Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain luottoa ja tililleni siirrettiin vahingossa lainasumma kaksi kertaa. Mitä seuraamuksia?

Vierailija
04.11.2011 |

Sain vain yhden vahvistuksen ja hain vain kerran. Laskutiedoissanikin lukee vain yksi luotto. Kyseessä on kertasumma, vain muutamia satasia. Nyt pieni ilkeä ahne pikkupiru olkapäällä kuiskii, että asialle ei kannata tehdä mitään, ei ne kuitenkaan huomaa. Toisaalta järki sanoo, että kyllähän asia huomataan.

Voidaanko minulta periä kuluja luotosta, jota en ole tilannut? En tietenkään kuluttaisi tuota pienehköä summaa vaan laittaisin talteen.

Ja toivoisin ihan asiallisia vastauksia tuosta vastuukysymyksestä. Onko minun velvollisuuteni ilmoittella luottoyhtiöön, että "hei, kiitos rahasta, joulubonus tuli tarpeeseen" vai katsotaanko minun toimineen jotenkin viekkaasti ja saan jotain muitakin seuraamuksia kuin pääoman takaisinmaksu (jonka tietenkin maksaisin)? Ja milloinkahan firma tuon edes huomaa.

t. luuseri-wt-elätti-köyhä-mamupatja-yh-avmamma. (ajattelin, että tuollaista kommentointia varmaan osakseni myös saan, säästän vaivan).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihab tosta sulle tullakin vaikka millainen petossyyte, jos et asiaan reagoi? En riskeerais.

Vierailija
2/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ylimääräisen summan.

Takaisinhan se peritään kuitenkin ja ihan varmaasti huomaavat ennemmin tai myöhemmin maksaneensa ylimääräistä.

Ei tule mitään seuraamuksia kun nyt omatoimisesti otat yhteyttä ja ilmoitat asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus minulle tuli tilille vahingossa jonkun muun rahaa. En tiedä miksi. Silloin otin selvää (koska pikkupiru kuiskaili minullekin) ja tulos oli se että kyllä, minun tulee olla selvillä tilini tapahtumista ja minun täytyy asiasta ilmoittaa.

No, seuraavana aamuna kun olin soittamassa kiltisti pankkiin, olikin pankki jo oma-aloitteisesti ottanut rahat tililtäni.

Vierailija
4/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos rahaa puuttuu (on esim. tehty vahingossa ylim. siirto) niin asiaa tutkitaan niin kauan, että vahinko selviää.

Joten kyllä ne siellä pankissa tuplasiirron tulevat huomaamaan, älä huoli.

Vierailija
5/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö sattunut ihan inhimillinen virhe luoton käsittelyssä, ja neiti näpsä on painanut sendiä kahdesti. Jossain vaiheessa vaje huomataan, olkoon vaikka 1 euron vaje, mutta summien on täsmättävä, ja silloin johtaa jäljet sylttytehtaalle...

Voisi olla mukava ajatella, että "sanon vaan etten huomannut tarkkailla tiliä", mutta eiköhän siinä ole sama juttu kuin esim. Suomen lain kanssa: se, että et "tiedä" jonkun lain olevan olemassa, ei tarkoita sitä, että voisit sitä kiertää.

Ymmärrän kyllä että voi poltella pitää raha, mutta toimi nyt vaan kuten kunnon kansalaisen kuuluu! :D

Vierailija
6/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh

-ap, joka kiittää järjen sanoista.

Vierailija
7/7 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valittanut asiasta ja sanonut,että olet tälläinen luuseri-wt-elätti-köyhä-mamupatja-yh-avmamma. Asian hoitaminen on aiheuttanut sinulle huolta, tuskaa, vienyt kallista aikaasi ja kysynyt,että miten pankki aikoo korjata tekemänsä virheen :) Kai ne sentään puhelinkulut korvaa ? :)