Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman koomista tuon A2:n vammaisvihaajan kyyneleet.

Vierailija
08.11.2011 |

Ihme marttyyri "byhyy, mä en mitään pahaa kelleen ja nyt noi kiusaa mua..."

Yhtäkkiä hän oli uhri ja ei tollailla sais rumasti sanoa kun on saanut melkoista samantasoista tekstiä takaisin sanomisensa jälkeen. Kai ny aikuisen naisen pitäisi tajuta, että jos suu vaahdossa ja viha silmissä haukkuu heikompiaan niin siitä saattaa joku älähtää. Kun kerran kivittää itse muita niin pitää sitten kestää vastakritiikki.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt silti koomiseksi väittäisi sitä pelkoa, mitä saattoi todellakin kokea.

Karma is a bitch ja sitä rataa, mutta ei se siitä koomista tee.

Vierailija
2/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jokin aika sitten ei halunnut vammaisia naapuriinsa ja selitti sitä tv:ssä? Vai joku muu eukko?

Mikä muuten se turkulaisnaisen ammatti on, nimi kuulosti tutulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi iso asuntolaina ja naapuriin tulis jotain mikä romauttais hinnat, ja pankki pyytäis lisävakuuksia, niin vituttaisko?

Vierailija
4/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne ikinä myönnä eikä tajua tehneenä tai sanoneensa "itse mitään pahaa". He ovat vaan muiden uhreja ja tekevät suorastaan kiusatuille palveluksen kertomalla vähän tosiasioita...

Ja oikeesti hei. Kehitysvammaisten asuntolan sijainti ei vaikuta asuntojen arvoihin mitenkään. Mä esim itse asun alueella, jossa on kehitysvammaisten asuntola, ja kyllä täällä silti on kaupungin kalleimmat omakotitalojen ja tonttien hinnat (noin 700 neliön tontti maksaa tällä hetkellä 150 000e). Eikä kyseessä ole mikään suljettu laitos, vaan sen sukkaat ihan näkyvät bussipysäkeillä odottelemassa bussia aamuisin matkallaan työkeskukseen tai missä nyt käyvätkään töissä, iltaisin kaupassa ja kahvilassa ja niin edelleen. Asuntojen ja asuinalueiden hinnat riippuvat jostain ihan muusta...

Vierailija
5/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi iso asuntolaina ja naapuriin tulis jotain mikä romauttais hinnat, ja pankki pyytäis lisävakuuksia, niin vituttaisko?

Esim se Taina naapurina romahduttais asunnon hintaa taatusti, toisin kuin vammaiset. Eihän vammaiset edes osais olla niin kamalia, ahdasmielisiä ja ilkeitä naapurina kuin tuo akka.

Vierailija
6/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki? Miten ihmeessä mukamas pankki pyytäisi lisävakuuksia talosta, jonka naapuriin tulee vammaisten asuntola? Kuka tällaista skeidaa keksii? Mitä ihmisten päässä liikkuu?

Vierailija
7/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki? Miten ihmeessä mukamas pankki pyytäisi lisävakuuksia talosta, jonka naapuriin tulee vammaisten asuntola? Kuka tällaista skeidaa keksii? Mitä ihmisten päässä liikkuu?

Lisävakuudet on kontulalaismamman ja sen pultsarimiehen lässytys, jota ne jauhaa ja toivoo, että ne vois ostaa superhyperromahduksen jälkeen parilla kolikolla asuntoja :D

Vierailija
8/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis nyt edes tajunnut olla enää menemättä telkkariin - vihaksi pisti se ensimmäinen esiintyminenkin, tämä toinen vain pahensi tilannetta.

Aidosti tuntui olevan peloissaan - siltikin ihmettelen, että ei todellakaan tuntunut näkevän itsessään mitään vikaa. Pitäis todellakin kaivaa se tukki ensin omasta silmästä kuin kiinnittää huomiota toisten pieniin tikkuihin ;).

Vierailija
9/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin hänen pelkonsa. Kaikkea uutta onkin viisasta hieman pelätä. Aivan kuten nainen kertoi niin kehitysvammaisia on monen tasoisia. Huoli omista lapsista on varmaankin ihan aiheellista."Kehitysvammalaitoksen" henkilökunnalla on ihan näytönpaikka asiassa.

Itse tunnen kehitysvamaisia ja tiedän että osa on aivan ihania ja osalla on käytöshäiriöitä. Eivät välttämättä pysy omalla pihallaan, tunkeutuvat naapureiden asuntoihin ja saattavat olla liian tuttavallisia eli todellisia riesoja naama ikkunassa kiinni. Useat leikkivät mielellään lasten kanssa, mutta eivät ymärrä omia aikuisen voimiaan.

Meidän naapuriin kyllä saa muuttaa kehitysvammaisia, mutta olisi ystävällistä kertoa vammaisen erityispiirteistä jos niitä on.

Kasvalle tytölle voi olla hyvin ahdistavaa miehenkokoisen vammaisen halailu ja perässä kulkeminen jos ei ymmärrä mistä on kyse

Vierailija
10/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samaan pihapiiriin.

Kuinka moni oikeasti ilahtuisi? On aivan varma että ko. taloyhtiön asuntoja on jatkossa vaikeampi myydä ja hinnat laskee.

Vierailija
11/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette yksinkertaisesti kestä totuutta; totta on, että ulkomaalaistaustaiset henkilöt ovat yliedustettuina rikostilastoissa (esim. raiskaus- ja huumausainerikokset) suhteessa suomalaisiin (Halla-aho on kirjoittanut tästä) ja yhtä totta on, että vammaisten asuntola samassa pihapiirissä laskee potentiaalisesti arvokkaan asunnon arvoa.

Aivan niin kuin Taina sanoi; niin varakkaita (ihmisiä, joilla ko. asuntoihin varaa) ei ole niin montaa, ja usealle varmasti naapurusto vaikuttaa ostopäätöksessä.

Tosiasioita. Te ette kestä näitä tosiasioita sanottuna niin kuin ne ovat, teille pitää tarjoilla kaikki sokerikuorrutettuna imelänä mössönä, josta sanoman tunnistaa enää vain etäisesti. Miettikää nyt vähän sitä omaa käytöstä. Hirveä älämölö taas ihan turhasta.

Vierailija
12/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska heistä ei juurikaan ole harmia, ihmiset eivät edes tajua, että "niitä" asuu JO NYT naapurissa. Sitten tulee tämmöisiä todellisuudesta vieraantuneita kommentteja kuin tämä telkkarissa esiintynyt nainen.

Meillä oli mummolassa jopa kehitysvammainen renki silloin kun olin lapsi. Aika lievästi vammainen, mutta kuitenkin niin, ettei esim lukemaan oppinut kuin lyhyitä sanoja ja paikannimiä. Hänen nuoruudessaan ei ollut eläkejärjestelmiä, mutta maatalon ruumiillisissa töissä pärjäsi ihan hyvin ja pystyi elättämään itsensä. Asui vinttikamarissa, jossa oli myös oma keíttolevy ja kylmäkomero, mutta kävi pääaterioilla talonväen kanssa.

Mä en muuten ymmärrä, miksi jonkun ihmisen erityispiirteiden pitäisi olla kaikkien naapureiden tietoon leviteltävää omaisuutta, eihän sunkaan erityispiirteitäsi muille jaella? Sen sijaan se kasvava tyttö on syytä opettaa vetämään oman ruumiinsa rajat ystävällisesti mutta tiukasti, oli halailijana sitten luokkakaveri, kehitysvammainen, vanha ukko tai naapurin täti - kuka tahansa. Muuten hän on pulassa, oli ympärillä sitten kehitysvammaisia tai ei.

Vierailija
13/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tiedä millaista arki heidän kanssaan on.

Itselläni on vuosikymmenten kokemus ja voin sanoa että kaikki eivät todellakaan ole "harmittomia". Miettikääpä tilannetta jossa aikuinen mies saa vastaavan itkupotkuraivarin kuin 2-vuotias uhmaikäinen. Ei ihan mukavaa... Ja voin suoraan sano että en antaisi edes kouluikäisen lapsen ulkoilla ilman valvontaa kehitysvammaisten kanssa samalla phalla.

Vierailija
14/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman hoitajaa pihalla, kun se itkupotkuraivari iskee??

Vierailija
15/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä muka ihan _Oikeasti_ olisi ilahtunut, jos taloyhtiöön tulisi kehitysvammaisia? Eikä vain yhtä tai kahta, vaan kokonainen asuntola!

Kyllä suuresti epäilen ettei kovinkaan moni!! Se on helppo jeesustella täältä piilosta, kun ei itse tarvitse asiaa kohdata.

Se nyt vain on tosiasia, että eivät he samalla tavalla käyttäydy kuin ns. normaalit ihmiset. Tiedän sen hyvin, koska itselläni on kehitysvammainen serkku. Kyllä se elo hänen kanssaan on sellaista älämölöä ja melskaamista, pihalla "hyökätään" joka asukkaan kimppuun ihmettelemään ja kyselemään jne. Että en todellakaan itse haluaisi asua heidän naapurissaan.

