Kestätkö, kun isännöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja laittavat sinut ensimmäistä kertaa selkä seinää vasten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö. Ei ännää väliin.

Vierailija
4/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan taloyhtiön hallituksen jäsenet pitivät asianaan vahtia asukkaiden kulkemisia. Rappukäytävään ampastiin pienestäkin äänestä. Samoin on epäilys yleisavaimen käytöstä vääriin tarkotuksiin.

Vierailija
5/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koulutukseltani rakennusmestari, kiinteistön kuntoarvioija ja isännöitsijä. Olen ollut jonkun omistamamme asunnon taloyhtiön hallituksessa viimeiset 30 vuotta. Joka vuosi olen ilmoittanut halustani luopua tehtävästä, jos löytyisi joku asiasta kiinnostunut naapuri. Huonosti on löytynyt.

Aina olen pyrkinyt asioita hoitamaan taloyhtiön ja osakkaiden etua ajatellen. Onhan meillä suuri summa rahaa kiinni näissä asunnoissa. Lisäksi olen aina vaatinut, että tarvittavat korjaukset tehdään ajallaan ja kerätään riittävän suurta vastiketta, ettei synny raha- tai korjausvelkaa.

Enkä ole edes talon autotallia tai muita tiloja ottanut ilmaiseksi omaan käyttööni, mikä näyttää olevan yllättävän yleistä.

Vierailija
6/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivä luovu? Oon ollut yhdessä yhtiössä jossa hallitus saatiin kasaan halukkaista eikä maanittelemalla.

Koomisin oli kokous jossa 5 min kaikki katteli kattoon ja kengänkärkiä kun etsittiin viimistä varajäsentä. Sanoin ihan suoraan ettei mulla ole elämä kiinni siinä perikunnan luukussa ja vuokralla sitä aion pitää, niin silti laittoivat mut hallitukseen eikä tappiin asti lainoitettujen perheasuntojen osakkaita kiinnostanut OMAT raha-asiat.

Vierailija
7/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallitus valitaan kerran vuodessa, ei siellä kenelläkään ole vakituista paikkaa. Jos hallitus ei miellytä, voi seuraavassa yhtiökokouksessa asettua itse ehdolle. Yleensä kaikki halukkaat pääsevät mukaan, joskus on puutetta ehdokkaista. Minä en ymmärrä sitä käsitystä ettei hallituksen toimintaa voisi muuttaa. Ja kyllä, olen mukana

Vierailija
8/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on taloyhtiön ylimmäksi jumalaksi yhden osakkaan puoliso, joka ei itse omista taloyhtiöstä senttiäkään. Jatkuvasti käyttää ja selostaa muille, miten asiat pitäisi hänen mielestään tehdä. Uudet osakkaat ei edes tiedä, että tuolla ei ole mitään valtaa tässä ja hänellä itsellä se sopivasti unohtuu kertoa. Itse odotan, että aika hoitaa ja saadaan nostaa lippu puolisalkoon.

Vierailija
9/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiön hallitus on kovin riitaisa ja hankala niin koko taloyhtiön hallitus voidaan ulkoistaa. Tai voidaan käyttää ulkopuolisia ihmisiä yhtiön hallituksessa. Tietenkin se maksaa mutta joskus se on ainoa tapa saada yhtiö toimivaksi.

Vierailija
10/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienkerrostalossa ja me kaikki neljä osakasta ollaan aina kokouksissa. Siis onneksi ollaan kaikki samoilla linjoilla miten taloyhtiöstä pidetään huolta eli siitä pidetään hyvää huolta ja tehdään kaikki korjaukset niin kuin pitääkin ja piha on tip top. Toistaiseksi kukaan ei ole myymässä asuntoa ja näin uutta osakasta tulossa, joten vanhaan hyvään malliin mennään. Minä taidan olla ensimmäinen, joka muuttaa tästä pois sitten eläkkeelle jäädessäni. 

Vierailija
11/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pienkerrostalossa ja me kaikki neljä osakasta ollaan aina kokouksissa. Siis onneksi ollaan kaikki samoilla linjoilla miten taloyhtiöstä pidetään huolta eli siitä pidetään hyvää huolta ja tehdään kaikki korjaukset niin kuin pitääkin ja piha on tip top. Toistaiseksi kukaan ei ole myymässä asuntoa ja näin uutta osakasta tulossa, joten vanhaan hyvään malliin mennään. Minä taidan olla ensimmäinen, joka muuttaa tästä pois sitten eläkkeelle jäädessäni. 

Mutta tosi hyvä tuuri, että me kaikki ajatellaan samalla tavalla. 

Vierailija
12/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatteko itse pihatyötkin?

Vierailija
13/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusten puheenjohtajien pitäisi olla sellaista tyyppiä, että olisivat suht paikalla, eikä niitä, jotka koko kesänkin poissa, tietämättä mistään, mitä taloissa tapahtuu. 

Vierailija
14/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidatteko itse pihatyötkin?

Ei hoideta. Hiekkaa ei löydy, luistimet jalassa mentiin koko talvi.

Vierailija
15/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talonyhtiössä olisi ollut uusi tulija hallitukseen, itse häntä ehdotin, mutta istuva hallitus halusi jatkaa, eikä ottaa siihen muita.

Vierailija
16/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päässyt meidän talonyhtiössä halukas mukaan (en puhu itsestäni), istuva hallitus ei halunnut uusia mukaan, halusi itse jatkaa keskenään.

Vierailija
17/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päässyt meidän talonyhtiössä halukas mukaan (en puhu itsestäni), istuva hallitus ei halunnut uusia mukaan, halusi itse jatkaa keskenään.

Ei istuva hallitus tällaisista päätä. 

Vierailija
18/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta piha on suunnittelijan suunnittelema ja hän on jättänyt ohjeet, jonka mukaan pitäisi runsasta määrää kasveja ja istutuksia hoitaa- tätä ei toteuteta. Niinpä piha on päässyt huonoon kuntoon.

Vierailija
19/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon muita osakkaita näkynyt yhtiökokouksessa hallituksen jäsenten lisäksi (jos aina kaikkia meistäkään). Samat naamat sinne on pakko valita kun muita ei näy.

Vierailija
20/20 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiökokouksessa valitaan hallituksen jäsenet kerran vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän