Järvenperä onko kokemuksia???
Millaista asua, onko levotonta, vuokra-asuntoja tai muuta huomioitavaa?
Kommentit (41)
Entä kaikki nistit kuninkaan tiellä jotka murtautuu taloihin ja piikittää kaduilla ihan tällästä jos aattelee asua kuninkaan tien lähellä.
Narkkialue. Subu- ja pirinistejä pyörii alueella, myös hyvin nuotia käyttäjiä. En halunnut jäädä enää, kun lapseni tuli murrosikään. Nyt asumme Tontunmäessä, jota voin suositella lämpimästi. On tosin Järvenperää kalliimpi, mutta kulkuyhteydetkin tuhat kertaa paremmat.
Ihan ok alue, mutta tavallaan keskellä ei mitään. Työmatka keskustaan vei ruuhka-aikana jopa 1,5 tuntia/ suunta pahimmillaan. Oli pakko muuttaa pois, eikä ole ollut ikävä.
Siellä taisi olla se paloittelusurma vuosi, pari sitten? Nyt kun lukee noita huumeviittauksia, niin liittyiköhän sitten johonkin huumevelkoihin? Itsellä asuu kaveri siellä ja ihan mukavaa aluetta tuntuu olevan päällisin puolin, mutta vähän kaukana ”kaikesta”...
Vierailija kirjoitti:
Siellä taisi olla se paloittelusurma vuosi, pari sitten? Nyt kun lukee noita huumeviittauksia, niin liittyiköhän sitten johonkin huumevelkoihin? Itsellä asuu kaveri siellä ja ihan mukavaa aluetta tuntuu olevan päällisin puolin, mutta vähän kaukana ”kaikesta”...
Ihan perheväkivaltaa se oli.
Itse lähes koko ikäni Järvenperässä asuneena pidän sitä ihan hyvänä ja turvallisena asuinalueena. En ole kohdannut mitään huumeongelmia yms ja muutenkin olen itse ainakin saanut olla rauhassa ihan yöaikaankin, ettei siellä mitään epämääräisiä ihmisiä liiku ainakaan paljoa. Just sellaista rauhallista aluetta. Lapsiperheillekin hyvä, löytyy päiväkoti, alakoulu sekä yläaste. Leikkipuistojakin on useampi.
Kulkuyhteydetkin on tosi hyvät verrattuna joihinkin paikkoihin. Leppävaaraan menee 2 tai 3 bussia (riippuu missä päin asuu) ja sieltä pääsee junalla tai bussilla helposti useaan paikkaan. Myös Espoon keskustaan menee 1 (tai 2) bussia. Isoon omenaankin pääsee yhdellä bussilla ja sieltä esim. metroon. Helsinkiin pääsee helposti bussi+juna-yhdistelmällä tai suorallakin bussilla. Myös yöbussi kulkee Järvenperään asti.
Meillä on mökki Järvenperän lähistöllä Högnesissä. Kiva ainakin kesällä. Järvenperä vaikuttaa rauhalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse suosittelen Haapaniemen aluetta lapsiperheille; paljon vertaitukea ja seuraa. Voihan sen niinkin sanoa, että naapurit tietävät pissakakkajutut (jos haluaa kaiken kertoa), mutta toisaalta saat heiltä apua jos joku lapsista loukkaantuu ja joudut extemporee lähteä viemään hänet Jorviin, taikka haluat jakaa piha-aitaleikkuria, ruohonleikkuria tms. taikka vain asintuntija apua voi jakaa taloyhtiössä. Eli keskinäinen yhteisöllisuus ja apu ja sitä kautta ilo on in! Kylämeininki rules! Pihat ovat kieltämättä pienehköjä, mutta en sanoisi että mitenkään erityisen pieniä Haapaniemen alueella! Päinvastoin isommat kuin tavallisesti. Jos vertaaet vanhan omakotitalon tonttiin, niin kaikki on pieniä, mutta sellaisia tiluksia saat etsiä ja rahnaa pitää olla myös! Keskiluokkaisia tai alle? En osaa sanoa, koska emme tiedä kuin lähinaapureiden ammatit ja jos niiden perusteella lokeroidaan ihmiset, niin naapurustossamme asuu ihan hyvin tienaavia. Kaikilla on tällä kaksi autoa, sen olen pistänyt merkillä, meillä myös. Mieheni käy Helsingissä töissä ja pah tunnin ajomatkoille! Pitää valita oikea kulkuaika ja oikea reitti, niin varmasti sellainen reipas 30min on lähempänä aika-arviota kuin 60min! Busseista en tiedä, koska ei kokemusta. Ja se mitä tulee naapureiden kusien lorotukseen... (meidän ei tarvitse sitä kuunnella), mutta jos jonkun, niin kyllä se tuppasi kuulumaan hyvätasoisessa kerrostalossakin. Ihminen toisaalta haluaa aina RAUHAA eli isoa omaa kotia, ja isoa pihaa ja ei naapureita lähellä jne., mutta toisaalta viihtyykö sellaisessa ihan oikeasti pidemmän aikaa?? Näin minäkin halusin, mutta en minä nyt pienten lasten kanssa halua mitään valtavaa pihaa kuin Haapaniemen alueella hyvät puistot ja ulkoilumahikset, eli grillaus ja plutausallas leikkimökkeineen mahtuu ja se riittää. Myöskin naapuruston lähellä oleminen tuo jonkinlaista elämää ja turvaa ympärille niin päivisin kuin iltaisin. Nyt myrkytuulien aikanakin, kiitos kuuluu naapureille; yhdessä me vaikeuksista selvisimme ja tätä myöskin kimpassa vähän juhlistimme =). Meitä on erilaisia, jokainen voisi pienellä ajatusleikillä kuitenkin avartaa ajatusmaailmaansa, eikä vain olla kovin ehdoton. Valkoista talvea!
Onpas ihmeellistä.
Yhden ihmisen yhden illan ihastus.
Mitä kenenkin eteen sattuu....
Lukiolainen kirjoitti:
Itse lähes koko ikäni Järvenperässä asuneena pidän sitä ihan hyvänä ja turvallisena asuinalueena. En ole kohdannut mitään huumeongelmia yms ja muutenkin olen itse ainakin saanut olla rauhassa ihan yöaikaankin, ettei siellä mitään epämääräisiä ihmisiä liiku ainakaan paljoa. Just sellaista rauhallista aluetta. Lapsiperheillekin hyvä, löytyy päiväkoti, alakoulu sekä yläaste. Leikkipuistojakin on useampi.
Kulkuyhteydetkin on tosi hyvät verrattuna joihinkin paikkoihin. Leppävaaraan menee 2 tai 3 bussia (riippuu missä päin asuu) ja sieltä pääsee junalla tai bussilla helposti useaan paikkaan. Myös Espoon keskustaan menee 1 (tai 2) bussia. Isoon omenaankin pääsee yhdellä bussilla ja sieltä esim. metroon. Helsinkiin pääsee helposti bussi+juna-yhdistelmällä tai suorallakin bussilla. Myös yöbussi kulkee Järvenperään asti.
Ei mee enää.
Pihlajarinne Järvenperän eteläosassa, täällä voi tehdä löytöjä ok-talojen suhteen, rakennuskanta 70-80 luvulta mutta ihan toimivaa, talojen hinnat lähtee 300 tonnista, tinkimällä voi saada allekin.
Bussiyhteyksistä, niin Träskändanristin bussipysäkiltä menee monta bussilinjaa: 1 Helsingin keskustaan, 1 Kauniaisiin ja Matinkylään ja 3 Leppävaaraan, 1 Espoon keskukseen ja 1 Jorviin.
Päiväkoteja ja ala-asteen kouluja useita.
Ainoa huono puoli ovat kaupat, niitä vain yksi K-supermarket ja aika köykäset valikoimat ja kallis. Lähin halvempi kauppa on joko Espoon keskuksessa tai Lähderannan S-market.
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen kirjoitti:
Kulkuyhteydetkin on tosi hyvät verrattuna joihinkin paikkoihin. Leppävaaraan menee 2 tai 3 bussia (riippuu missä päin asuu) ja sieltä pääsee junalla tai bussilla helposti useaan paikkaan. Myös Espoon keskustaan menee 1 (tai 2) bussia. Isoon omenaankin pääsee yhdellä bussilla ja sieltä esim. metroon. Helsinkiin pääsee helposti bussi+juna-yhdistelmällä tai suorallakin bussilla. Myös yöbussi kulkee Järvenperään asti.Ei mee enää.
235 N ja 118N kulkee.
Juvanmalmilla on S-market ja K-supermarket
Järvenperä on ihana paikka asua lapsien kanssa: leikkipuistoja, päiväkoteja ja kouluja paljon (minun mielestäni). En sanoisi itsekään, että olisi halpa asua. Paljon halvemmalla saa talon Kehän ulkopuolelta (Nupuri, Oittaa ym.) kun sisäpuolelta. Itse asutaan siis ihan Järvenperässä ja nyt kun etsitään isompaa, niin ei alueelta haluta pois.
Pihlajanrinteestä varoituksena, että kuninkaantien varrella oleva Kuninkaankallion palvelutalo (mm. päiteiden käyttäjille, ei yövalvontaa, ei vaatimusta olla käyttämättä) on aiheuttanut paitsi harmaita hiuksia asukkaille, niin myös talojen arvon alenemista. Mutta tämä ei Järvenperän puolella näy, koskaa siis vain Pihlajarinnettä.
Jälleen ihan vain omaa mielipidettäni ja kokemusta :)
Vierailija kirjoitti:
Minä itse suosittelen Haapaniemen aluetta lapsiperheille; paljon vertaitukea ja seuraa. Voihan sen niinkin sanoa, että naapurit tietävät pissakakkajutut (jos haluaa kaiken kertoa), mutta toisaalta saat heiltä apua jos joku lapsista loukkaantuu ja joudut extemporee lähteä viemään hänet Jorviin, taikka haluat jakaa piha-aitaleikkuria, ruohonleikkuria tms. taikka vain asintuntija apua voi jakaa taloyhtiössä. Eli keskinäinen yhteisöllisuus ja apu ja sitä kautta ilo on in! Kylämeininki rules! Pihat ovat kieltämättä pienehköjä, mutta en sanoisi että mitenkään erityisen pieniä Haapaniemen alueella! Päinvastoin isommat kuin tavallisesti. Jos vertaaet vanhan omakotitalon tonttiin, niin kaikki on pieniä, mutta sellaisia tiluksia saat etsiä ja rahnaa pitää olla myös! Keskiluokkaisia tai alle? En osaa sanoa, koska emme tiedä kuin lähinaapureiden ammatit ja jos niiden perusteella lokeroidaan ihmiset, niin naapurustossamme asuu ihan hyvin tienaavia. Kaikilla on tällä kaksi autoa, sen olen pistänyt merkillä, meillä myös. Mieheni käy Helsingissä töissä ja pah tunnin ajomatkoille! Pitää valita oikea kulkuaika ja oikea reitti, niin varmasti sellainen reipas 30min on lähempänä aika-arviota kuin 60min! Busseista en tiedä, koska ei kokemusta. Ja se mitä tulee naapureiden kusien lorotukseen... (meidän ei tarvitse sitä kuunnella), mutta jos jonkun, niin kyllä se tuppasi kuulumaan hyvätasoisessa kerrostalossakin. Ihminen toisaalta haluaa aina RAUHAA eli isoa omaa kotia, ja isoa pihaa ja ei naapureita lähellä jne., mutta toisaalta viihtyykö sellaisessa ihan oikeasti pidemmän aikaa?? Näin minäkin halusin, mutta en minä nyt pienten lasten kanssa halua mitään valtavaa pihaa kuin Haapaniemen alueella hyvät puistot ja ulkoilumahikset, eli grillaus ja plutausallas leikkimökkeineen mahtuu ja se riittää. Myöskin naapuruston lähellä oleminen tuo jonkinlaista elämää ja turvaa ympärille niin päivisin kuin iltaisin. Nyt myrkytuulien aikanakin, kiitos kuuluu naapureille; yhdessä me vaikeuksista selvisimme ja tätä myöskin kimpassa vähän juhlistimme =). Meitä on erilaisia, jokainen voisi pienellä ajatusleikillä kuitenkin avartaa ajatusmaailmaansa, eikä vain olla kovin ehdoton. Valkoista talvea!
Ei kauppaa eikä paljon muitakaan palveluja kävelyetäisyydellä.
Ei kantsi muuttaa, ihan kuollut paikka. Ei ravintoloita tai mitään missä vois viettää aikaa. Liikaa mummoi ja koirankusettajii. Asunnoissa törkeet hinnat ja vuokrakämppiä ei vapaudu. Kauppa on kallis ja jos hengaa sen pihas niin saa skoudet peräänsä. Seuraava kauppa on yli kilsan päässä. En muuttais tonne vaikka maksettais.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä suosittele Haapaniemen aluetta. Ihan hirveä matka Helsinkiin, aina tunti vähintään. Liian tiivis asuinalue ja alle keskituloiset ihmiset ostaneet asuntonsa viimeisillä rahoillaan. Sen näkee siitä, että kenelläkään ei ole koskaan varaa poistua omasta asunnostaan, vaan kaikki on aina kotona, juhannuksena ja lomillakin. Jatkuva melu pihoilla ja pihat niin minejä, että tiedät kaikki naapurin rouvien sairaudet ja lasten pissa ja kakka-ajat ja allergiat, kun kaikki pitää kuuluttaa niin stanan kovalla äänellä. Pysy kaukana, kun vielä voit!! Äänieristys taloissa ihan olematon, vaikka uusia taloja, niin sisälläkin kuulet naapurin ukon kusen lorotukset ja kaapin sulkemiset jne jne.
Haapaniemmenrinteellä asuessani en kuulut pihahdustakaan naapureistani - en yleisesti tälläistä huhua levittelisi.
Up!