Mykoplasma
Onko täällä ketään, joka olisi sairastanut mykoplasmaa ja selvinnyt taudista? Itselläni se on ollut nyt yli 2kk ja nyt on neljäs ab-kuuri menossa eikä tauti taltu millään. Kaiken lisäksi olen raskaana ja huolettaa taudin ja lääkkeiden vaikutus vauvaan. Alkaa jo tuntua epätoivoiselta. Osaako kukaan piristää?
Kommentit (5)
Paranin ilman lääkitystä, mutta keuhkojen hapenottokyky ei ole vieläkään palautunut normaaliksi. Olo on kuin olisi keuhkoahtaumatauti, vaikken ole ikinä tupakoinut. Sitkeä on tauti.
Aivan järkyttävä yskä ollut koko ajan ja pientä lämpöilyä (37.3-37.5) sekä kamala väsymys. Lisäksi oli poskiontelotulehdus ja korvatulehdus, säännöllisen epäsäännöllisesti tukkoisuutta, lihassärkyjä ja päänsärkyä. Aluksi tautia hoidettiin kaikenlaisina muina tulehduksina ja söin Amorion ja Amoxin kuurit. Mykoplasma-testit eivät näyttäneet selvää plussaa mykoplasmalle mutta oireiden perusteella on lähes varma myko. Sitten söin 2 vkon Ermysin-kuurin ja nyt on neljättä päivää käytössä 2 vkon Roxithromycin-kuuri. Lisäksi astmalääkkeitä (avaava ja kortisoni) vaikka ei minulla siis ole normitilassa astmaoireita ja muutenkin olen perusterve. Ermysin-kuurin aikana oireet helpottivat huomattavasti mutta silti jäljelle jäi limaisuus ja köhä. Kun kuurin loppumisesta oli melko tarkasti viikko, oireet tulivat pahoina uudelleen.
Mitä lääkkeitä söit ja miten tauti lopulta talttui?
monta viikkoa koko perheen voimin :(
Mulla ja parilla lapsella keuhkokuume, muilla keuhkoputkentulehdus. Kaikki on joutuneet syömään useamman antibioottikuurin, eikä sittenkään meinannu talttua.. Pienin kun sairastui, en halunnut antaa antibioottia vaan vein homeopaatille, kun tuttava sitä suositteli. Poika parani parissa päivässä niillä litkuilla, joten annoin niitä toisillekin lapsille ja auttoi.
Mut itelleni se sama ei tehonnut, mutta toinen lääke sitten vei sen lopunkin yskän ja väsymyksen pois.
Antibiootit ei kuulemma pysty tappamaan sitä bakteeria, ainoastaan oma immuunipuolustus voi, joten sitä pitää vahvistaa.
Olen myös joskus käyttänyt homeopatisia tuotteita ja ne ovat auttaneet ja tässäkin taudissa ne ovat käyneet mielessäni. Mutta uskaltaakohan niitä raskaana ollessa käyttää? Olen kyllä yrittänyt kovasti vahvistaa omaa immuunipuolustustani syömällä erityisen terveellisesti, paljon marjoja ja vihanneksi ja lisäksi joitain vitamiineja purkistakin sekä vahvoja maitohappobakteereja. Ei vain tunnu mikään auttavan.
mitä antibioottia olet syönyt? Yleensä pitäisi talttua yhdellä kuurilla. Toki yskänpuuskat jatkuvat pitkään (minulla vieläkin, tauti sairastettu tammikuussa...) mutta siihen ei uusi kuurikaan auta. Kolmisen kuukautta olin puolikuntoinen, alussa sairaalahoidossakin.