Voisinko tehdä myymälävarkauden niin, että ostaisin
esim. paidan ja veisin sen kotiin/pois kaupasta. Sitten palaisin takaisin, ottaisin saman tuotteen ja kävelisin ulos kaupasta. Jos tuote piippaisi, näyttäisin kuittia. Voisko tää toimia, kaupanmyyjät?
Ideaa saa vapaasti käyttää, itse en ole varastamiseen taipuvainen.
Kommentit (20)
katsovat kamerasta. Ne poistaa hälyt kassalla.
todennäköisesti vartijan kanssa selvittämään, mikä tavaroissasi piippaa. Jos ostamassasi paidasta on otettu pois häly ja näytät toisesta samanlaisesta paidasta kuittia, on aika helppo todeta, että siinä toisessa paidassa on häly tallella.
Niin mutta jos se toinen paita ei ole mukana. Vain yksi paita ja kuitti siihen.
Voihan häly jäädä myyjältä poistamatta.
Tosin uskon että asia tarkistettaisiin valvontakameralta.
paita, niinhän ap kirjoitti. Aiemmin ostettu ois jo viety pois kaupasta.
Lisäksi, jos kaupassa on kamerat joihin olisit tallentunut, sekään selitys ei auttaisi että väittäisit myyjän unohtaneen poistaa hälyttimen.
Usein olen nähnyt, että jos tuote piippaa ja siihen tulee myyjä niin katsoo kuitin ja käy ottamassa hälyn pois asiakkaan odotellessa.
sitä luulisi, että poistavat ne hälyt kassalla, mutta kun eivät poista! Noloa ruokakaupan kassalla, kun eri kaupasta ostetussa vaatteessa oleva häly alkaa huutamaan. Eivätkä tietenkään poista sitä siellä ruokakaupassa vaan jouduin menemään takaisin sinne vaatekauppaan, hyvä että oli vielä auki eikä tarvinnut seuraavana päivänä lähteä uudestaan. Myyjä ei edes pahoitellut asiaa! Eikä heidän porttinsa reagoinut siihen hälyyn silloinkaan, kun menin takaisin kauppaan, hyvin siis toimi kaikki siinä liikkeessä.
Juu, ei ruveta nauhoja kelailee, eikä siitä kuitista sitä päivää ja kellon aikaa sen tarkemmin syynäilee, mutta ideaa ei kannata ihan tuollaisenaan vielä käyttää...
joissain kaupoissa taas jos myyjä unohtaa poistaa hälyttimen, portit piippaa, että ei ole kaikissa kaupoissa uskottavaa, jos väität, että häly on "unohdettu" poistaa.
Ja vielä: kaupassa voidaan toimia myös siten, että jos joku hälyttää niin vartija tulee etsimään, mikä se on, mikä hälyttää. Siis ilman epäilyä varkaudesta. Koska on asiakkaallekin mukavaa, jos tavaroista löytyy se tavara, joka aiheuttaa hälytyksen.
Onko kiellettyä menemästä samaan kauppaan uudestaa jossa kerran jo sinä päivänä kävi ostoksilla?
varastettiin niin, että sujautettiin jonkun toisen taskuun tuote joka piippasi portilla ja itse purjehti kamojen kanssa siitä samalla ulos
että kävelin hälyn kanssa kaupasta ulos,mutta toisessa kaupassa alkoi piippaamaan että ei ne hälyt niin luotettavia ole.Itse olen vaihtanut kengät kaupassa ja pokkana kävelly ulos.
Onko kiellettyä menemästä samaan kauppaan uudestaa jossa kerran jo sinä päivänä kävi ostoksilla?
Jos sulla on kuitti paidasta, joka on ostettu klo 12.50, viet sen kotiin. Menet varastamaan samanlaisen paidan klo 13.20, ja näytät hälytyksen jälkeen kuitin siitä samanlaisesta maksetusta paidasta niin ei kovin Sherlock tarvitse olla kun ymmärtää ettei joku täsmää!
käytti juuri tuota kikkaa, se oli antanut sille nimenkin 2 yhden hinnalla.
Käyt ostamassa yhden, laitat sen kaupan säilytyslokeroon ja haet uuden.
Mutta kuka nyt näin tekisi, sehän on varastamista.
lukee 12.50 ja sit poistuu esim. Stockalta 13.20. Oonhan mä siel monesti useita tuntejakin kiertelemssä.
lukee 12.50 ja sit poistuu esim. Stockalta 13.20. Oonhan mä siel monesti useita tuntejakin kiertelemssä.
Eikö siellä Stockalla ole osastoilta lähdettäessä hälytyksiä? Vai tuleeko se hälytys vasta, kun poistuu ulko-ovista?
Ylipäätään kuitista VOI päätellä jotain, jos hälytys tulee heti suoraan kassojen jälkeen (kaupassa, jonne ei voi jäädä kiertelemään ostosten maksun jälkeen toiselle osastolle).
Kyllä voisit tehdä noin myymälävarkauden, teko olisi suunniteltu eli rikosnimike vaihtuisi näpistyksestä varkauteen. Sitähän sä kysyit :)
Eli vaikeuttaisit vaan tilannettas tuollain kikkailemalla. Kyllä se vartija huomaisi kameroista että paidan otat hyllystä ja kuljet maksamatta ylitse. Tuotesuoja portit ovat rehellisille ihmisille ja juoksukeikkoja varten..
ostohetken jälkeen ainakaan toimisi