Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin teidän ekaluokkalaiset lukee?

Vierailija
07.11.2011 |

Mielestäni ekaluokkalainen tyttäremme lukee jo ihan hyvin,vaikka koulua käyty vasta 2,5 kk. Ei sujuvasti, mutta ihan hyvin, tosin aika hitaasti. Ihmettelin vähän kun opettaja väläytteli tukiopetuksen mahdollisuutta lukemisessa. Pitäisikö jo tässä vaiheessa kouluvuotta osata muka paremmin? Eikös ne vasta opettele kirjaimia? Lähtötasoon nähden (ei osannut koulun alkaessa lukea yhtään) mielestäni osaa jo hyvin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kiinnostaisi tietää, miten muiden ekaluokkalaiset lukee...

ap

Vierailija
2/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea sujuvasti, koska oppi lukemaan jo eskarin syksyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kouluun mennessä muistanut aina edes ihan kaikkia kirjaimia, oppi lukemaan pari viikkoa sitten ja nyt lukee jo lyhyitä kirjoja itse.

Meillä tosin tukiopetus alkoi jo syyskuussa ja kotona on paljon harjoiteltu tuota lukemista.

Tukiopetus loppui nyt ,kun lukemisen oppi.

Vierailija
4/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi lukemaan jo eskarin aikana mutta lukeminen oli selliasta yksittäisten sanojen tavaamista. Koulun alettua on lukeminen nopeutunut jo paljon. Jos lukee ääneen niin tavaa osan sanoista ja osan lukee ihan suoraan.

Nyt onnistuu jo pienten kirjojen lukeminen mutta ei juurikaan lue kotona muuta kuin läksyt vaan leikkii mielummin.

Mielestäni ymmärtää hyvin lukemaansa. Siis jos lukee itse jonkun jutun niin osaa sitten vastata siitä esitettyihin kysymyksiin.

Oletko ap huomioinut ymmärtääkö lapsesi lukemaansa ? Tai lukeeko aina väärin jotkut kohdat kuten kaksi konsonanttia peräkkäin tai jotain muuta vastaavaa ? Meneekö tavutus oikein ?Kannattaa kysyä opelta mutta noita syitä tukiopetukseen voi olla monenlaisia.

Vierailija
5/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kirjaimet ja jonkun verran tavuja.

Vierailija
6/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo banaanikirjoja useita päivässä. Oppi lukemaan eskarivuotena. Tavailee vain vaikeita, vieraskielisiä / pitkiä sanoja.

Vierailija
7/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hitaasti ja joitakin tavuja venyttää. Mutta lukee joka ilta muutaman sivun kirjaa ja koko ajan menee paremmin.

Nyt jo tukiopetukseen, vaikkei ole edes joulu vielä?

Vierailija
8/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä osta lukea hyvin. Lukekaa kotona ja se riittää.

Vierailija
9/12 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin eilen juuri tosi ylpeä juuri 7 vuotta täyttäneestä ekaluokkalaisestani, joka osasi lukea kappaleen Tatu ja Patu -kirjasta. Siis melko lyhen pätkän, mutta itse ja oma-aloitteisesti. Mielestäni se on tässä vaiheessa ekaluokkaa hyvä suoritus, kun kouluun mennessä ei vielä osannut lukea.

Lukeminen on vielä hidasta ja virheitä tulee, mutta itse en ole huolissani. Eikä ole tullut koulustakaan palautetta. Luemme paljon, siis minä luen lapsille, ja lapset tutkivat itsekin kirjoja mielellään.

Vierailija
10/12 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi lukemaan jo ennen koulua. Naapuri ihmetteli kun hänen poikansa luokalla oli todella vaikea sanallinen matikan koe vaikkei kaikki osanneet vielä lukea. Mielestäni vasta keväällä kannattaisi alkaa olla huolissaan ellei silloin lue. Mutta minähän en ole opettaja. Keskustele open kanssa vielä asiasta, ehkä hän osaa perustella tukiopetuksen pointtia.

Vierailija
11/12 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei siitä tukiopetuksesta mitään haittaakaan ole. Laita poika lukemaan kotonakin ääneen kirjaa niin tulee harjoitusta.

Meillä tyttö on jo toisella ja hänen luokallaan puolet lukee vieläkin tosi huonosti mikä ei kuulosta kauhean hyvältä. Luokalla onkin nyt tukiopetusta/läksykerhoa kerran viikossa ja oppilailla on lukupäiväkirja. Opettaja vanhempainillassa sanoi ettei kolmoselle voi siirtyä jos ei osaa lukea sujuvasti.

Vierailija
12/12 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen vaan, että pitäiskö todella jo osata tässä vaiheessa lukea sujuvasti, kun ei ole käyty läpi kaikkia kirjaimiakaan! Outoa touhua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi