Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin mennä sanomaan lapselle että koske kessran vielä mun lapseen

Vierailija
06.11.2011 |

niin lyön sua niin kovaa että tuntuu!?

Mä en enää kestä, kaikki keinot on jo käytetty.. lapset esikoulussa ja toinen poika kiusaa jatkuvasti meidän poikaa. On juteltu opettajien kanssa ja tietävät ongelman mutta eivät oikein voi tehdä mitään.

Minun poika ei halua enää mennä sinne, jännittää ja ihan suorastaan pelkää mennä sinne. Toinen poika lyö, siis oikein oikeasti lyö poikaani. Lyö toki siellä muitakin, on yleinen häirikkö.

Vanhemmille on puhuttu, mutta eillä ei nähdä ongelmaa vaan hymistään että en mä tolle mitään voi, voi voi.

Kohta menen ottamaan sitä poikaa kädestä ja kuiskaan sen korvaan jotain kammottavaa! Ja voi te ette tiedä miten olen yrittänyt YMMÄRTÄÄ tätä kiusaajaa... kotiolot ei ole mitä parhaimmat, YMMÄRRÄN! Nyt vaan on loputon ymmärrys loppu.

Auttakaa mitä voi tehdä kun mikään taho ei "voi" tehdä asialle mitään!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että lapsen uhkailu auttaa. Eiköhän tuonikäinen pikkuriiviö ole jo oppinut että et sä oikeesti voi niitä toteuttaa.

Mutta se on kyllä hämmästyttävää etteivät hoitajat voi muka turvata kaikkien lasten turvallisuutta. Mitä ne siellä oikein tekee jos eivät saa yhtä 6-vuotiasta kuriin?

Noh, nyt otat heti maanantaina yhteyttä päiväkodin johtajaan ja jos se ei auta niin sitten vielä ylemmäs. Tai oikeastaan, ota samalla heti yhteyttä ylempää tahoon. Voisitko itse mennä lapsen mukana eskariin tai onko teillä ketään mummoa/kummia joka voisi sen tehdä? Se ei tietenkään ole mikään pitkän ajan ratkaisu mutta edes nyt parina päivänä.

Vierailija
22/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yritti naapurin poika kiusata. Vedin sitä meidän rapussa lättyyn niin kovaa kuin lähti. Pyöritin just tukasta portaissa, kun tätini astui ovesta - oli tulossa meille kylään. Kysyi, että herran jestas, tyttö, mitä sinä teet. Poika livahti karkuun. Jotain sanktiota minulle tuli, muistelen. Mutta se poika ei minua enää kiusannut.

Muistelen tätä jotenkin ylpeydellä. Silloin 70-luvulla ei paljon menty vanhemmille kertomaan, ainakaan siinä lähiössä. Jokainen hoiti omat asiansa. Minä olin pienikokoinen, mutta sitkeä. Oli kauheaa käydä toisen päälle, mutta kun tuntui, että ei se poika lopeta, jos en tee jotain. Se oli isompikin kuin minä, mutta yllättyi varmaan, kun hyökkäsin päälle.

Kotona sanottiin, että itseään saa puolustaa. Joku raja siinä kuitenkin oli, että kuinka paljon. Kun multa paloi hermot, se raja varmasti ylittyi. Itse olen opettanut omille lapsilleni, että ei saa lyödä. Pitää mennä kertomaan opettajille tai vanhemmile. Jos kiusaus olisi säännöllistä ja aina sama kiusaaja, neuvoisin varmaan vetämään kunnolla turpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellinen vastuuikäraja on 15 v. Sen sijaan lapsi tai hänen vanhempansa ovat aina vastuullisia, kun kyse on vahingonkorvauksista. Jos vaikka lapsesi tarvitsee henkivartijan, voit yrittää vaatia tämän palkkaa lapselta tai hänen vanhemmiltaan. Mitenkään todennäköistä ei ole, että kanne menestyisi ja jäisit voitolle oikeudenkäyntikulujen jälkeen. Mutta voihan sitä yrittää.

alle 15v ei vain ole rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan ja tällöin asia siirtyy suoran sosiaaliviranomaisille.

Ap: sinuna en alentuisi eskari-ikäisen tasolle ja alkaisi uhkailemaan. Tee se mitä joku jo ehdotti: ilmoita päiväkotiin ja kiusaajan vanhemmille, että seuraavasta lyönnistä teet rikosilmoituksen. Useimmiten tuo on sellainen, mikä saa asioihin oikeasti vauhtia..

Vierailija
24/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia voi kyllä hyvinkin uhkailla eli jos heti maanantaista lähtien hommaan tule muutos niin teet rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja lastensuojeluilmoituksen kaikista päiväkodin lapsista. Eiköhän ala päiväkodin työntekijöitä ja johtoa kiinnostaa homma, Iltasanomilla voi myös aina uhkailla.

Tuota touhua on nyt kiltisti ilmeisesti jo siedetty pitkään, minusta nuo toimet voi ihan oikeasti toteuttaakin eikä vain uhkailla. Tässä vaiheessa tuon lyövän pojankin käytökseen on ammattilaisen vielä helpompi puuttua kuin muutaman vuoden päästä.

Vierailija
25/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sellasen huudon kans sen pojan luokse ja haukkuisin niin pystöön ettei se ikinä sanois sanaakaan sen jälkee mulle. Vihaan tollasia hirviöitä jotka kuvittelee saavansa vallan tehdä jonkun toisen elämästä helvettiä.kiusaaminen jättää koko elämän kestävät jäljet ja siinävaiheessa on paska äiti joka rupee hienostelee ja kaunistelee tollasen äpärän edessä. Jos oma lapsi on tärkein, sitä puolustaa viimeseen asti. se, että käy sille pennulle sanomassa suorat sanat ja ilkeestikkin , todistaa äidistä sen, että haluaa vaikka nolata tämän elukan muiden lasten yms edessä. Se kiusaaminen on loputtava, kiusatun perheen on aina stressattava oman lapsen puolesta, katsottava lapsen surullisia silmiä, kestettävä kaikki ilman että kukaan välittä ja pistäis kuriin sen penikan. En äitinä kattelis sormen läpi tollasta kakaraa joka koittaa pilata lapseni tulevaisuuden. Voimia ap:lle! Ja voit mennä suoraan tälle pojalle sanoo miten asia on. On nii paska maa että tollanen villipaviaani ei saa mitää rangaistusta, mutta viaton saa kärsiä läpi elämän, koska pahat kokemukset jää syvälle mieleen :(

Vierailija
26/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmealla sanalla kiusaajaa. Kuten vaikka, että joskus yöllä kun kukaan ei kuule, tulen ja vien sut sängystä, tai että joskus seuraan sua ja ajan sun päälle, jos IKINÄ enää kosket mun lapseen. Kyllähän vaikka millanen 6v säikähtää. :) Näin olen päättänyt tehdä heti jos kuulen että omia lapsiani joku edes yrittää kiusata. Jos kiusaaja kertoisi että hullu täti on uhkaillut, syyttäisin kiusaajaa vaan entistä tyhmemmäksi tapaukseksi. Ei sun lasta kukaan auta jos et sä. Näin se on.

Vierailija
27/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna aion siis sanoa eskoulun "tädeille" että jolleivat saa mukulaa kuriin niin sitten pitää vain ottaa yhteyttä korkeammalle. Olenkin heille jo aiemmin sanonut että on se kumma jollei aikuisetkaan ihmiset voi mitään 6 vuotiaalle lapselle!

Jollei mikään tehoa niin varmasti päädyn sanomaan tälle kersalle jotain... oli se sitten miten tyhmää tahansa. Teen mitä vain että oma lapseni saa olla rauhassa ja hänen ei tarvitse pelätä väkivaltaa hoidossa. En vie lastani sinne hakattavaksi!

Vierailija
28/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tehoaa jos joku. luulot pois ipanalta. vähän jos joutuu ite tuntea pelkoa, varmasti auttaa.

Vierailija
29/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa teininä mitä täti on hänelle sanonut ja saattaa tulla pelottelemaan ja uhkailemaan.

karmealla sanalla kiusaajaa. Kuten vaikka, että joskus yöllä kun kukaan ei kuule, tulen ja vien sut sängystä, tai että joskus seuraan sua ja ajan sun päälle, jos IKINÄ enää kosket mun lapseen. Kyllähän vaikka millanen 6v säikähtää. :) Näin olen päättänyt tehdä heti jos kuulen että omia lapsiani joku edes yrittää kiusata. Jos kiusaaja kertoisi että hullu täti on uhkaillut, syyttäisin kiusaajaa vaan entistä tyhmemmäksi tapaukseksi. Ei sun lasta kukaan auta jos et sä. Näin se on.

Vierailija
30/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hakkaava 6-v saa edes olla hoidossa, eikä tät laiteta johonkkn erikoisryhmään harjottelee normaalia elämää. Senhän meistä jokainen tietää että tarhassa ja kouluissa kiusaaminen voi jatkua vuosia ja se on aina huono tie elämälle kiusatun kannalta. Jos joku 6 vuotiaana pistää semmosta alkuun, niin kiusatun äiti on se, joka voi puuttua. Menee kerran huutamaan ja sanoo miten asiat on ja vaikka uhkaa että joudut lastenkoti jne koska eihän ton penskan vanhemmat ole kasvattanu sitä poikaa. Jos lyöminen jatkuu ni vuosi vuodelta vammat pahenee ku voimaa tulee lisää, ja viattomat saa kärsiä, turhaan! Yhteiskunnalle ongelma, jos rikollisia lisääntyy.

Vierailija
31/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa yksi ihan hirveä lapsi, suoraan sanottuna. Täytti kaikki narsistin piirteet.

Huusi ja hakkasi ja potki ketä tahansa ennalta-arvaamattomasti, ihan pienistä aikuisiin. Lastensuojelu, perheneuvola, psykologi ym olivat mukana, samoin vanhemmat. Käytännössä päivät menivät niin, että yksi aikuinen piti koko ajan tuota lasta vieressään ja muut lapset olivat sitten kahden muun hoitajan kanssa, joskus yhden, jos oli henkilökuntapulaa. Ja silti tuo kakara onnistui välillä ohimennesssään tekemään tuhoja, tai ihan pienenkin hetken tullessa karkaamaan ja potkimaan muita.

Teininä kuulemma on joutunut muiden kiusaamaksi.

Vierailija
32/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomi on tällainen lässynlää-maa että mitään ei saa tehdä. Omasta lapsuudesta muistan miten äitini käytti yhtä kiusaajaa ns saunan takana ja sen jälkeen poika ei kiusannut enää. Ongelma hoitui viidessä minuutissa.

Vierailija
33/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uhkaa iltapäivälehdillä! Se on uhkaus, joka antaa sinusta heti tasapainottoman kuvan.

Uhkaa mieluummin a) yhteydenotolla lastenhoidon vastaavaan tai perusopetuksen johtajaan , b) lastensuojeluilmoituksella päiväkodista, c) tutkintapyynnöllä poliisille. Kaikilla näillä tahoilla on velvollisuus tutkia asiaa / puuttua asiaan.

Muistuta päiväkodissa, että henkilökunnan virkavelvollisuus on taata lapsille turvalliset olosuhteet, ja tähän kuuluu myös lasten suojeleminen toisiltaan.

Vierailija
34/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikamoista fiktiota. Ei pieni kiusaaja esim. hahmota rikosilmoituksen uhkaa, vaikka hänen vanhempansa sen tajuaisivatkin.

Ongelma on siellä kiusaajan kotona ja sinne ap:n pitäisi mennä. Jos on jo käynyt, mutta kiusaaminen jatkuu, on mentävä uudestaan. Eskarin ope tai hänen esimiehensä tekevät varmasti virkansa puolesta mitä voivat. Tehokkaampaa on, jos ap menee soittamaan kiusaajan ovikelloa ja puhuu silmästä silmään vanhempien kanssa. Ei mitään kännyköintejä tai viestejä, vaan vanhemmat, jotka ovat vastuussa lapsesta sellaiseen tilanteeseen etteivät he voi väistellä. Uhkaava ei tarvitse olla, mutta vanhempien on tajuttava, että heidän on saatava väkivaltainen poikansa kuriin.

Se Skidikantti on muuten hyvä juttu, kuulemma.

Vierailija
35/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ole tarkoittanutkin, että sillä rikosilmoituksella uhataan joko päiväkotia tai lapsen vanhempia. Eskariaikana vastuussa on joka tapauksessa eskarin henkilökunta, joten heiltä täytyy ensisijaisesti vaatia toimenpiteitä asian eteen.

Vierailija
36/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hullulta, kun se kuulostaa, niin kiusaajan äiti voi tehdä susta ilmon.

Aikuisen uhkailuun suhtaudutaan vakavasti.

Ole varovainen, sillä monesti kiusaajan vanhemmilla ei ola kaikki asiat hyvin ja kun kotona asiat on huonosti, niin lapsi kiusaa.

Tosin tekisin sinuna lastensuojeilmoituksen, mutta muista että he tietävät sen jälkeen sinut ilmoituksen tekijäksi.

Vierailija
37/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sun on tärkeintä paneutua siihen, että koulussa eivät joudu samalle luokalle.

Muuten tavalliset kiusaajat eivät kuulu erityisryhmään. Myös minun erityislapsella on oikeus koskemattomuuteen.

Vierailija
38/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ettei kukaan muu kuullut, että seuraavan kerran kun teet tuota niin ripustan sinut kauluksesta naulakkoon roikkumaan. Lopetti siihen paikkaan.

Vierailija
39/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sellasen huudon kans sen pojan luokse ja haukkuisin niin pystöön ettei se ikinä sanois sanaakaan sen jälkee mulle. Vihaan tollasia hirviöitä jotka kuvittelee saavansa vallan tehdä jonkun toisen elämästä helvettiä.kiusaaminen jättää koko elämän kestävät jäljet ja siinävaiheessa on paska äiti joka rupee hienostelee ja kaunistelee tollasen äpärän edessä. Jos oma lapsi on tärkein, sitä puolustaa viimeseen asti. se, että käy sille pennulle sanomassa suorat sanat ja ilkeestikkin , todistaa äidistä sen, että haluaa vaikka nolata tämän elukan muiden lasten yms edessä. Se kiusaaminen on loputtava, kiusatun perheen on aina stressattava oman lapsen puolesta, katsottava lapsen surullisia silmiä, kestettävä kaikki ilman että kukaan välittä ja pistäis kuriin sen penikan. En äitinä kattelis sormen läpi tollasta kakaraa joka koittaa pilata lapseni tulevaisuuden. Voimia ap:lle! Ja voit mennä suoraan tälle pojalle sanoo miten asia on. On nii paska maa että tollanen villipaviaani ei saa mitää rangaistusta, mutta viaton saa kärsiä läpi elämän, koska pahat kokemukset jää syvälle mieleen :(

ettei äidillä ole mieli ihan tasapainossa. Normaali aikuinen ei mene riehumaan pienelle lapselle (eskari-ikäinen on vielä pieni lapsi) eikä taannu eskari-ikäisen tasolle vaan kykenee hoitamaan asiat siten kuten aikuiset ne hoitavat.

Toivottavasti olet edes muussa arjessa tasapainoinen roolimalli lapsellesi ja annat lapsellesi edes näin eväitä aikuisuuteen.

Vierailija
40/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja go for it

terv. entinen kiusattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi