G: Kenen haudalle/haudoille viet huomenna kynttilät?
Minä molempien isovanhempieni, miehen isovanhempien, appivanhempien ja miehen veljien haudoille.
Kommentit (20)
En juurikaan käy haudoilla, enkä itsellenikään tahdo minkäänlaista muistomerkkiä. Rakkaita ihmisiä muistelen ihan muuten.
Äitini vanhempien haudalle. Isäni ja hänen äitinsä ja veljensä haudalle. Miehen tädin haudalle ja myös hänen isovanhempien haudalle.
Isäni kuoli noin vuosi sitten ja eilen viemäni kynttilä oli ensimmäinen.
Ja mummon lapsen haudalle ainakin, ovat vierekkäin. Lisäksi isoisäni-mummoni ja isoisoisäni.
kynttilät vaarin, isovanhempieni, mieheni vaarin haudalle, Myös omalle haudalle tulisi kynttilä.
Muut sukulaiset on haudattu toiselle hautausmaalle niin käydään luultavasti vaan lapsen haudalla illalla kun tulee pimeä ja kynttilämeri näkyy.
Hautuumaakierros kuuluu meillä perinteeseen jouluna. Tämä on ensimmäinen pyhäinpäivä lapsen kuoleman jälkeen ja ennen hautuumaalla käyminen ei ole kuulunut päivään meillä, niin se elämä vaan muuttuu tahtomattaankin.
Huomenna on muutenkin asiaa Metsälän suuntaan, niin voisin käydä mun koirien haudalla. Kenenkään ihmisen haudalla en ole tainnut koskaan pyhäinpäivänä käydä.
ainakin: lapseni, äitini, isoäitini, vaarini ovat samalla haudalla.
Miehen isän,äidin siskon ja veljen.
Joo ja ollaan alle 40 vuotiaita.
siinä samalla mummulle, pappalle, kahdelle isotädille ja miehen sukulasten haudoille.
Poissa olevien muistelupaikoille vien kynttilän ex-miehelle, lasten isälle. Hänkin kuoli tänä kesänä.
isovanhempien haudat ovat 500 ja 300 km päässä. äidin haudalle vien kynntilän vain jouluna.
Ja oikeasti nuo kynttilät ovat hirveää jätettä. Suurin osa palaa vain vähän aikaa ja sammuu ja sitten ne kärätään lähes käyttämöttöminä kaatopaikalle.
Olen pahoillani kaikille teille ja muillekin läheisensä menettäneille.
Me viedään pappan seurana kynttilä hänen vanhempiensa haudalle eli isovanhempieni sekä mieheni äidin haudalle.
Minun molemmille papoille, ystävälleni, veljelleni ja miehen isälle.
Me poltetaan kynttilöitä myös pihassa ja lapsen onnettomuuspaikassa haudan lisäksi. Siis ihan kamalaa kaatiksen täyttämistä! :(
äitini, isoisovanhempieni (mummon ja papan vanhemmat) ja isotätini haudalle. Lisäksi muualle haudattujen muistopaikalle, sinne sytytän kynttilä mummulle ja miehen isovanhemmille.
itelleni tärkeitä ihmisiä ilman mitään pyhiinvaellusta ja ei-niin tärkeille ei ole mitään järkeä mitään kynttilöitä lähteä raijaamaan.
voisin, veisin isän, mamman ja papan haudoille. Täällä minulla ei ole sukulaisia mutta voisin viedä muutaman tuttavan haudalle ja muistelu paikkaan omaisilleni. Ajatukseksi se jäi joten polttelen täällä kotipihalla ulkona lyhdyssä kynttilöitä (koiramme on takapihalla tuhkana haudattuna) ja sisällä myös, ajatus on milestäni aivan sama.