Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin mennä sanomaan lapselle että koske kessran vielä mun lapseen

Vierailija
06.11.2011 |

niin lyön sua niin kovaa että tuntuu!?

Mä en enää kestä, kaikki keinot on jo käytetty.. lapset esikoulussa ja toinen poika kiusaa jatkuvasti meidän poikaa. On juteltu opettajien kanssa ja tietävät ongelman mutta eivät oikein voi tehdä mitään.

Minun poika ei halua enää mennä sinne, jännittää ja ihan suorastaan pelkää mennä sinne. Toinen poika lyö, siis oikein oikeasti lyö poikaani. Lyö toki siellä muitakin, on yleinen häirikkö.

Vanhemmille on puhuttu, mutta eillä ei nähdä ongelmaa vaan hymistään että en mä tolle mitään voi, voi voi.

Kohta menen ottamaan sitä poikaa kädestä ja kuiskaan sen korvaan jotain kammottavaa! Ja voi te ette tiedä miten olen yrittänyt YMMÄRTÄÄ tätä kiusaajaa... kotiolot ei ole mitä parhaimmat, YMMÄRRÄN! Nyt vaan on loputon ymmärrys loppu.

Auttakaa mitä voi tehdä kun mikään taho ei "voi" tehdä asialle mitään!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pelkää jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
2/57 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle sanoisin hyvin uhkaavasti että mä varotan sua , sä et enää sormellakaan koske mikkoon. Sitten pk lle ja vanhemmille tulee rikosilmoitus ja uskon että pk tahoo. Pistää liikettä ja jottei poikaa rankaistais enempää menisi joku tuttu aikuinen eskariin mukaan. Myös osoittamaan viimeistää heidän ammattitaidottomuus! Sympatiat sinulle ja pojalle!! Aamulla soitat päivähoitopäällikölle ja sanot tekeväsi heistä rikosilmoituksen. Pojan vanhemmille samoin. Eihän aikuinenkaan saa toisia hakata..ihme touhuA..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan ettei väkivallalla uhkailu lopeta väkivaltaista käytöstä?

Vierailija
4/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikein siinä mielessä että puolustat lastasi kun mikään muu ei enää auta. Näinhän teki hiljattain joku julkisuuden henkilö ja sai muistaakseni sakkoja lievästä pahoinpitelystä.

Vierailija
5/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai aiotko hankkia pahoinpitelysyytteen?

Vierailija
6/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisi puolustamaan itseään, niin äidin ei tarvitse.

Vierailija
7/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin kiusaajan vanhemmille ja päiväkodin henkilökunnalle, että seuraavan kerran kun lastani pahoinpidellään päiväkodissa teen rikosilmoituksen sekä lapsesta että päiväkodin henkilökunnasta ja luonnollisesti lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
8/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellinen vastuuikäraja on 15 v. Sen sijaan lapsi tai hänen vanhempansa ovat aina vastuullisia, kun kyse on vahingonkorvauksista. Jos vaikka lapsesi tarvitsee henkivartijan, voit yrittää vaatia tämän palkkaa lapselta tai hänen vanhemmiltaan.

Mitenkään todennäköistä ei ole, että kanne menestyisi ja jäisit voitolle oikeudenkäyntikulujen jälkeen. Mutta voihan sitä yrittää.

Vierailija
9/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vaikka päivähoidon johtajaan ja ilmaise huolesi tilanteesta. Kenenkään ei pidä joutua lyödyksi päivähoidossa tai esikoulussa. Päivähoidon järjestäjän ongelma on se, miten nuo tilanteet estetään, mutta estää ne pitää.

Älä jätä asiaa tähän vaan ota yhteyttä ylemmäs ja kerro pelkääväsi lapsesi kehityksen ja turvallisuuden puolesta.

Esim. tässä linkissä: http://mll-fi-bin.directo.fi/@Bin/5811f5680d7c342c007696a9bf85f92f/1320… jotain tietoa asiasta. Esiopetuksen puolella toimintaa määrittää perusopetuslaki ja se ottaa selkeän kannan kiusaamisen ehkäisemiseen ja siihen puuttumiseen.

Vierailija
10/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus Lapsille

Kymmenet tuhannet lapset ovat tutustuneet Skidikantti-ohjelmaan viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, sekä kouluissa että ympäri Suomen järjestetyillä kursseilla.

Ohjelmaan osallistuvat lapset harjoittelevat ennaltaehkäisevästi ottamaan vastuuta elämästään niin sosiaalisten taitojen kuin hankaluuksienkin hallinassa.

Mikäli lapsella on kertynyt jo ikäviä kokemuksia tai hän on eristynyt ikätovereistaan esim. sairauden takia, ohjelman avulla voidaan tukea lasta saavuttamaan taidot, joita hän tarvitsee liittyäkseen omaan ikäryhmäänsä.

Vierailija
11/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisi puolustamaan itseään, niin äidin ei tarvitse.

Samalla kun vie pojan itsepuolustuslajiin, voi alkaa jo vilkuilla erilaisia terminaattorivarusteita, kun nyt sille tielle ollaan tultu lähteneeksi.

Vierailija
12/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään aio toteuttaa uhkaustani. Potuttaa vaan niin paljon etten enää tiedä mitä tehdä... tosiaan seuraava askel vois olla tuo että VAADIN rikosilmoituksen uhalla että lapsellani tulee olla turvallista olla hoidossa.

Tällaista ongelmaa ei ole koskaan aiemmin ollut.. En myöskään halua kannustaa lastani lyömään takaisin. Ja mitä tulee itsepuolustuslajiin niin itse lajia vuosia harrastaneena tiedän ettei siellä opteta tappelemaan tarhan pihalla vaan ihan päinvastoin.

ap

Vierailija
13/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään aio toteuttaa uhkaustani. Potuttaa vaan niin paljon etten enää tiedä mitä tehdä... tosiaan seuraava askel vois olla tuo että VAADIN rikosilmoituksen uhalla että lapsellani tulee olla turvallista olla hoidossa.

Tällaista ongelmaa ei ole koskaan aiemmin ollut.. En myöskään halua kannustaa lastani lyömään takaisin. Ja mitä tulee itsepuolustuslajiin niin itse lajia vuosia harrastaneena tiedän ettei siellä opteta tappelemaan tarhan pihalla vaan ihan päinvastoin.

ap

Vierailija
14/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lyövä poika ei lyö uudestaan niitä, jotka lyövät riittävän kovaa takaisin. Just niitä lyödään, jotka antavat sen tapahtua ilman mitään seuraamuksia. Itse olen sanonut, että ensin ei saa lyödä ketään, mutta jos toinen lyö (provosoimatta) niin saa lyödä takaisin eikä olla vihaisia, vaikka tulisi jälki-istuntoa.

Sanomattakin on selvää, ettei meidän lapsiin ole kohdistunut mitään väkivalta-aaltoja.

Vierailija
15/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellinen vastuuikäraja on 15 v. Sen sijaan lapsi tai hänen vanhempansa ovat aina vastuullisia, kun kyse on vahingonkorvauksista. Jos vaikka lapsesi tarvitsee henkivartijan, voit yrittää vaatia tämän palkkaa lapselta tai hänen vanhemmiltaan.

Mitenkään todennäköistä ei ole, että kanne menestyisi ja jäisit voitolle oikeudenkäyntikulujen jälkeen. Mutta voihan sitä yrittää.

tehdä tästä rikosilmoituksen, kun 12-vuotias 5-luokkalainen hakkasi välitunnilla 3-luokkalaisen poikamme ja opettajat kutsuivat poliisin paikalle.

Vierailija
16/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellinen vastuu toki alkaa vasta 15-vuotiaana, eli varsinaista tuomiota ei voi tuota nuorempana saada.

Nuorempien kanssa jäkiseuraamukset hoidetaan lastensuojelun kautta ja vahingonkorvauksina. Rahallinen kompensaatio on muistaakseni vanhempien vastuulla jos tekijä on alle 15.

Vierailija
17/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain pelottavaa kakaran korvaan? Eihan siina ketaan todistajia ole.

Suomi on kylla omituinen 'oikeusvaltio' kun saa raiskata ja hyvaksikayttaa lapsia ilman mitaan pelkoa rangaistuksesta mutta omaa lastaan ei saa puolustaa.

Vierailija
18/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on vaan yksi tyhjä lause sille mukulalle jos sitä ei toteuteta.

Ainoa keino puuttua tuohon on välitön asiaan puuttuminen, rangaistus ja jos ei auta niin erotetaan koulusta määräajaksi, jotta muut saavat käydä koulua rauhassa. Jos ei lapsi pysty säätelemään käytöstään voisi olla aihetta tutkia olisiko pienluokka tai mahd sairaalakoulu parempi paikka. Siellä on kaapinkokoisia avustajia, jotka istuvat päälle jos ei nyrkit pysy sivuilla.

Vierailija
19/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin kiusaajan vanhemmille ja päiväkodin henkilökunnalle, että seuraavan kerran kun lastani pahoinpidellään päiväkodissa teen rikosilmoituksen sekä lapsesta että päiväkodin henkilökunnasta ja luonnollisesti lastensuojeluilmoituksen.

eli ap älä vastaa pahaan pahalla, vaan mene lain mukaan

eli kerro, et jos ei lyöminen lopu teet just noin kun yllä sanottiin!

jeti seuraavasta kerrrasta

Vierailija
20/57 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viidenluokkalaista poikaani kiusattiin porukalla koulun ulkopuolella, siis käytiin päälle ja lyötiin nyrkillä. Vaikka poikani on iso ja vahva, ja harrastaa painia, niin yksin on vaikea otella neljää vastaan. Sanoinkin pojalle, että nyt tehdään näin, ja pelotellaan ne pelkurit:

Otimme isän kanssa selvää jokaisen kiusaajan koulureitistä, ja menimme tapaamaan heitä sen varrella, kun kulkivat yksin.

Sanoimme jokaiselle, että nyt kun olet yksin ja olet niin saatanan urhea mies, niin mennäänpäs tuonne metsään nyt ja tappele kuin mies minun poikaani vastaan. Pari lähti tyhmänä mukaan, mutta kun päästiin metsään, niin tajusivat että IHAN oikeasti nyt otellaan.

Yhdelläkään ei ollut kanttia. Sanoimme jokaiselle, että anna sitten saatana olla viimeinen kerta, kun tulet mun poikani lähelle, tai saat meiltä henkilökohtaisesti turpiisi, kaikilta kolmelta. Tunnetaan missä asut, ja missä kulet. Pidät tästä lähin turpasi kiinni ja nyrkkisi taskussasi, tajusitko?

Oli aika kalpeita poikia.

Poikani on sen jälkeen saanut olla rauhassa.

Ja itseäni on koulussa kiusattu, ja isäni puuttui hommaan silloinkin, kun ei auttanut reksit eikä muut.