Vierailija
16/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilisiko 2-vuotiaan tasoinen kehitysvammainen ilman hoitajaa pihalla, kun se itkupotkuraivari iskee??

Emme elä täydellisessä maailmassa, jos et ole huomannut. Vahinkoja sattuu, ja ihmiset ovat ehtiväisiä.

Meidän naapurustossamme ulkoilee säännöllisesti YKSIN nuori mies, joka viuhtoo käsiään koko ajan ilmaan sivuille ja suoraan ylös ja ääntelee kovaäänisesti mennessään - pelottavaa lapselle, itsellenikin tulee hänestä sellainen olo, että voi yht'äkkiä tehdä jotakin muutakin arvaamatonta.

Vierailija
17/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen ei saa heilutella käsiään. Ei sun kanssas tosiaan kannata edes ruveta keskustelua virittelemään.

Vierailija
18/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuten käyttäytyä suhteellisen normaalisti, huolehtii itsestään jne. mutta se itsehillintä on taaperoikäisen tasolla. Hyvin tavalista kehitysvammaisilla.

Ulkoilisiko 2-vuotiaan tasoinen kehitysvammainen ilman hoitajaa pihalla, kun se itkupotkuraivari iskee??

Vierailija
19/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tiedä millaista arki heidän kanssaan on.

Itselläni on vuosikymmenten kokemus ja voin sanoa että kaikki eivät todellakaan ole "harmittomia". Miettikääpä tilannetta jossa aikuinen mies saa vastaavan itkupotkuraivarin kuin 2-vuotias uhmaikäinen. Ei ihan mukavaa... Ja voin suoraan sano että en antaisi edes kouluikäisen lapsen ulkoilla ilman valvontaa kehitysvammaisten kanssa samalla phalla.

Mä olen tuntenut monia kehitysvammaisia, eikä ne saa itkupotkuraivareita. Olen nähnyt kehitysvammaisia pahasti hämmentyneinä ja paniikissa pöyrimässä kirjaimellisesti ympyrää kantapäidensä ympäri, kun joku asia on mennyt väärin. Olen nähnyt kiukkuisia kehitysvammaisia, jotka purevat itseään käsivarteen, niin että hampaanjäljet jää, kun jotain menee väärin - mutta en itkupotkuraivareita, enkä sellaisia, jotka purisivat toisia. Olen nähnyt liika innostuvia kehitysvammaisia, jotka esim innostuksessaan tekevät työnsä huolimattomasti ja jos siihen sisältyy esim tavaroiden siirtelyä, ne voivat alkaa heitellä tavaroita ja silloin jonkun pitää mennä väliin ja sanoa että rauhoitu - mutta en itkupotkuraivareita. Pahimmillaan ja pelottavimmillaan olen nähnyt autistisia jumeja, joihin aikuinen ihminen juuttuu kolmeksi päiväksi pystymättä liikkumaan tai syömään tai kommunikoimaan mitenkään, mutta en itkupotkuraivaria - mutta silloin olikin jo kyseessä ihminen joka ei koskaan liikkunut missään ilman saattajaa ja avustajaa, joka haltsasi tilanteen.

Niitä 2-vuotiaan tasolla olevia ei "päästetä" yksin ulos, koska ne ovat 2-vuotiaan tasolla. Ettehän tekään päästä 2-vuotiasta lasta yksin ulos, - ei siksi, että niistä olisi naapurustolle haittaa, vaan oman turvallisuutensa takia: lapset juoksevat autojen alle, eksyvät jne. Vaikka 2-vuotiaan tasolle jääneitä kehitysvammaisia on, he eivät myöskään ulkkoile yksin ja ilman saattajaa. Koskaan.

Vierailija
20/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme elä täydellisessä maailmassa, jos et ole huomannut. Vahinkoja sattuu, ja ihmiset ovat ehtiväisiä.

Meidän naapurustossamme ulkoilee säännöllisesti YKSIN nuori mies, joka viuhtoo käsiään koko ajan ilmaan sivuille ja suoraan ylös ja ääntelee kovaäänisesti mennessään - pelottavaa lapselle, itsellenikin tulee hänestä sellainen olo, että voi yht'äkkiä tehdä jotakin muutakin arvaamatonta.

2-vuotiaan tasoinen se ei kuitenkaan selvästi ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän