Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Minkä ikäisenä jätit lapsen / lapset ensimmäistä kertaa esim. kauppareissun ajaksi yksin kotiin?

Vierailija
05.11.2011 |

Itse en vielä osaa vastata, kun lapset niin pieniä mutta kommentit kiinnostaa!! :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä mulla ja lapsilla

Vierailija
2/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ekan kerran yksin kotona. Hyvin meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin, mutta joku 4 - 5v on ollut isomman sisaruksen kanssa kotona kauppareissun tms ajan. Kouluikäisenä niin ettei ole ketään "turvana".

Vierailija
4/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt n. puolen tunnin kauppareissulla muutaman sadan metrin päässä.

Vierailija
5/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkun nopeamman asian hoitamisen ajaksi jätän 6v:n ja 12 v:n keskenään. Vanhempi on ollut yksinään hetkiä 7-vuotiaasta eteenpäin, varmaan nuorempikin sitten voi.

Kaksin kun noi jättää, ne tappelee niin paljon että pitkäksi ajaksi en uskalla...

Vierailija
6/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ekaluokalla pitempiä aikoja, n. tuntia korkeintaan. On iltapäiväkerhossa ja minä teen 6 tunnin työaikaa joten ei iltapäivisinkään joudu olemaan pidempään yksin.

Vierailija
7/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole vielä jättänyt.

Vierailija
8/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauppa oli alakerrassa

Vierailija
9/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yksin kotona n. 13 minuuttia, kun hain sisaruksen eskarista. Yleensä on mukana hakemassa, mutta nyt oli kuumeinen, niin jäin katsomaan dvd:tä.

Vierailija
10/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hain 1km päästä lähikaupasta jonkun unohtuneen jutun.

Vierailija
11/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaisen kanssa alettiin opettelemaan yksioloa pienissä pätkissä. Sitten ekaluokkalaisena oli jo tuntejakin välillä yksin. Nyt on 8v. enkä todellakaan raahaa kauppaan mukaan, jos ei halua lähteä. Jää mieluummin kotiin, samoin on koulun jälkeen melkein joka päivä yksin tai kaverin kanssa tunteja.

Pienempi on 5v. enkä kyllä jättäisi isoveljen kanssa vielä kahden, pienempi on aina mukana joka paikassa.

Vierailija
12/21 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsella koulun jälkeen aina aikuista seuraa? Käykö lapsi koskaan koulun jälkeen kaverilla tms niin että ei ole vanhemmat siellä kotona? Jos käy, niin oletko ajatellut että jos siellä joskus vaikka sattuukin jotain lapsellasi ei ole varmuutta yksin toimimiseen?

Meillä lapset alkoivat harjoitella yksin olemista eskari-ikäisenä jotta koulupäivän jälkeen pärjäsivät kotona. Tosin esikoinen on ainoa joka on ollut iltapäiviä ihan yksin, seuraavalla on yleensä sitten isompi koulun jälkeen seurana.

Vierailija
13/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi lapsi niin uskaltaisi helpommin jättää yksin. Oma vauva on vasta pikkuinen :)

Vierailija
14/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi itse halusi jäädä. Vartin olin poissa ja hyvin meni. Sittemmin olen jättänyt useamminkin.

Vierailija
15/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella vaan sen muutaman minuutin, kun olen käynyt esim. jonkun vieraan laskemassa alaovesta jos summeri ei ole toiminut tai hakenut jonkun autoon unohtuneen tavaran parkkihallista.

Mutta voisin kyllä jättää vähän pidemmäksikin aikaa jos olisi tarve. Ei oo ollu. Esim. eskariin menosta ollaan juteltu, kouluun matkaa 300m ja vaan yksi hiljainen tie pitää ylittää, jossain vaiheessa tarkoitus, että alkaa yksin kulkea. Vielä ei ole kuitenkaan valmis siihen :).

Vierailija
16/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ( ja rauhallisempi/luotettavampi) oli kotona yksin hetkellisesti ekaluokkalaisesta alkaen

Vierailija
17/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi usein, että saa jäädä yksin kotiin, kun ei halunnut kauppaan. Monesti poika oli pyyhkinyt pölyjä ja raivannut leluja sillä aikaa. Sitten muina miehinä odotti, että me huomataan ja kehutaan :D

Vierailija
18/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli isosiskon (7-vuotias) kanssa noin 15 min kahdestaan.

Esikoinen oli aikoinaan eskari-iässä ekoja kertoja yksin kotona.

Vierailija
19/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse halusi ja uskalsi. N. 15 min reissu ja hyvin oli pärjännyt. sovittu oli, että hädän tullen menee soittamaan jonkun tutun naapurin ovikelloa. Hätä ei tullut!

Vierailija
20/21 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin en olisi jättänyt, mutta 12 vuotiaan isosiskon kanssa uskalsin jättää.