Mies on avannut multa salaa tilin, jolle on siirtänyt rahaa
miten otan asian puheeksi? Meillä käyttöoikeudet ristiin, joten näin että on siirtänyt omalta tililtään omalle tililleen eilen rahaa.
Valmistautuuko se eroon, vai mikähän on tarkoitusperä? Kunhan lapset menee nukkumaan niin nostan kissan pöydälle. Pelottaa, jännittää
Kommentit (60)
Ole vaan tyytyväinen, että otit asian puheeksi. Jos teillä kerran on jo yhteinen säästötili matkoja ym. varten, niin miksi ei mies voinut niitä ylityörahoja sinne siirtää?!? Perheen yhteisestä selkänahasta ne rahat lopulta kuitenkin on revitty. Ja jos yhteistaloudessa elellään, niin yhteisiä niidenkin rahojen pitäisi olla. Pää pystyyn vaan. Oman tyhmyytensä mies vain ilmaisi ja selvästikin oli jotain omaa käyttöä rahoille suunnitellut.
Ai niin, mies veti senkin esiin, että oonko mä liikaa lukenu jotain vauva-palstoja! Se oli viimeinen pisara!
Hahahaa, touché!
eli ehkä kyllästyi siihen, että muut käyttävät rahansa.
tuhlaa hänen rahojaan.
Taas päästiin jonkun kimppuun, tuntuuko ihkulta??? Kyllä terveessä parisuhteessa vallitsee luottamus ja molemminpuolinen halu panostaa yhteiseen elämään. Sekä avoimmuus asioiden hoidossa. Toista on sitten varmaan teidän katkerien, ilkeiden ihmisten todellisuudessa. Voi että mua oksettaa tämä pahansuopuuden määrä.
syy oli ainakin musta ihan ymmärrettävä, eikä siitä luulisi riitaa saavan aikaan.. mutta ilmeisesti tuo rahan kulutus ketuttaa miestä niin suunnattomasti ettei edes viitsinyt ottaa säästötilin avaamista kanssasi puheeksi. oletteko ehkä tapellet paljon rahasta? ehkä hän sitten päätti tehdä asialle jotain itse kun ei yhdessä onnistu.
.. tai sitten valehtelee ja sai tuollaisen kohtauksen kääntääkseen kaiken sinun syyksi..
pelata omaan pussiin; rahaa, aikaa, tekosyitä,selityksiä mitä vaan. Ja mä en kyllä tiedä yhtään perhettä jossa nainen ei ensin antaisi kaikkeaan perheelle ja vasta sitten tulee se oma, jos jotain jää. Miehiä tiedän montakin joilla on pelivaraa joka suuntaan. Eikä todellakaan ole naisen vika jos mies ei osaa hoitaa tonttiaan rehellisesti. SEkään ei ole naisen vika jos mies on paskahousu nahjus jonka täytyy sitten salaa pedata itselleen jotain omaa. Jos on yhteinen perhe ja yhteiset resurssit on halpamaista pistellä rahoja omaan pussiin. asiastahan voi myös sopia ihan rehellisesti. Vaikka mies tienaisi enemmän, se nainen aivan taastusti panostaa perheeseen voimiaan ja aikaansa vähintään yhtä paljon! Ja useinhan se vaimo tienaa sen minkä mieskin:)
vaikka haudoin niitä aamulla kylmäpakkauksella. "ystävällinen" työkaveri siitä huomauttikin, pistin allergian piikkiin.
Päätä särkee, väsyttää enkä jaksa enää pohtia yhtään mitään...
Pitäis keskustella miehen kanssa, mutta kun se heittäytyy aina puolustuskannalle ja suuttuu niin ei siitä tuu mitään
Ja mä en kyllä tiedä yhtään perhettä jossa nainen ei ensin antaisi kaikkeaan perheelle ja vasta sitten tulee se oma, jos jotain jää.
Raha-asioissa käytän kylmää järkeä ja maksan itselleni ensin. Tarkoittaa sitä, että kun palkka tulee omalle tililleni, siirrän ensin säästötililleni ja sijoitukseen. Sitten taloustilillle yhteisiin menoihin ja loput törsään hyvällä omatunnolla itseni ja perheeni hyväksi. Keskituloisella ja työssäkäyvällä on hyvin varaa tehdä noin. Varsinkin kaikki lomarahat, ylityökorvaukset ja päivärahat menevät heti sijoitukseen. Se, ettei ole omista tuloista ja varoista tilivelvollinen toiselle, ei tarkoita, ettei vastuu taloudesta jakaudu epäreilusti.
Meillä molemmilla on tavoitteena taloudellinen riippumattomuus ennen virallista eläkeikää (ei siis toisistamme vaan työnantajista) ja teemme molemmat samoin. Sitä suuremmalla syyllä rahat pidettäisiin visusti erillään, jos toinen olisi samanlainen materialistinen harakka kuin suurin osa mammoista täällä.
seuraa tilannetta. Olet vahvemmilla ja pääset selville mihin tähtää. Ei kannata heti ruveta meuhkaamaan on vaan ens kerralla varovaisempi!!
Erään ystäni mies teki samaa mut oli fiksumpi. Nosti käteisenä ettei jäänyt jälkiä. Sulla on hyvä tilanne seurata mitä tapahtuu!
olen avannut mieheltäni salaa tilin jonne säästän tietyn summan joka kuukausi. Tällä ratkaisulla aion taata sen, että minulla on rahaa jos ero tulee. Se nimittäin voi olla lähellä.
Olen nainen tosin, mutta voisin kuvitella samaa miehestäsi. Toivon kyllä, että hän kerää rahaa yllättääkseen sinut kaukomatkalla tms..
On kai sekin mahdollista?
Pitäis keskustella miehen kanssa, mutta kun se heittäytyy aina puolustuskannalle ja suuttuu niin ei siitä tuu mitään
Raivarit vetää useinmiten juurikin ne syylliset osapuolet. Ei tarvitse selitellä, kun voi vaan huutaa, mitä sylki suuhun tuo. Toinen luultavasti lopettaa kyselyt, kun haluaa, että rauha palaa parisuhteeseen.
Älä lähde yhteenkään riitaan mukaan. Pysy rauhallisena! Se on ainoa keino selvitellä totuutta asiassa.
Tunnen kaksi vastaavaa tapausta. Toinen siirsi rahoja jo vuosien ajan ja mies vaan rutisi tuhlaavasta vaimostaan. Olisi pikkuisen tajunnut vaatteiden, kampaajien ja ruokien hinnasta, niin olisi tajunnut myös sen, ettei rouva voi käyttää noihin nykyrahassa 2000 Euroa, jos se ei näy enempää. Todellisuudessa laitti yli puolet palkasta sivuun vuosia. Erossa oli pieni lisäbonari.
Tyttären mies pimittää tuet itselleen,en ymmärrä miksi ei tytär eroa. Ilmeisesti mies ja hänen äiti kiristävät jotenkin lapsen varjolla. Monta kertaa meinanneet saada häädön kun mies ei maksa osuuttaan vuokrasta ja pitää toimeentulotuet itsellään. Suku ei voi aina maksaa heidän puolestaan. Narsisti tuo mies on ja se anoppi. Tytär elää jossain sumussa. Ero olisi oikea ratkaisu mutta tiedän miten vaikeaa on lähteä...
Et sitten vanhempaa ketjua löytänyt.
En mäkään raportoi miehelleni säästöjeni tarttumista, eikä kyllä mitään hajua paljonko miehellä on säästössä rahaa.
Isompia hankintoja tehdessä keskustellaan onko siihen varaa ja yhteinen taloustili löytyy josta maksetaan kaikki perheen yhteiset menot.
Yhdessä oltu 28v
Vierailija kirjoitti:
Tyttären mies pimittää tuet itselleen,en ymmärrä miksi ei tytär eroa. Ilmeisesti mies ja hänen äiti kiristävät jotenkin lapsen varjolla. Monta kertaa meinanneet saada häädön kun mies ei maksa osuuttaan vuokrasta ja pitää toimeentulotuet itsellään. Suku ei voi aina maksaa heidän puolestaan. Narsisti tuo mies on ja se anoppi. Tytär elää jossain sumussa. Ero olisi oikea ratkaisu mutta tiedän miten vaikeaa on lähteä...
Yleensä tuollaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Toinen menee impulssiensa mukana, toinen kontrolloi. Toinen kantaa vastuuta liikaakin ja toisen olisi syytä kantaa vastuuta enemmän, alkaen omasta itsestään.
Hyvin usein toiseen projisoidaan myös oma vanhempi. Silloin kumppanista etsii sitä mitä ei ole saanut vanhemmalta. Läheisriippa on alitajuisesti jäänyt kiinni ajatukseen, että turvaa ja läheisyyttä olisi tarjolla, kunhan toinen vain muuttuu.
Itse tein näin kun valmistauduin lähtemään suhteesta. Kyllä akan naama venähti kun lähdin, mukaan otin vaan koiran, vaatteet ja television, kaikki muut huonekalut ym ostin uuteen asuntoon.
Kannattaa erota, koska mies pimittää tuollaista tietoa. Et voi vaan luottaa häneen.
älä ota sitä vakavasti ap. Kyllä se siitä, ei tuossa ollut mitään vakavaa. Sano miehellesi, että se säästäminen on järkevä juttu ja että kannatat suunnitelmallista säästämistä. Halauksia sinulle ja koita ajatella että mies on ajatellut vastuullisesti yrittäessään säästää. Tsemppiä!
Vinkki tomaattisilmille:
Laita illalla kostutettu käsipyyhe muovipussissa jääkaappiin. Aamulla herää vartti aiemmin mutta jää sänkyyn ja laita kylmä kääre silmillesi ja nouse sitten normaaliin aikaan aamutoimiin. Apteekista saa punoittaviin silmiin silmätippoja, jotka oikeasti toimivat! n. 5€ maksaa ja ainakin itse näytän heti freesimmältä kun tuota käytän.
Kauniita unia!