Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman koomista tuon A2:n vammaisvihaajan kyyneleet.

Vierailija
08.11.2011 |

Ihme marttyyri "byhyy, mä en mitään pahaa kelleen ja nyt noi kiusaa mua..."

Yhtäkkiä hän oli uhri ja ei tollailla sais rumasti sanoa kun on saanut melkoista samantasoista tekstiä takaisin sanomisensa jälkeen. Kai ny aikuisen naisen pitäisi tajuta, että jos suu vaahdossa ja viha silmissä haukkuu heikompiaan niin siitä saattaa joku älähtää. Kun kerran kivittää itse muita niin pitää sitten kestää vastakritiikki.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onni tuntea useita kehitysvammmaisia, ja kirjo vammaisten kesken on suurta. Meillä töissä käy kehitysvammaisia työkokeilussa, kerran viikossa ja kokemukset heistä on todella positiivisia. he ovat poikkeuksetta olleet hyvin käyttäytyviä, kohteliaita, ehkä lapsenomaisia, mutta ehdottoman luotettavia ihmisiä. Minulla on myös serkku joka on lievästi kehitysvammainen. Tuetusti pystyy asumaan yksin. Hän on positiivinen, kiltti ihminen, ottaisin hänet naapurikseni suurella ilolla.

Vierailija
22/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provoilija tuo väliin loikannut heiluvien käsien pelkääjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos nyt mietit 2-vuotiasta LASTA, niin eihän sellainen pue kokonaan itsenäisesti, käy vessassa, laita ruokaa itselleen jne.

Minulla on kehitysvammainen sukulainen joka pärjää muuten hyvin mutta ei selviydy tietyissä tilanteissa. Sai esim. kerran raivarin joulujuhlissa kun ei saanut ottaa enempää joulutorttuja. Käyttäytyi todellakin kuin parivuotias rauhoittelemaan tullutta ohjaajaa kohtaan.

eikä tiedä millaista arki heidän kanssaan on.

Itselläni on vuosikymmenten kokemus ja voin sanoa että kaikki eivät todellakaan ole "harmittomia". Miettikääpä tilannetta jossa aikuinen mies saa vastaavan itkupotkuraivarin kuin 2-vuotias uhmaikäinen. Ei ihan mukavaa... Ja voin suoraan sano että en antaisi edes kouluikäisen lapsen ulkoilla ilman valvontaa kehitysvammaisten kanssa samalla phalla.

Mä olen tuntenut monia kehitysvammaisia, eikä ne saa itkupotkuraivareita. Olen nähnyt kehitysvammaisia pahasti hämmentyneinä ja paniikissa pöyrimässä kirjaimellisesti ympyrää kantapäidensä ympäri, kun joku asia on mennyt väärin. Olen nähnyt kiukkuisia kehitysvammaisia, jotka purevat itseään käsivarteen, niin että hampaanjäljet jää, kun jotain menee väärin - mutta en itkupotkuraivareita, enkä sellaisia, jotka purisivat toisia. Olen nähnyt liika innostuvia kehitysvammaisia, jotka esim innostuksessaan tekevät työnsä huolimattomasti ja jos siihen sisältyy esim tavaroiden siirtelyä, ne voivat alkaa heitellä tavaroita ja silloin jonkun pitää mennä väliin ja sanoa että rauhoitu - mutta en itkupotkuraivareita. Pahimmillaan ja pelottavimmillaan olen nähnyt autistisia jumeja, joihin aikuinen ihminen juuttuu kolmeksi päiväksi pystymättä liikkumaan tai syömään tai kommunikoimaan mitenkään, mutta en itkupotkuraivaria - mutta silloin olikin jo kyseessä ihminen joka ei koskaan liikkunut missään ilman saattajaa ja avustajaa, joka haltsasi tilanteen.

