Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsenhankinnalle ikäraja

Vierailija
07.11.2011 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011110714714520_pr.shtml

Suomessahan hoidoille on (onneksi) takaraja?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni pitäisi tehdä laki, että lapsia saa tehdä vain 25-34 vuotiaat. 34 v siksi, että lapsen synnyttyä on lähemmäs 35 ja se on ehdoton yläikaraja lapsien tekemiseen ja alle 25 v on kakara, ja mitä ilmeisimmin kouluttamaton. Kyllä lapsia tekevän ihmisen täytyy olla ylioppilas ja siitä sitten opiskelemaan kunnon ammatti - opinnot voi keskeyttää äitiyslomien ajaksi - tai sitten 25 ikävoteen mennessä on käyty ammatillinen koulu ja ammatti.

Laki olisi yksiselitteinen kaikille, eli vuosittaiset tarkastukset, pakollinen, esim. ihon alla asennettava ehkäisy tai kierukka tai molemmat, ja yli 35 vuotiaille sterilisaatio. Tämä niin naisille kuin miehillekin.

Ja jokaisen olisi tehtävä vähintään 2 lasta, kolmannen tai useamman lapsen tehneelle tulisi lapsilisä-bonus, jotta suomen väkiluku saataisiin nousuun ja pysymään korkeana. Adoptiot olisi myös sallittuja tuossa ikähaarukassa, adoptioilapsia saisi olla max 2 kpl, yhdelläkin selviää, koska kyseessä on kuitenkin adoptio.

Lapsettomilta perittäisiin vuoden lopussa lapsettomuusveroa, otettaisi vuosituloista joku prosentti verovuoden lopussa, sillä erolla veronpaluautussysteemiin verrattuna, että lapsettomilta aina peritään se tietty prosenttiosuus.

JOs joku hankkiutuu raskaaksi alle tai yli määrätyn iän, on kaksi vaihtoehtoa: pakkoabortti tai lapsen huostaanotto heti synnytyssairaalassa niin, ettei äiti näe lastaan, ei tiedä sukupuolta eikä tiedä, minne ja kelle lapsi on annettu adoptioon.

Miksi ei onnistuisi suomessa? Onnistuihan salmiakki-kossun poisvetäminen aikoinaan alkosta ja nopeasti, kun poliittista tahtoa on tarpeeksi . Ja onhan kiinassakin yhden lapsen väestöpolitiikka onnistunut erinomaisesti.

Näin taattaisi terveitä lapsia terveille jaksaville vanhemmille!

Tuolla politiikalla täällä olisi pelkästään mamuja hyvin äkkiä, melkoista natsismia omaa kansaa kohtaan. Olet tosi ikävä tyyppi, ahdasmielinen.

Vierailija
2/54 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret äidit vaikuttavat olevan kannattavampia; miksi muuten yritettäisiin keksiä kannustimia hankkimaan lapsia nuorena. Tällä hetkellä yleinen linja on se, että synnyttäjien keski-ikää on laskettava. Eli ehkä korotettu lapsilisä alle 25-vuotiaille äideille, jonka kaltaista muuten tässä käsittääkseni on kaavailtukin.

Eiköhän noita alle 25-vuotiaita ole muutenkin Kelan ja sossun luukut väärällään joka lisäisi vain veronmaksajien menoja entisestään ja elätettävien määrää, samoin rikkonaisten perheiden. En kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

from thirTEEN to nineTEEN

johan sen jo nimikin sanoo

Se on teini-ikää, mut eihän nämä kielitaidottomat idiootit sitä ymmärrä.

tää yhteys on siis yleinen harhaluulo. Hitto ku en muista, mistä luin ja milloin ja mikä on oikea lingvistis-kulturaalinen jutska ton teen-päätteen takana. Tääki kielitaidoton juntti luuli ensin ton teen-yhteyden olevan noin yksinkertainen.

Vierailija
4/54 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-sana oli Suomessa ennen kuin mistään englannin kielestä oli tietoakaan. Teini tarkoitti yleisesti opiskelijaa eli ei mitään suoranaista ikäryhmää. Tuohon aikaan kun opiskelulla ei ollut mitään tiettyä ikää, vaan 30-vuotias saattoi olla teini siinä missä 20-vuotiaskin.

Vierailija
5/54 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noita alle 25-vuotiaita ole muutenkin Kelan ja sossun luukut väärällään joka lisäisi vain veronmaksajien menoja entisestään ja elätettävien määrää, samoin rikkonaisten perheiden. En kannata.

Mututuntumaa vai faktaa? Lähteet, kiitos. Puolet eroaa varsin tasaisesti iässä 20-45. http://www.stat.fi/til/ssaaty/2010/ssaaty_2010_2011-05-06_tau_001_fi.ht…

http://www.stat.fi/til/perh/2007/perh_2007_2008-05-30_kuv_001.html

Tässä tilastossa on lapsiperheet tyypeittäin; nuoret eivät mitenkään suoraan poikkea tilastoissa kuin vähäisellä määrällään ja sillä, että asuvat yleisimmin avoliitossa. Tässä ei kuitenkaan ole mitään erikoista eronotkahdusta

Vierailija
6/54 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran odotin liikoja AV:n sarkasmin tajusta...

Tai sitten et vain osaa.

Vierailija
7/54 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten rikkonaisten perheiden määrä tähän liittyy? Vai onko tää taas sitä "nuorena lapsensa saaneet ja naimisiin menneet eroo viimestään kolmikymppisinä"- juttuja?

Suurin osa muuten eroaa siinä 40-50 vuotiaina, että niistä rikkinäisistä perheistä on turha syyttää niitä nuorempia ihmisiä.

Ja ihan oikeasti, niitä alle 25-vuotiaita on marginaalisesti vähemmän rahaa pummimassa kuin luullaan. Enemmän niitä luukkuja työllistää suurinpiirtein keski-ikäiset, joko pitkäaikaistyöttömät tai vasta potkut saaneet, jotka eivät iän puolesta saa töitä tai sitten eivät vain halua mennä töihin.

Suurin osa niistä teidän parjaamista parikymppisistä on innokkaina tekemässä töitä, mutta kun te olette niitä jotka ottaa niitä työntekijöitä vastaan, ennakkoluuloinenne, niin saako ne parikymppiset töitä, ei.

Ja ei, en ole parikymppinen, vaan lähempänä neljääkymmentä. Näitä juttuja on vain työn puolesta tullut tutkittua paljonkin.

Vierailija
8/54 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannustus ei todellakaan tarkoita teiniäitejä vaan, että ne koulutetut, fiksut ja vastuuntuntoiset alkaisivat lastentekoon ennen kuin kolmekymppisenä. Ei kukaan ole suositellut, että pitäisi 18-vuotiaana saada lapsi vaan se koetaan ongelmana. Puhe on ollut siitä, että esimerkiksi 24-25 -vuotiaana pitäisi tehdä lapsia vaikka kesken opintojen, eikä lykätä sitä valmistumisen ja työsuhteiden vakiintumisen taakse.

Kukaanhan ei sano tätä ääneen, mutta ongelma on täällä kuten muissakin länsimaissa se, että lapsia tekee ihan väärät ihmiset... Keskiluokka pitäisi saada tekemään lapsia, ei sellaiset, jotka ei pysty elättämään lapsiaan.

Nuoret äidit vaikuttavat olevan kannattavampia; miksi muuten yritettäisiin keksiä kannustimia hankkimaan lapsia nuorena. Tällä hetkellä yleinen linja on se, että synnyttäjien keski-ikää on laskettava. Eli ehkä korotettu lapsilisä alle 25-vuotiaille äideille, jonka kaltaista muuten tässä käsittääkseni on kaavailtukin.

Vierailija
9/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla lapsen saamisen K-25.

Vierailija
10/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sitä, että lapsilisää ei maksettaisi alle 25-vuotiaina synnytetyistä lapsista. Eihän sitä teiniäitiyttä voi kriminalisoida, mutta sanktioilla voitaisiin opastaa hyvään ehkäisyyn.

Vierailija
11/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapseni 22vuotiaana ja minusta oikein loistava ikä tulla äidiksi, mieheni oli taas 26v.

Minusta on surullista että joku edes kehtaa sanoa tuollaista, miettikää itse jos ikäisiltänne joku haluaisi kieltää äitiyden? Ihan naurettavaa.

Haluaisin kuulla yhdenkin syyn miksi EN olisi saanut lasta "tehdä"? :D

Vierailija
12/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kielletään lapsensaanti 20-25 kaikista hedelmällisimmältä iältä ja katotaan kun lapsettomuustilastot senkus nousee. Hei haloo pikkasen on itserakkaita kolmekymppisiä mammoja taas.

Enemmän minä kieltäisin yli 30vuotiailta kuin alle jos pakko olisi valita. Ja itse siis olen yli kolmekymppisenä äidiksi tullut.

Vierailija
13/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sitä, että lapsilisää ei maksettaisi alle 25-vuotiaina synnytetyistä lapsista. Eihän sitä teiniäitiyttä voi kriminalisoida, mutta sanktioilla voitaisiin opastaa hyvään ehkäisyyn.

Kulta pieni, alle 25v ei ole teiniäiti vaan alle 20v.

Vierailija
14/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapseni 22vuotiaana ja minusta oikein loistava ikä tulla äidiksi, mieheni oli taas 26v.

Minusta on surullista että joku edes kehtaa sanoa tuollaista, miettikää itse jos ikäisiltänne joku haluaisi kieltää äitiyden? Ihan naurettavaa.

Haluaisin kuulla yhdenkin syyn miksi EN olisi saanut lasta "tehdä"? :D

Itse olen ollut lähempänä kolmekymppiä saadessani esikoisen mutta en todellakaan näe mitään syytä kieltää lastetekoa alle 25-vuotiailta (jotka muuten eivät ole teiniäitejä kaikki...).

Useimilla on koulut käyty, työpaikkka jne. toisin kuin näillä kolmikymppisillä ikiopiskelijoilla.

Vierailija
15/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

from thirTEEN to nineTEEN

johan sen jo nimikin sanoo

Vierailija
16/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt puhuttu nuorista äideistä, vaan vanhoista! Siinähän se seisoo aloituksessakin, että Suomessa hoidoille on onneksi takaraja!

Kyllä munkin mielestä yli 45-vuotiaille ei tarvitsisi hoitoja tehdä. Ihan lapsenkin etua ajatellen. En käsitä miten joku lähes 60-vuotias jaksaa hoitaa vauvaa ja taaperoa ja siinä on iso riski että teini jää sitten äidittömäksi, kun mammalla on ikää jo yli 70v. Ja miten sen ikäinen jaksaa ylipäätään murkkua?

Toisaalta onhan ne mummotkin lapsia kasvattaneet jos omat vanhemmat ei siihen kykene...

Vierailija
17/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en todellakaan mitään alaikärajoja -20-vuotiaiden lapset kun sentään ovat useimmiten luomuja ja jaksavien vanhempien kanssa. Sen sijaan luonnottomuutta lähentelevät liian vanhat äidit eivät ole edes lapselle hyväksi. Vieraantuneita lapsen maailmasta ja vanhuudenvaivat lähenevät ennen kuin lapsi on edes täysi-ikäinen. Lapsettomuushoitojen kuuluu ehdottomasti olla vain periaatteessa hedelmällisessä iässä olevien saatavilla. 56-vuotias ei luomuna enää raskaudu kuin joissain promilletapauksissa.

Vierailija
18/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa minulle miksi mun äitiys olisi pitänyt kieltää kun äidiksi 22vuotiaana tulin? :D

Tai miksi juuri minun lapsilisät pitäisi poistaa?

Tämä olisi hyvä kuulla. :D

Onkohan joku nyt itse vain epätyytyväinen omaan ikäänsä, tuskin muuten olisi tarve näin naurettavalle höpinälle. :D

Vierailija
19/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se alkaa missä iässä ja missä ei. Hoitaisitte ne lapsenne ja puoliskojenne lapsetkin ja elättäisitte niin ei tarvi tuollaisia miettiä!

Vierailija
20/54 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lastensaanti tulee kieltää alle 25-vuotiailta. Poikkeuksia voidaan sallia, mikäli vanhemmat osoittavat kyvykkytensä työntekoon ja lapsen elättämiseen yhteiskunnan sijaan.