Olisitko tyytyväinen jos anoppi tekisi kaikki ristiäis valmistelut?
Sinun ei tarvitsisi muuta kuin valita kummit, hoitaa kutsut ja saapua paikalle?
Kommentit (26)
Tietenkin jos anoppi kuunetlisi myös minua ja osaisi oikeasti laittaa ruokaa. Omani en välttämättä haluaisi laittavan mitään, kun ei ole oikein ruoanlaitto hänen heiniään.
Esikoisen kohdalla meillä näin tehtiinkin. Mummi antoi kastejuhlan lahjaksi, mikä sopi aivan loistavasti. Tämän toisen kohdalla tilanne on vielä auki.
Esikoisen kohdalla meillä näin tehtiinkin. Mummi antoi kastejuhlan lahjaksi, mikä sopi aivan loistavasti. Tämän toisen kohdalla tilanne on vielä auki.
jos speksit tulisivat minulta.
Eli määräisin tai ainakin mietittäisiin yhdessä tarjottavien laatu, ja muutkin käytännön järjestelyt. Eli toteuttamisvallan voisin luovuttaa, päätäntävaltaa en. :)
tarjottavia. Mutta mulla onkin ihana anoppi :)
sopi hyvin ainakin esikoisen kohdalla (meillä on vasta yksi lapsi). Itse asiassa jopa ehdotin sitä anopille, kun tiesin, että hän rakastaa ruuanlaittoa ja leipomista. Lisäksi kaikki kastejuhlan vieraat asuivat samalla paikkakunnalla kuin anoppi.
Kysyi ensin lupaa, että sopisiko järjestely. Ja sopihan meille - anoppi on todella kultainen, järjesti kaikki valmiiksi, me vain saavuimme paikalle.
Mutta mun anoppi onkin yksi hienovaraisimmista ihmisistä ikinä - ei olisi ikinä tehnyt tuota, jos me olisimme mitenkään olleet ajatusta vastaan
koska se on paska kokki ja muutenkin kykenemätön järjestämään mitään tilaisuuksia.
Anoppini onkin ihana ihminen, jolla on hyvää makua ja taitoa järjestää juhlat. Todellakin antaisin hänen järjestää ristiäiset jos siihen terjoutuisi.
Sen käsitys juhlavalmisteluista ja -ruuista on täysin erilainen kuin meidän. Ja vaikka me päätettäisikin kaikesta, ei se osaisi valmistaa ja laittaa juttuja niinkuin me halutaan. Ja meitä on kaksi aikuista järjestämässä, ei me anoppia apuun tarvita.
Meillä kävi just näin. Anoppi ja appi halusivat eka auttaa, m utta ristiäiset olisi pakko järjestää siellä. Yritettiin niitä kotipaikkakunnalle sit järjestää (välimatkaa 250 km) niin ei hellanlettas mikä paskamyrsky siitä nousi. Ajankohta ei sopinut heille (milloinkaan) ja loppujen lopuksi sanottiin suoraan että jos ei anoppi niitä saa järjestää, niin loukkaantuu tosi tosi pahoin ja mököttää taas seuraavat tsiljoona vuotta, katkaisevat välit (lapsi jäisi ilman isovanhempia) ja kaikki rahallinen apu(lapsi jtn tartteisi) lopetettiin heti. Kaiken lisäksi appiukko hoitaa yhtä mun raha-asiaa ja silläkin ja isolla laskulla on hyvä kiristää... Meidät kiristettiin/pakotettiin siihen että anoppi saa juhlat järjestää. Kaiken lisäksi he eivät siedä sitä nimeä minkä olemme lapsellemme päättäneet antaa, vaan kutsuvat lasta oma keksimällään nimellä. Meiltähän ei oo mitään kysytty, mitä oltaisiin haluttu tarjota esim. ja sinne ristiäisiin on kutsuttu meiltä kysymättä sellaisia ihmisiä joita emme halua lapsemme elämään (toki he maksavat, mutta pientä kunnioitusta voisi olla edes). Muutenkin aamu 6 alkaen tulee hysteerisiä viestejä jossa neuvotaan miten lasta hoitaa, kuinka sillä on nyt varmasti kaikki maailman taudit ja aletaan neuvomaan oma-aloitteisia allergiaruokavaliota. Lasta ei siis vaivaa mikään allergia, vaan nuo kaikki on anopin luulosairautta. Pisteeksi i:n päälle olen sh, mutta siis eihän minulla voi olla mitän tietoa mistään taudeista ym, kyllä he googlaamalla tietävät paremmin :D Olisi niin paljon kaikkea muutakin, mutten tunnistamisen pelossa uskalla tänne alkaa kertomaan.
anoppi ei kykene koska on sairas ja jo laitoshoidossa.
Mutta en muutenkaan haluais koko vastuuta kenellekään antaa. Yksittäisiä leipomuksia voin jaella sukulaisille, mutta ei koko vastuuta.
äitini auttoi, mutta anoppi enemmän. Ekoihin ristiäisiin molemmat olivat siivoamassa, äitini teki kakut ja anoppi loput (voileipäkakut, pullan, piparit). Tokat ja kolmannet jaettiin niin, että minä siivosin äitini kanssa ja anoppi leipoi. Lisäksi anoppi hoiti pöytäliinat, kastemaljan, kukat kaikkiin. Toki yhdessä sovittiin, että mitä ja minkälaista. Mulla on varmaan maailman paras anoppi ja toivottavasti osaan itse olla samanlainen tulevaisuudessa.
Lisään vielä, että aina ei todellakaan ole ollut näin leppoisaa. Miehellä kaksi vanhempaa veljeä ja anoppi ollut aikoinaan hyvinkin suorasanainen, ehkä jopa määräilevä. Minäkin aikani jaksoin kuunnelle, mutta sitten jo ennen lapsia ja naimisiinmenoa otimme ns. yhteen ja sen jälkeen olemme olleet rehellisiä, ystävällisiä ja vilpittömiä toisiamme kohtaan.
Meillä kävi just näin. Anoppi ja appi halusivat eka auttaa, m utta ristiäiset olisi pakko järjestää siellä. Yritettiin niitä kotipaikkakunnalle sit järjestää (välimatkaa 250 km) niin ei hellanlettas mikä paskamyrsky siitä nousi. Ajankohta ei sopinut heille (milloinkaan) ja loppujen lopuksi sanottiin suoraan että jos ei anoppi niitä saa järjestää, niin loukkaantuu tosi tosi pahoin ja mököttää taas seuraavat tsiljoona vuotta, katkaisevat välit (lapsi jäisi ilman isovanhempia) ja kaikki rahallinen apu(lapsi jtn tartteisi) lopetettiin heti. Kaiken lisäksi appiukko hoitaa yhtä mun raha-asiaa ja silläkin ja isolla laskulla on hyvä kiristää... Meidät kiristettiin/pakotettiin siihen että anoppi saa juhlat järjestää. Kaiken lisäksi he eivät siedä sitä nimeä minkä olemme lapsellemme päättäneet antaa, vaan kutsuvat lasta oma keksimällään nimellä. Meiltähän ei oo mitään kysytty, mitä oltaisiin haluttu tarjota esim. ja sinne ristiäisiin on kutsuttu meiltä kysymättä sellaisia ihmisiä joita emme halua lapsemme elämään (toki he maksavat, mutta pientä kunnioitusta voisi olla edes). Muutenkin aamu 6 alkaen tulee hysteerisiä viestejä jossa neuvotaan miten lasta hoitaa, kuinka sillä on nyt varmasti kaikki maailman taudit ja aletaan neuvomaan oma-aloitteisia allergiaruokavaliota. Lasta ei siis vaivaa mikään allergia, vaan nuo kaikki on anopin luulosairautta. Pisteeksi i:n päälle olen sh, mutta siis eihän minulla voi olla mitän tietoa mistään taudeista ym, kyllä he googlaamalla tietävät paremmin :D Olisi niin paljon kaikkea muutakin, mutten tunnistamisen pelossa uskalla tänne alkaa kertomaan.
otan osaa mikä marttyyri anoppi sulla ://
laittaisin suosiolla välit poikki tollaseen
Tosin ap:n listan lisäksi hoidin kyllä papin paikalle ja valittiin miehen kanssa lapsen nimi...
Esikoiselle näin ja juhla pidettiin anopilla.
Seuraaville lapsille juhlat pidettiin meidän omassa kodissa mutta anoppi hoiti kaikki tarjottavat, kukat, liinat jne meille valmiiksi.
Tämä sopi meille tosi hyvin sillä esikoiselle emme olisi saaneet kyllä juhlia järjestettyäkään johtuen rankasta sairastamisesta ennen juhlia.
Ja mielelläni annoin anopin auttaa seuraavien juhlien laitossa kun rakastaa sellaisia asioita ja itse en niistä perusta. Toki saan laitettua ilman anoppiakin mutta miksi suotta kun toinen nauttii auttamisesta.
Anoppi on meillä aina ennen juhlia, ristiäisiä tai synttäreitä (myös ennen joulua) ollut auttamassa lastenhoidossaa että saan rauhassa siivota ja leipoa. Muunlaista apua en anopilta kaipaa, ei ole kummoinen ruuanlaittaja tai leipoja ja jos hän järjestäisi juhlat, niistä tulisi väkisin vähän aneemiset.. Eivät ole mitään "juhlijoita" ja minä taas haluan väsätä kaikkea mahdollista.
Mutta me ei haluttu kastaa lapsia. Se oli anopeille kova paikka, mutta lopulta hyväksyivät meidän päätöksen. Toisen lapsen kohdalla eivät enää vonganneet ristiäisiä.
Kauhea pakanaperhe kun ollaan :)
Anopissa ei ole mitään vikaa ja apu kelpaa kyllä mutta ristiäiset haluan järjestää itse meidän omassa kodissa. On meidän oman perheen juhla ja minulle on tärkeää saada tehdä valmistelut itse. Tällä kertaa anoppi saa kyllä mielin määrin hoitaa isompia lapsia jotta minulla on aikaa ja rauha laitella ristiäisiä.
toiselle lapselle tilasin pitopalvelusta kakun
ps ev-lut. seurakuntatalolla on valmiit pöytäliinat ja kahvikupit ja kastemaljakin - tuot vain tarjoilut ja lapsen ja vuokra 0 e
Miten olisi ollutkin hienoa! Apu on tervetullutta! Jotkut häpeävät, jos eivät itse jaksa, mutta jos toinen haluaa auttaa, se on hienoa. Mulle oli taivaan lahja, kun kummi toi yhden piirakan.