Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perheneuvolasta olla haittaa?

Vierailija
03.11.2011 |

tarkoitan siis että voivatko pakottaa johonkin jos emme perheenä halua...

Meillä on 7v poika joka pelkää pimeää ja ykisnoloa ja kuolemaa ja puhuu niistä päivittäin. Olen ajatellut tämän olevan joku vaihe. Ja yrittänyt itse keksiä keinoja tilanteeseen.

Mutta äitini kehoituksesta otin yhteyttä perheneuvolaan ja he antoivatkin äkkiä ajan kun näkivät tilanteen kiireellisenä.

Nyt alkoi pelottamaan että jos näkevätkin pojan olevan "hullu" ja laittavat eteenpäin johonkin psykiariseen hoitoon tmv....

Hassuja ajatuksia mutta jotenkin olen ana pelännyt että viranomaiset ottavat liiallisen otteen ihmisestä jos menee ongelmistaan puhumaan eteenpäin...

Ja se pelottaa että jos siellä laitetaankin kaikki vanhempien syyski jne.... Olen kova huutamaan, mutta vastapainoksi kyllä rakastan paljon, annan aikaa ja syliä. Poika vain usein kysyy että miksi äiti aina huudat;( Vaikka poikaa ei ole koskaan tarvinnut juuri komentaa, vaan esimurkkua siskoansa joka koettelee... Niin pelottaa että tähän mun huutamiseen kiinnitetään huomiota ja käännetään kaikki väärinpäin.

No pojan parhaaksi tämä on ja olen onnellinen että pääsemme ammattilaiselle miettimään keinoja joilla pojan pelkoa voisi vähentäää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatrinen hoito ei ole mikään iso paha susi, vaan se on pau niille, jotka sitä tarvii. ja kyllä minusta lapsi, jota ahdistaa kuolemn- ja muut pelot tarvii sitä. Mun lapsi on ollut lastenpsykiatrian ja myöhemmin nuortenpsykiatrian hoidoissa ja se on minusta ihan ihanaa, kun näkee, miten ahdistus helpottaa ja jännitys vähenee ja lapsi saa taas elämänsyrjästä kiinni. Usein jo pari juttelukertaa riittää välittömän ongelman laukaisemiseen ja pidemmästä terapiasta on pitempiaikaistakin hyötyä. Mikset sä halua sitä lapsellesi? Miksi sun lasta ei saa hoitaa, jos sillä on ongelma?

Toinen on toi,että mitä jos ne laittaa sen kaikki vanhempien syyksi? No entä jos se on? Etkö haluais tajuta sitä, ja alkaa toimia toisin?

Mut joo, ei ne toimi isllä tavalla, ne ei syytä sua mistään vaan kannustaa ja rohkaisee koko perhettä ja etsii teidän vahvoja kohtia niiden ongelmien kompensoimiseksi.

Vierailija
2/3 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sinne perheneuvolaan soitinkin.

Olen vaan jotenkin epäileväinen kaikkia terapioita kohtaan ja pelkään että leimaavat ja toinen on se että jos joutuu terapiekierteeseen vaikka ns.paranisikin...

Eräs kaverini haki omaan alakuloonsa apua ammattiauttajalta ja yht´äkkiä hän söikin masennuslääkkeitä ja oli muka vakavasti masentunut (ulospäin hänestä ei huomannut mitään). Ja nyt tuntuu että laittaa kaikki masennuksen piikkiin eikä erota enää normaalia alakuloa ja masennusta toisistaan...

Ja välillä saa lukea lehdistä kuinka lapille olisi syötetty masennuslääkettä tmv ja vanhemmat kieltäneet joka osoittautunut hyväksi jne...

Vähänkö epäileväinen olen, mutta toivottavasti kokemus on ihan positiivinen :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö sinun itse hakeutua terapiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan