Oi miksi ei pikkulegoissa ole ns tyttöjen mallistoa?
Miksi ei voisi olla heppatallia, eläintarhaa tai vaikka prinsessalinnaa. Miksi on vain autoja, lentokoneita ym aluksia mitkä ei meillä tyttöjä kiinnosta. Luulisi että markkinarako valmistajaa kiinnostaisi, mutta ei..
Ja ennen kun joku ehtii älähtämään niin tottakai tytötkin voi leikkiä poliisiasemalla ja paloesemalla esim mutta varmasti moni tyttö toivoisi jotain tyttömäisempää jos sellaisia olisi valittavissa
Kommentit (27)
Ihan pieniä paketteja on ollut koiraa tai heppaa mutta ei muuta
ap
Mutta eipä ole enää. Miksiköhän?
ja se Bellville ei ole varsinaisia pikkulegoja, vaan liian kömpelööä matskua.
Miksi ei voisi olla heppatallia, eläintarhaa tai vaikka prinsessalinnaa. Miksi on vain autoja, lentokoneita ym aluksia mitkä ei meillä tyttöjä kiinnosta. Luulisi että markkinarako valmistajaa kiinnostaisi, mutta ei.. Ja ennen kun joku ehtii älähtämään niin tottakai tytötkin voi leikkiä poliisiasemalla ja paloesemalla esim mutta varmasti moni tyttö toivoisi jotain tyttömäisempää jos sellaisia olisi valittavissa
tee enää legoja, tyttöni täyttää pian 7v
harvoissa kaupoissa on belleville tms sarja jossa tyttömalleja, kuten ihan talo, jota just toy`russelissa ihastelin, ostan sen varmaan tytölle
sit oli pieni setti heppakmaa legona
sitten ostin viime vuonna city sarjaa, jossa oli bussi pitseria yms kovin on siitä tykäännyt
enempi vois kyllä olla
mutta mä en tajua, miten joku voi ajatella näin vielä tällä vuosituhannella.
t. 3 tytön äiti, joista kaikki leikkivät ihan kaikenlaisilla leluilla, mutta eivät ole keksineet vielä sukupuolittain niitä. tuplahuoh.
pinkki laatikko mistä voi rakentaa talon ja hevosia, ihan pikkulegoja. mutta vähemmän niitä on tytöille, tylsää!
on kuitenkin omakotitalo ja hirsimökki ja muutakin paremman puuttessa. Tietenkin jos tyttö ei halua leikkiä kuin vaaleanpunaisilla legoilla, tämä voi muotoutua ongelmaksi.
Olen kyllä samaa mieltä että tytöille suunnattuja legoja voisi olla enemmän. Miksi Hello kitty legoja on vain Duploina?
Hänellä on poliisiasemaa ja lentokenttää, mutta kaipaisi silti myös jotain herkempääkin.
Niitä taloja ollaan ostettu, mutta tosiaan vaaleanpunaista värimaailmaa hänkin halajaa ja legohyllyjen edessä on tuskaillut kun kaikki on niin sinistä ja mustaa. :/
t. 3 tytön äiti, joista kaikki leikkivät ihan kaikenlaisilla leluilla, mutta eivät ole keksineet vielä sukupuolittain niitä. tuplahuoh.
Koska sinun lapsesi eivät ole keksineet sukupuolittaa lelujaan, otaksut, että kaikilla on samoin, elleivät vanhemmat jostain syystä ole aivopesseet lapsiaan.
Kuule, ei se näin ole. Eräänä päivänä vaan mun tyttäreni keksi kertoa tykkäävänsä vaaleanpunaisesta ja siitä päivästä lähtien se on halunnut vaan sitä. Ihan turha ostaa mitää muita kuin vaaleanpunaisia juttuja, ne jäävät sitten käyttämättä, oli kyseessä lelut tai vaatteet.
Koska sinun lapsesi eivät ole keksineet sukupuolittaa lelujaan, otaksut, että kaikilla on samoin, elleivät vanhemmat jostain syystä ole aivopesseet lapsiaan.
Kuule, ei se näin ole. Eräänä päivänä vaan mun tyttäreni keksi kertoa tykkäävänsä vaaleanpunaisesta ja siitä päivästä lähtien se on halunnut vaan sitä. Ihan turha ostaa mitää muita kuin vaaleanpunaisia juttuja, ne jäävät sitten käyttämättä, oli kyseessä lelut tai vaatteet.
mutta mä en tajua, miten joku voi ajatella näin vielä tällä vuosituhannella. t. 3 tytön äiti, joista kaikki leikkivät ihan kaikenlaisilla leluilla, mutta eivät ole keksineet vielä sukupuolittain niitä. tuplahuoh.
meillä siis tyttö viel 6v pian 7v
ja tykkää leikiä kaikella, mutta ei kylläkään moillään ninja yms kauheen rummilla legoilla, star wars yms örkit.
eli legot vois olla nätimpiä
eli kuten yllä laitoin olen ostanut city sarjaa,
sit on creation sarjaa taloa yms
ja sit ne ainoot heppatlli, koirasetit mitä markkinoilta löytyy
mutta kuten yllä kerroin olin just kaupoilla, ja siellä notkuu hyllyt just noita karseita otuksia luuranko, uyms ampumalegoja, joita en todellakaan istais vaikka olis poika
eli joatin rajaa 6-7v täyttyy olla lelujen suhteen
voi muuten tilata yksittäisiä paloja, vaikka säkillisen vaaleanpunaisia legopalikoita ja kaikkea pikkutilpehööriä yksittäisistä kukkasista lähtien. Ja muuta ihanaa!
http://shop.lego.com/en-FI/Girls-ByCategory
niitä vaatimaan kaikki !!
pelkään vaan et harva tyttö legoilla leikkii, ainakaan mun tytön kavereista ei ketään ::
tosin tuntuu ettei niistä monikaan edes leiki enää millään :((
mun tyttö leikkii poikien kanssa mieluiten just sen takii
kaikki ekaluokkalaiset tytö vaan hengailee
Voisihan niitä vaalenpunaisia legoja olla ja prinsessalinnaa ym.
Mutta: tytöille on paljon suurempi valikoima jo muutenkin kaikkea lelua ja varsinkin vaatteita. Monet kerrat, kun olen ollut ostamassa kummilapsille lahjaa, olen esimerkiksi vaatepuolelta löytänyt vaikka mitä kivaa vaatetta tytölle, mutta en pojalle.
Ainoastaan on niitä perus taloja ym. kaupunki juttuja. Huomasin sellaisen pinkin palikkalaatikon missä on tyttömäisen värisiä palikoita ja myös "ohjekirjanen" mistä voi ottaa vinkkejä rakentamiseen.
Tuolta löytyy kuvia:
<a href="http://www.brickset.com/search/?theme=Friends&year=2012" alt="http://www.brickset.com/search/?theme=Friends&year=2012">http://www.brickset.com/search/?theme=Friends&year=2012</a>
Tytöille ei osteta legoja. Ja kiersin siis kaikki Helsingin keskustan kaupat, missä leluja myytiin ja löysin ehkä yhden pienen paketin. Ostin sitten sellaisen ritarilinnan, hyvin kelpasi sekin.
mutta mä en tajua, miten joku voi ajatella näin vielä tällä vuosituhannella. t. 3 tytön äiti, joista kaikki leikkivät ihan kaikenlaisilla leluilla, mutta eivät ole keksineet vielä sukupuolittain niitä. tuplahuoh.
90% legoista nyt vaan on poikia kiinnostavista jutuista. Monstereista, taistelujutuista, autoista ymv.
Toki näistä jotkut tytötkin ovat kiinnostuneita, mutta sitähän tässä ap haki, että legolla voisi olla paketteja tyttöjä yleensä kiinnostavista asioista.
Nyt sentään on tullut Harry Potter ja Tähtiensota-pakkauksia, joiden uskoisin toimivan tytöilläkin. Ne talot on ihan kivoja, mutta melko tylsiä pienelle lapselle.
Peruspakkaukset on toki tasa-arvoisia.
Omat lapseni ovat poikia, ja heille ollaan paljon ostettu legoja. Silmään on kyllä pistänyt se, että aiheet ovat selvästi poikia kiinnostavia.
Lego Belville