Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua jotenkin järkyttää kun ystäväni antaa miehen

Vierailija
02.11.2011 |

päättää kaikesta tärkeästä heidän perheessä. On uskonnollinen kyllä mutta kyllä mä silti käsitän että "mies on perheen pää" tarkoittaa lähinnä hengellisiä asioita, ei muita.

Ehkä vaan sitten olen itse niin erilainen ihminen mutta mä en vaan pystyisi elämään niin ettei mulla olisi sananvaltaa siinä mikä talo ostetaan tai mikä auto. On siis itse kertonut että kun mies kerran tienaa niin hän sitten päättääkin (on itse kotiäitinä). Kertoi vielä että mies aikoo ostaa sellaisen talon josta hän ei niin välittäisi mutta on vaan pakko sopeutua kun kerran mies on päätöksen tehnyt.

Meidän perheessä ei ole erillistä perheen päätä vaan ihan yhdessä päätetään kaikista asioista miehen kanssa. Jos jostain asiasta ollaan erimielisiä niin sitten yritetään etsiä kompromissia tai esim. jätetään se tietty juttu hankkimatta. Joskus tietysti toinen voi antaa periksikin jos ei ole kyse kovin tärkeästä asiasta mutta kyllä esim. talon ostaminen on niin tärkeä asia minulle että yhdessä se päätetään.

Ehkä yksi asia mikä tässä niin järkyttää on myös se että ystäväni jatkuvasti perustelee miehensä päätöksiä myös sillä että "mies tietää niistä asioista niin paljon enemmän". Eikä kyse kuitenkaan ole mistään tyhmästä naikkosesta vaan ihan normaalijärkisestä koulut käyneestä naisesta. Tuntuu että hän jotenkin tahallaan esittää tyhmempää mitä onkaan..

Onko ystäväni ihan miehensä tossun alla vai onko tuollainen ihan normaalia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaaliakin, olisiko ystävä pelkästään huojentunut kun on saanut mieheh joka päättää ettei hänen tarvitse huolehtia? mistä sitä tietää jos nainen suostuu esim. niihin talokauppoihin jos vaikka mies sitten remppaa sen heille sopivaksi? mielestäni ihmisestä kyllä näkee jos on tossun alla, ja tuo nainen taitaa oikeasti vaikuttaa onnelliselta asemassaan. ehkä koulunkäynyt nainen haluaakin olla kotiäiti ja perinteisillä rooleilla?

Vierailija
2/3 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi miehen ostaa talon näkemättä sitä itse... Musta se oli kyllä outoa. No, ehkä kauppa tehtiin "miehen" rahoilla, mutta siis silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse muuttaisi taloon joka sijaitsisi jossain korvessa tai olisi muuten sellainen jossa en viihtyisi. Kyllä mun mielestä YHDESSÄ tulee tehdä yhteistä elämää koskevat päätökset!

Itsellä ulkomaalainen mies jolta aluksi sain kuulla että käyttäydyn kuin olisin perheen pää tai mies. Mutta sain "koulutettua" miehen tavoille :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme