millainen olisi hyvä koululaisen päivärytmi?
ohjelmassa olisi soittoläksyt, läksyt, ulkoilu ja ns. oma aika ja parina iltana viikossa harjoituksia. joka päivä väännetään tästä kättä, koska lapsi ei jaksaisi olla niin "ohjelmoitu"
millainen päivä olisi hyvä?
entä mitä kotitöitä pitäisi vaatia alakoululaiselta?
Kommentit (4)
Ei alakouluikäisen elämä kuulu olla suorittamista, kerkiää sitä muutenkin sairastua ja hautaan.
Läksyjen teko on alakoululaisen päätyö, pesulla käynti, kirjasto, lukeminen, perheen kanssa puuhastelu, omat lasten leikit. Vähän myöhemmin kodin ulkopuolinen harrastus kun lapsi itse haluaa. Vanhemmat voi itse harrastaa jotain jos tarvii aktiviteettiä. Roskapussin vienti silloin tällöin on helppo homma lapselle ja ne asiat mistä lapsi on itse kiinnostunut. Lapsihan haluaa luonnostaan olla vanhempien mukana touhuamassa jo pienestä, ainakin meillä ollut niin.
meillä koulua klo 8-13 (9-14) noin suuriinpiirtein. ma ja ti harrastus joka kestää tunnin. Iltiksessä vielä tän kevään jossa kome päivää viikossa, yleensä ke-pe noin klo 16:sta asti. koulun jälkeen läksyt, ruokaa, kotona olemista, kavereita, ulkoilua tms. välillä käydään uimassa viikolla. viikonloput vapaata. Silti lapsi on ihan poikki viimestään torstaina. On nyt siis kakkosella.
koulupäivä 9-13, sitten kotiin, rentoa olemista. Välipalan jälkeen ulkoilua noin tunti, lapsi tulee yleensä mukaan.
Illalla ollaan kotona, katsoo lastenohjelmia, joskus leivotaan mitä milloinkin, kolmisen kertaa viikossa käydään kaupassa/kirjastossa.
Torstaisin koulun jälkeen tunti aikidokerhossa