"En halua kehareita naapurini!"-nainen A2:ssa nyt!
Kommentit (20)
Suomessa on sananvapaus. Tiedoksenne.
Jos taasen suunnitellaan kotia huumenuorille, niin sitä on soveliasta vastustaa.
Mielummin ottasin talon täyteen vammasia kuin mustalaisia!
Mielummin ottasin talon täyteen vammasia kuin mustalaisia!
"en minä mitään pahaa ole kenestäkään sanonut, minähän olen uhri"
Suurin osa suomalaisista muuten ei kiinnitä mitään erityistä huomiota kehitysvammaisiin. Meidän kesämökin naapurissa on kehityvammaisten tukiyhdistyksen mökki ja ei siellä käyvistä ainakaan ole ollut mitään haittaa, vaikka pari vammaista nuorta miestä asui siellä yhtenä kesänä ihan keskenäänkin, ilman mitään tukihenkilöitä. Välillä ne kävivät meilläkin kahvilla. NÄKihän niistä, että vammaisia ovat, eikä ymmärrys ihan täysi, mutta ihan mukavia silti. EIkä ois tullut mieleenkään lukita ovia niiden takia...
täällä muka haluaisi omistusasuntonsa naapuriin vammaisten asuntolan?
Ei kukaan! Jeesustelette minkä ehditte mutta sitten kun on omasta rahasta kyse niin johan mielipide muuttuu...
Ei kukaan! Jeesustelette minkä ehditte mutta sitten kun on omasta rahasta kyse niin johan mielipide muuttuu...
Ja on sellainen naapurissa ollutkin, ihan omakotitaloni vieressä.
Mulla on ollut naapureina myös mustalaisia, juoppoja, narkomaaneja, maahanmuuttajia, mielisairaita ja ihan tavallisia ihmisiä. Eniten harmia on ollut narkeista ja niistä tavallisista ihmisistä.
Kehitysvammaisista ei ollut koskaan mitään harmia tai haittaa, talo meni kaupaksi ihan hyvään hintaan. Talosta jouduimme luopumaan työni takia, ei saatu lupaa kennelille, piti muuttaa haja-asutusalueelle.
Olen työskennellyt kehitysvammaisten tuetun asumisen yksikössä ja tiedän minkä tasoisia kehitysvammaisia voi asua omillaan. Sen parempia naapureita en voisi kuvitellakaan. Ihanaa, valoisaa ja elämäniloista porukkaa josta meillä taviksilla on paljon jaihan oikeasti, ilman minkäänlaista kaunistelua, paljon opittavaa.
10 ja 11.
Niin moni kuitenkin karsastaa moista asuntolaa että hinnan lasku on tosiasia.
Itse en moiseen paikkaan muuttaisi.
naikkonen olisi itse saanut vammaisen lapsen, niin mitenkähän olisi siihen suhtautunut ?
Ihan pelottaa ajatella.
10 ja 11.
Niin moni kuitenkin karsastaa moista asuntolaa että hinnan lasku on tosiasia.Itse en moiseen paikkaan muuttaisi.
Silkkaa luulottelua. Olin tosiaan töissä yksityisessä asuntolassa, joka oli hyvin kalliilla ja arvostetulla alueella ja ympäröivien asuntojen hinnat olivat tähtitieteelliset. Sorry.
11
muistan hyvin tapauksen jossa isokokoinen kehari tappoi naapurissaan asuvan pikkupojan raa'asti leipäveitsellä, tapahtui muuten Suomessa n. 10 v sitten. Itse olen kerran joutunut kadulla isokokoisen keharimiehen tönäisemäksi.
Miehellä oli ilmeisesti huono päivä koska hän riiteli hirveästi metelöiden hoitajansa kanssa. Kohdallani hän tönäisi minua kaksin käsin kaikin voimin niin että kaaduin selälleen katuun ja löin pääni. Vaikka mitään vakavampaa ei tapahtunut, niin nykyisin siirryn turvallisuussyistä aina kadun toiselle puolelle kun näen näitä "aina niin aurinkoisia ihmisiä". Enkä varmasti haluaisi heitä naapuriini tai lasteni leikkipaikoille.
muistan hyvin tapauksen jossa isokokoinen kehari tappoi naapurissaan asuvan pikkupojan raa'asti leipäveitsellä, tapahtui muuten Suomessa n. 10 v sitten. Itse olen kerran joutunut kadulla isokokoisen keharimiehen tönäisemäksi.
Miehellä oli ilmeisesti huono päivä koska hän riiteli hirveästi metelöiden hoitajansa kanssa. Kohdallani hän tönäisi minua kaksin käsin kaikin voimin niin että kaaduin selälleen katuun ja löin pääni. Vaikka mitään vakavampaa ei tapahtunut, niin nykyisin siirryn turvallisuussyistä aina kadun toiselle puolelle kun näen näitä "aina niin aurinkoisia ihmisiä". Enkä varmasti haluaisi heitä naapuriini tai lasteni leikkipaikoille.
hoitajansa kanssa ja oli väkivaltainen, ei asuisi yksin. Tietenkään. Ihmiset on niin älyttömiä kun puhuvat asioista joista eivät mitään tajua. Linkkaava ja neliraajahalvaantunut ovat molemmat liikuntavammaisia. Siksi siis sama asia ja heitä on molempia kohdeltava samoin?
Sylki jokaista, joka käveli lähellä häntä.
Tokalla luokalla minut ja pari muuta tyttöä värvättiin kehareiden "ystäviksi" kerran viikossa koulun jälkeen. Autoimme opettajia kehareiden jumpassa jne. mikä ei myöhemmin ajateltuna olisi kuulunut 8-vuotiaille tytöille vielä ollenkaan. Iso osa kehareista oli poikia, isokokoisia ja väkivaltaisia suuttuessaan. Kun tuo toiminta sitten loppui, emme koskaan saaneet todistusta työstämme (vaikka näin luvattiin). Opettajamme ihmetteli myös.
Minulla ei ole kehitysvammaisia sukulaisia. Minulla ei ole mitään syytä valehdella, kaunistella tms. Minulla on vain käytännön kokemusta kehitysvammaisten koulun vieressä asumisesta ja teini-ikäisenä olin parina kesäsä kesätöissä kehitysvammaisten asuntolassa. Minulla ei siis ole mitään suuria tunteita asian tiimoilta, vain omakohtaisia kokemuksia. En tunnista noista pelkokirjoituksista mitään. En tajua miten toisia voi pelätä noin tuntematta heistä ketään. Huvittavaa. Pelkäisitte asioita joita on oikeasti syytä pelätä.
Sylki jokaista, joka käveli lähellä häntä.
Tokalla luokalla minut ja pari muuta tyttöä värvättiin kehareiden "ystäviksi" kerran viikossa koulun jälkeen. Autoimme opettajia kehareiden jumpassa jne. mikä ei myöhemmin ajateltuna olisi kuulunut 8-vuotiaille tytöille vielä ollenkaan. Iso osa kehareista oli poikia, isokokoisia ja väkivaltaisia suuttuessaan. Kun tuo toiminta sitten loppui, emme koskaan saaneet todistusta työstämme (vaikka näin luvattiin). Opettajamme ihmetteli myös.
Teki niin kaikille ohikulkijoille.
Lievää kehitsvammaa ei välttämättä edes erityisesti huomaa. Ne räkivät 24/7 vahdittavat ovat asia erikseen. Eihän kukaan ole sellaisia ihmisiä yksin koskaan asuttamassakaan jotka eivät itsenäiseen asumiseen kykene!
Kerrostalossa siis. Eipä oo häirinneet.
mutta eihän sellasta kehtaa ääneen sanoa. Facebookin jeesustelijoista suurin osa ois ihan yhtä huolissaan, jos sama asia osuisi omalle kohdalle.