Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtuullinen elatusmaksu - paljonko?

Vierailija
07.11.2011 |

Hei!

Tytär asuu kanssani ja on isällänsä jokatoinen viikonloppu. On sovittu, että mies maksaa elatusmaksua ja minä hankin kaiken muun.

Tytön vakuutus ollut miehen vakuutuksissa ja nyt mies ei halua enää maksaa lapsivakuutustakaan.

Hänen mielestä elatusmaksua 280 eur/ kk on jo muutenkin liian suuri. Tuloni ovat ihan kohtuulliset ja maksan jo päivähoitomaksu yli 200 eur/kk.

Okei, haarukka vaihtelee varmasti. Tytöllä on lisäksi erikoisruokavalio (ei saada korvauksia) ja on päiväkoti- ikäinen.

Lastenvalvojalla olimme vielä ihan sovussa ja minäkin joustin ja suostuin pienempään summaan sielloin. Mutta nyt käytännössä tosiaan mies ei maksaa mitään muuta kuin ko. summan.

Kannattaako hakea oikaisua ja alkaa vääntämään, vai onko tuo kohtuullista?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna siihen, että minä saan teinistä 150 euroa.

Menee ihan eri summia kuin päiväkoti-ikäisestä lapsesta. Ja olen vielä opiskelija ja lapsen isä on töissä.

Joskus tuntuu kohtuuttomalta, koska lapsen isä ei edes tapaa lastaan, paitsi pari kertaa vuodessa. Eikä osallistu mihinkään muuhun, ikinä, koskaan.

Ja tämä todellakin pitää paikkaansa, koska ei osta edes synttäri- tai joululahjaa. Mutta näillä mennään.

Vierailija
22/23 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... alkaa kirjaamaan ylös menoja.

Mies hyvätuloisempi, hänellä asunto velaton, meillä menee asumiskuluihin sievoinen summa. Minä maksan harrastukset ja kaikki juoksevat menot. Vaatteetkin kulkeutuvat viikonlopuksi isällensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sehän maistuu varsin hyvälle" ku mulla jää kuussa käteen 1500 ja elareitten jälkee 1000 ja ja vuokran jälkee 300 ja mä en saa as.tukea ku on nii hyvät tulot.hehe, oon lasten kanssa 2-3 päivää viikossa ja se pitää vielä mielenterveyden kunnossa kun saa olla lasten kanssa... vähät välitän mitä multa kynii ku saan vaan olla lasteni kanssa ja paljon kysytty kysymys hän petti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä