Ruokakeskustelusta tuli mieleen teinien syömät ruokamäärät
Minulla on ysiluokkalainen, joka ei ikinä ole ollut mikään vähäruokainen, vaan aina syönyt valtavia annoksia.
Nyt kun olen taloudellisesti tosi tiukilla, suoraan sanottuna v***ttaa kantaa ruokaa valtavia määriä kaupasta kotiin, jotka teini tyhjentää hetkessä. Roikkuu jääkaapilla jatkuvasti. On lihonutkin reilusti.
Itse syön ehkä kolmas- tai neljäsosan siitä mitä teini syö, enkä minäkään mikään pieniruokainen ole. Jos söisi vähemän, voisin laittaa terveellisempiä ruokia parempilaatuisista aineksista, mutta nyt ei paljon siihen auta kiinnittää huomiota.
Miten teillä muilla teinien vanhemmilla, onko teillä samaa?
Kommentit (22)
Mun isosyömäset teinit ei tuu kasvis/juureskeitoista kuin kiukkuiseksi. Ei auta vaikka soseutan kik-hernetölkin sekaan. Ei lähde nälkä varsinkaan pojalta 190 cm. Teen laatikoita paljon.
Viiden litran kattilallisia keittoja, pohjana peruna ja juurekset. Liha, jauheliha, kala.
Juuresvuokia jossa voi myös olla jauhelihaa, kinkkusuikaleita, jos tuntuu tärkeältä lihaa syöttää.
Perunaviipaleista ja sipuleista tehty (kerma) perunavuoka ei myöskään ole kallis, hyvin maustettuna. Poika paistaa pari kananmunaa särpimeksi.