Niitä 2-vuotiaan tasolla olevia ei "päästetä" yksin ulos, koska ne ovat 2-vuotiaan tasolla. Ettehän tekään päästä 2-vuotiasta lasta yksin ulos, - ei siksi, että niistä olisi naapurustolle haittaa, vaan oman turvallisuutensa takia: lapset juoksevat autojen alle, eksyvät jne. Vaikka 2-vuotiaan tasolle jääneitä kehitysvammaisia on, he eivät myöskään ulkkoile yksin ja ilman saattajaa. Koskaan.

Vierailija
24/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisia on varmasti ihan yhtä monenlaisia kuin "normaaleitakin" ihmisiä. Suurin osa osaa kyllä käyttäytyä, jos ei nyt ehkä ihan aikuisen tavalla, niin ainakin sillä tavalla ettei ole häiriöksi muille. 2-vuotiaan tasolla olevat tuskin kykenevät itsenäiseen asumiseen edes tuettuna. Ajatelkaapa vaikka sitä toisetlaiset frendit -ohjelmaa. En usko että heistä kukaan olisi erityisen haitallinen naapuri.

Tuo räyhääjänainen on tyhmänrohkea, mutta tuo varmasti julki aika monen tunnot. Ei ehkä aivan hyväksyttävää noin avoin syrjintä mutta tuskin hän on ainoa sitä mieltä oleva siinä taloyhtiössä.

Sinänsä en kyllä ymmärrä yhtään miksi suojelukiinteistöön pitää väkisin saada niitä asuntoja. Luulisi olevan helpompaa tehdä ne muualle, ettei tarvitsisi tapella museoviraston kanssa. Ainakin se ensimmäisessä ohjelmassa ollut "suojeluviraston" nainen oli kovasti sitä mieltä että siihen kohteeseen ei saa asuntoja tehdä.

Vierailija
25/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itselleen. Huoh... Kehitysvammaisista kaikki eivät todellakaan ole rauhallisia ja herttaisia. Ja monella muuten on jatkuva mielialalääkitys.

Vierailija
26/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilisiko 2-vuotiaan tasoinen kehitysvammainen ilman hoitajaa pihalla, kun se itkupotkuraivari iskee??

Emme elä täydellisessä maailmassa, jos et ole huomannut. Vahinkoja sattuu, ja ihmiset ovat ehtiväisiä.

Meidän naapurustossamme ulkoilee säännöllisesti YKSIN nuori mies, joka viuhtoo käsiään koko ajan ilmaan sivuille ja suoraan ylös ja ääntelee kovaäänisesti mennessään - pelottavaa lapselle, itsellenikin tulee hänestä sellainen olo, että voi yht'äkkiä tehdä jotakin muutakin arvaamatonta.

Ajattele jos tällä miehellä onkin tourette-oireyhtymä eikä hän olekaan kehitysvammainen.

Ymmärrän kyllä lasten pelon. Itse kerran lenkillä törmäsin tilanteeseen, jossa tällainen "mölisevä" mies oli kävelyllä ja kaksi noin 10-vuotiasta poikaa todella pelkäsi miestä. Pojat siis menivät minun kanssani samaan suuntaan ja tuo mies tuli vastaan. Mies ei millään tavalla huomioinut poikia, mutta pojat juoksivat hengästyneinä pakoon itkua tihrustaen. Ei auttanut vaikka yritin rauhoitella poikia eikä se, että mies jatkoi matkaansa eri suuntaan kiinnitämättä meihin mitään huomiota.

Mutta siitäkin huolimatta myös erilaisilla ihmisilä on oikeus kulkea kaduilla ihan vapaasti.

Vierailija
27/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja huomannut, etteivät ne kaikki todellakaan ole mitään rauhallisia pianoa pimputtelevia veikkosia. Säännöllisin väliajoin on soitettava poliisille, kun kaverit alkavat riehua. Moni juo liikaa ja raahaavat koteihinsa kulmakunnan kaikki dokut. Osalla asukkaista on aggressiivista taipumusta, muutama paljastelee itseään ja muutama juoksee perässä ja koittaa kähmiä. Tosin on siellä joukossa niitä oikeasti rauhallisiakin tyyppejä.

Jos halutaan hyväksyä erilaisuus, niin sitten pitäisi todellakin hyväksyä erilaisuus.. ja totuus on se, että monella kehitysvammaisella on käytöshäiriöitä, ja itse ainakin olisin huolissani, jos naapuriin muuttaisi ihmisiä, jotka toimivat arvaamattomasti.

Vierailija
28/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itselleen. Huoh... Kehitysvammaisista kaikki eivät todellakaan ole rauhallisia ja herttaisia. Ja monella muuten on jatkuva mielialalääkitys.

Aika monella muullakin suomalaisella on mielialalääkitys. Kehitysvammaiset eivät ole mikään ryhmä, jossa kaikki käyttäytyvät samalla tavalla. Kaikki eivät ole rauhallisia ja herttaisia, mutta kaikki eivät myöskään ole väkivaltaisia.

Vierailija
29/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"... Ja huomannut, etteivät ne kaikki todellakaan ole mitään rauhallisia pianoa pimputtelevia veikkosia. Säännöllisin väliajoin on soitettava poliisille, kun kaverit alkavat riehua. Moni juo liikaa ja raahaavat koteihinsa kulmakunnan kaikki dokut. Osalla asukkaista on aggressiivista taipumusta, muutama paljastelee itseään ja muutama juoksee perässä ja koittaa kähmiä. Tosin on siellä joukossa niitä oikeasti rauhallisiakin tyyppejä.

Olen kerran joutunut soittamaan poliisin mielisairaan ihmisen käytöksen takia. Useita kertoja ihan tavllisten, terveiden räyhääjien takia. Kertaakaan en kehitysvammaisen, koska he ovat rauhoittuneet helpommin.

Vierailija
30/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin naivia kuvitella että kehitysvammaiset eivät olisi väkivaltaisia kuin itselleen. Huoh... Kehitysvammaisista kaikki eivät todellakaan ole rauhallisia ja herttaisia. Ja monella muuten on jatkuva mielialalääkitys.

niitä, jotka ovat vaarallisia, ei todellakaan päästetä liikkumaan yksin. Se olisi heitteillejättö, ja palveluasuntolan henkilökunta joutuisi siitä välittömästi ongelmiin. He eivät siis ole niitä, jotka liikkuvat pihalla omin nokkineen ja joihin muut asukkaat törmäävät. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
31/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvammaisiin vähän paremmin. Pelko on pahin niillä, jotka eivät tunne vammaisia. Sama pätee tietenkin muihinkin vähemmistöihin.

Vierailija
32/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetytti se että hän vaivautui televisioon itkemään sitä että hänkin "on vain ihminen..."

Tadaa. Niin kait kehitysvammainenkin on, ihminen.

Ymmärrän että asia mietityttää, mutta en sitä että terve ihminen tulee telkkariin itkemään kun itse on mielipiteensä halunnut ilmaista, eikä ollut sitä muuttanut. Seisokoon sanojensa takana. Kuka pakotti ruutuun tämän naisen? Varmasti muitakin (parempia) tapoja keskustella asiasta on olemassa.

Vierailija
33/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetytti se että hän vaivautui televisioon itkemään sitä että hänkin "on vain ihminen..."

vaivautui, vaan tv-väki asioikseen vaivautui reaktioita hakemaan.

Vierailija
34/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valtionsyyttäjä ei tee tutkimusta näistä vammaisia vihaavista puheista, vaikka maahanmuuttajiin kohdistetuista puheista on jo nostettu paljon lievemmistä puheista?

Vammaisten ja maahanmuuttajien vihaaminen on laissa samassa pykälässä

Vierailija
35/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jokin aika sitten ei halunnut vammaisia naapuriinsa ja selitti sitä tv:ssä? Vai joku muu eukko? Mikä muuten se turkulaisnaisen ammatti on, nimi kuulosti tutulta

En tiiä onko koulun omistaja mutta ilmeisesti henkisesti jotenkin epätasapainossa ollut aina. Kiusaa oppilaitaan. Näin olen kuullut. Ei omaa kokemusta.

Vierailija
36/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksia puretaan ja kehitysvammaisia ja mielenterveyskuntoutujia sijoitetaan muiden keskelle asumaan.

Kun tiedän tämän asian tarkemmin, katson itse tarkkaan oman asuinpaikkani ja en todellakaan enää koskaan aio asua alueella, missä on kehitysvammaisia. Juuri siksi kun olen asunut sellaisessa paikassa ja hoitanut heitä:)

Mutta muut saavat hurskastella ihan rauhassa. Voi tulla pikku yllätyksiä joskus :)

Ihme marttyyri "byhyy, mä en mitään pahaa kelleen ja nyt noi kiusaa mua..."

Yhtäkkiä hän oli uhri ja ei tollailla sais rumasti sanoa kun on saanut melkoista samantasoista tekstiä takaisin sanomisensa jälkeen. Kai ny aikuisen naisen pitäisi tajuta, että jos suu vaahdossa ja viha silmissä haukkuu heikompiaan niin siitä saattaa joku älähtää. Kun kerran kivittää itse muita niin pitää sitten kestää vastakritiikki.

Vierailija
37/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harva kehitysvammaisten kanssa työskentelevä haluaa asumaan heidän viereensä jos on joskus asunut esim. laitosalueella.

Ja se johtuu juuri siitä, että he tietävät, miten asiat oikeasti on, eikä siloiteltuna.

Onneksi ihmisillä on oikeus asua siellä, missä haluavat. Jos haluaa muuttaa pois alueelta, minkä keskelle sijoitetaan kehitysvammaisten ryhmäkoti, on siihen oikeus.

kehitysvammaisiin vähän paremmin. Pelko on pahin niillä, jotka eivät tunne vammaisia. Sama pätee tietenkin muihinkin vähemmistöihin.

Vierailija
38/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei niistä saisi puhua. Mä muistelen kaiholla aikaa jolloin asuin kerrostalossa ja siinä asui avohoidokkeja. Yksi niistä saattoi soitaa keskellä yötä ovikelloa ja tulla kysymään uskaltaako hän ottaa lääkkeensä, koska niihin on saatettu panna myrkkyä....

Vierailija
39/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysytään kehitysvammaisen sikiön abortoimisesta niin mammat vaahtoavat ja syyttävät äitejä lapsen murhaajaksi. Samat mammat eivät kuitenkaan huoli aikuista kehitysvammaista naapuriinsa.

Vierailija
40/57 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä herättänyt yhtään myötätuntoa tuo itkeminen televisiossa. Itse sanoi että sanon asiat suoraan ja tämä on mun mielipide, ja sitte märisee telkkarissa. Totuushan on se, että asuntolat, joissa on kehitysvammaisia, ei laske lähialueiden arvokkuutta ainakaan pohjois-pohjanmaalla.

En tietenkään hyväksy näitä hirveitä uhkailuja kyseistä naista kohtaan, mutta kyllä mielestäni voisi ihan suoraan myöntää, että oli oma virhe, eikä itku kurkussa selittää, että ''nuo muut sitä ja tätä''. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että mieluummin ottaisin kehitysvammaisia naapurikseni kuin tämän kaltaisia naisia. Kovalaista en kuitenkaan tunne, mutta toivottavasti olen väärässä ensivaikutelman suhteen.

Nainen kertoi myös pelostaan, että hänen lapsilleen tapahtuisi jotain. Vaikka suomesta hulluja löytyykin, en usko että joku tekisi lapsille jotain. Suurimmalla osalla on kaunoja ainoastaan kyseistä naista kohtaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi