Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö te bussissa turvavöitä?

Vierailija
07.11.2011 |

Mentiin pitkästä aikaa tässä bussilla ja mies laittoi turvavyöt. Musta se oli jotenkin noloa, vaikka tietysti viisastahan se on kolaritilannetta ajatellen. Ei ennen kyllä ollu vöitä busseissa. onko nykyään pakko käyttää vai onko vapaaehtoista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on sellainen tarjolla. Bussissa on kolaritilanteessa vielä aikalailla enemmän tilaa lennellä, jos ei turvavyötä ole, kuin henkilöautossa. Että ihan mieluusti itseni siihen penkkiin sidon.

Vierailija
2/8 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten turvaistuinkin ollaan kiinnitetty sillä lantiovyöllä.

Mitä noloa siinä turvavyön käyttämisessä oikeen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisusseissahan vöitä ei ole, mutta pitkän matkan busseissa kyllä käytän, jos sellaiset on. Tuntuu, että pysyn paljon paremmin penkillä vaikka ottaa nokosia, en luisu sinne alas :)

Mutta joo, koen että vöistä on bussissa hyötyä.

Vierailija
4/8 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljen päivittäin paikallisbusseilla, joissa ei ole vöitä, niin aina en muist,a että pitkän matkan busseissa on. Kerran kuljettaja pyysi käyttämään vöitä, ihan fiksua. Mutta en tiedä onko pakollista käyttää jos on turvavyöt?

Vierailija
5/8 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa sakot jos poliisi tarkistaa, eikä vyöt ole kiinni.

Vierailija
6/8 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkänmatkanbusseissa yleensä kuulutetaan että on turvavyöpakko. Ei siis ole itse päätettävissä.

Vierailija
7/8 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noloa" :D Kyllä mieluummin olen nolo sen bussimatkan ajan kuin mahdollisen kolarin sattuessa sinkoan tuulilasista läpi tai vaihtoehtoisesti murskaan pari muuta ihmistä edestäni matkalla. Olen kyllä huomannut ettei kovin moni niitä laittele, liian noloa. Hih.

Vierailija
8/8 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei osaa ajatella omaa turvallisuuttaan. Vähän sama kuin kypärättä pyöräilevät: heillä ei vissiin ole pään sisällä niin tärkeää suojeltavaa, että pistäisi kypärän suojaamaan. Mulla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi