Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö miehesi exän ja lastensa luo viettämään Joulua yhdessä?

Vierailija
02.11.2011 |

Jäisit itse kotiin koska teillä ei ole lapsia? Mies tulee tietysti illemmalla sitten kotiin.

Jollet päästäisi niin miksi et?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa haluaisin päästää, mutta voin kuvitella, että jos kyse olisi ongelmallisemmasta tilanteesta, niin tuo olisi aika vaikeaa..

Vierailija
22/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lapset tulisi meille eri aikaan. Miehen exällä on jo uusi perhe ja olisi se nyt outoa jos mies menisi sinne jouluksi pyörimään ja jättäisin vaimon kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tarkoita että LAPSEN pitäisi valita toisistaan sitä tärkeämpää tai parempaa. Mutta kyllä lapsi nyt sitä Joulua haluaa viettää kotonaan.

Ajatteleppa vaikka niin että äidilla on 2 lasta ja molemmilla on eri isä. Luuletko että molemmat näistä lapsista haluaa viettää Joulunsa isillään niiden uusien naisystävien kanssa vaiko kotonaan sisaruksiensa ja äitinsä kanssa?

Ja yleensä se koti on siellä missä äiti on. TOTTAKAI on on poikkeuskia, nyt siis yleistän.

Vierailija
24/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tarkoita että LAPSEN pitäisi valita toisistaan sitä tärkeämpää tai parempaa. Mutta kyllä lapsi nyt sitä Joulua haluaa viettää kotonaan.

Ajatteleppa vaikka niin että äidilla on 2 lasta ja molemmilla on eri isä. Luuletko että molemmat näistä lapsista haluaa viettää Joulunsa isillään niiden uusien naisystävien kanssa vaiko kotonaan sisaruksiensa ja äitinsä kanssa?

Ja yleensä se koti on siellä missä äiti on. TOTTAKAI on on poikkeuskia, nyt siis yleistän.

eroperheessä lapset vuorottelevat jouluja vanhmpien luona: tänä vuonna isällään ja seuraavana äidillään? Kas kun kumpikin vanhempi on lapselle rakas, ei pelkästään äiti.

Vierailija
25/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi tärkeitä ja tällä kokoonpanolla on jouluja vietetty montakin, jopa minun lapsuudenkodissani. Ollaan me nyt varmaan tosi outoja :D

Vierailija
26/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin viime jouluaattona exällä syömässä samalla kun hain lapset sieltä meille eikä nykyisellä miehellä siihen mitään sanomista ollut. ja toivoisin että ex voisi samoin tulla myös meille syömään mutta käyvät varmaan exän nykyisen vanhempien luona syömässä jne. niin en tiedä päästettäisiinkö sitä tai tulisiko. haastavaa, varsinkin sitten jos on sisarpuolia ja nykyisiä sekä isän että äidin luona. mielestäni olisi korrektia kutsua sekä ex että nykyinen jos ei luota toiseen sen vertaa että päästäisi sen yksin tai muuten kokee olonsa epämukavaksi yksinään pönöttää kotona sen aikaa.

Vierailija
27/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin viime jouluaattona exällä syömässä samalla kun hain lapset sieltä meille eikä nykyisellä miehellä siihen mitään sanomista ollut. ja toivoisin että ex voisi samoin tulla myös meille syömään mutta käyvät varmaan exän nykyisen vanhempien luona syömässä jne. niin en tiedä päästettäisiinkö sitä tai tulisiko. haastavaa, varsinkin sitten jos on sisarpuolia ja nykyisiä sekä isän että äidin luona. mielestäni olisi korrektia kutsua sekä ex että nykyinen jos ei luota toiseen sen vertaa että päästäisi sen yksin tai muuten kokee olonsa epämukavaksi yksinään pönöttää kotona sen aikaa.

että meillä siis lapsilla on kaksi kotia, viettävät siis suunnilleen saman verran aikaa niin äidin kuin isänkin kanssa.

Vierailija
28/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen monesti mennyt itsekin siksi aikaa kunnes pukki käy. Alkuun meni vain mies, mutta kun tutustuin miehen exään aloin mennä minäkin kutsuttuna toki. Mikäs siinä, kaikki ajattelee lasten parasta ja lapsista on mukavaa, että ollaan jouluna edes muutama tunti heidän luona. Nyt on tulossa ensimmäinen joulu kun on kutsuttu miehen lapset ja ex meille aattona syömään ja pukki käy täällä, koska näin on nyt helpompi kun meille syntyy vauva joulukuun alusta.

Mulla olisi aika monta exää tarjolla jouluaattoon olen yh,raskaana? ja kaksi muksua.Ex tulee kaiketi tapanina kyläilemään.

Vierailija
29/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun oli innostuneita kunnes näki heidät pusimassa kertoi mulle että isi nimittää naista samalla nimellä kuin äitiä eli minua kultapupuksi.Lapset järkyttyivät todella paljon.

olisi Jouluaattona molemmat vanhempansa paikalla?

Että isä JA uusi puoliso osallistuisivat perheen joulun viettoon. Lapsilla ei ole enää sitä ydinperhettä, miksi sitä pitäisi leikkiä jouluna (ja parhaassa tapauksessa nostaa toiveita että vanhemmat palaisivat yhteen)? Isän uusi puoliso on osa lasten perhettä, hänkin kuuluu siis mukaan.

Vastauksena ap:n kysymykseen: tuossa tilanteessa en tykkäisi.

Vierailija
30/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun miehellä ei ole exänsä kanssa lapsia niin miten tämä aihe koskee sinua?

Vierailija
31/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun oli innostuneita kunnes näki heidät pusimassa kertoi mulle että isi nimittää naista samalla nimellä kuin äitiä eli minua kultapupuksi.Lapset järkyttyivät todella paljon.

olisi Jouluaattona molemmat vanhempansa paikalla?

Että isä JA uusi puoliso osallistuisivat perheen joulun viettoon. Lapsilla ei ole enää sitä ydinperhettä, miksi sitä pitäisi leikkiä jouluna (ja parhaassa tapauksessa nostaa toiveita että vanhemmat palaisivat yhteen)? Isän uusi puoliso on osa lasten perhettä, hänkin kuuluu siis mukaan.

Vastauksena ap:n kysymykseen: tuossa tilanteessa en tykkäisi.

vielä laitat pökköä pesään osaltasi?

Vierailija
32/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tarkoita että LAPSEN pitäisi valita toisistaan sitä tärkeämpää tai parempaa. Mutta kyllä lapsi nyt sitä Joulua haluaa viettää kotonaan. Ajatteleppa vaikka niin että äidilla on 2 lasta ja molemmilla on eri isä. Luuletko että molemmat näistä lapsista haluaa viettää Joulunsa isillään niiden uusien naisystävien kanssa vaiko kotonaan sisaruksiensa ja äitinsä kanssa? Ja yleensä se koti on siellä missä äiti on. TOTTAKAI on on poikkeuskia, nyt siis yleistän.

eroperheessä lapset vuorottelevat jouluja vanhmpien luona: tänä vuonna isällään ja seuraavana äidillään? Kas kun kumpikin vanhempi on lapselle rakas, ei pelkästään äiti.

Miksi eron jälkeen isän ehkä pitkäaikainenkin elämänkummpani, kihlattu, avopuoliso, vaimo on -joku, VAIN, pelkkä - naisystävä?!

Saman -naisystävän- pitäisi kuitenkin miehen myötä "ottaa koko paketti" ja olla ikään kuin äitihahmona vastuuta kantamassa näistä ensimmäisen liiton lapsista, ja kuitenkin hänet mitätöidään johon epämääräisten, vaihtuvien naisystävien ja seksipartnerien osaan?

Miksi joulu pitäisi viettää kotona, tai äidin luona (jos eroperhe)? Kyllä oikean joulun voi luoda vaikka sukulaisten tai isovanhempien luo. Tai isän luona.

Vietin itse muutaman joulun kimppajouluna siskon luona kun ero oli aika tuore. Joulu yksin lasten kanssa oli aika tylsä ja yksinäisen oloinen.

Olen viettänyt myös kylpyläjoulun ja mökkijoulun vuokramökissä lasten kanssa / perheenä.

Lapseni viettivät myös kerran joulun isänsä luona / isän suvun luona. Se oli hyvin erilainen joulu, mutta lapsille kuitenkin kokemus siitä, miten eri lailla voi joulua viettää. Ja saivathan olla isänsä kanssa koko joulun ajan.

Ap:n kysymykseen: mitä mieltä itse olet siitä, että miehesi menee "leikkimään perhettä " exänsä ja lastensa luo? Miten kauan olette olleet yhdessä, miten pitkä aika on erosta? Miten aiemmat joulut?

Jos tämä on ensimmäinen kerta ja ensimmäinen pyyntö, onko kyseessä ensimmäinen erojoulu vai ensimmäinen joulu, jossa sinäkin olet olemassa ja mukana?

Miksi sinua ei kutsuta mukaan miehen exän luo? Olet miehesi "perhettä", jos näin voisi sanoa.

Jos exä haluaa yhteisen joulun, miksi sitä ei voisi viettää neutraalilla maaperällä esim kylpyläjouluna, jossa olette 1-2 yötä, äiti huoneessa lastensa kanssa ja sinä ja mies kahdelleen omassa huoneessanne, mutta muun ajan olette yhdessä tms. ? - toisaalta, haluatteko oikeasti viettää joulua yhdessä?

Mieleeni tuli myös se, että tämä exä ei halua viettää "yksinäistä" joulua, vaan haluaa siihen toisenkin aikuisen vierelle. Kun ei elämänkumppania vielä ole, pyydetään se lasten isä eli exä.

Toinen ajatus oli, että olette uusi pari ja exä haluaa osoittaa sinulle missä on paikkasi.

No niin. Jokainen tavallaan.

Vierailija
33/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sana joulu ei ole lauseen alussa, se kirjoitetaan vain ja ainoastaan pienellä alkukirjaimella, muu on VÄÄRIN. Koska joulu ei ole mikään erisnimi. Yrittäkää nyt jo hihhulit hörhöt ymmärtää tämä.

Vierailija
34/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kuulema ole tämän uuden naisenkaan kanssa vaan kavereidensa.No mutta olenhan mäkin raskaana eikä ex tiedä.

Vierailija
35/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sana joulu ei ole lauseen alussa, se kirjoitetaan vain ja ainoastaan pienellä alkukirjaimella, muu on VÄÄRIN. Koska joulu ei ole mikään erisnimi. Yrittäkää nyt jo hihhulit hörhöt ymmärtää tämä.

Vierailija
36/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITÄ ENNEN ETTEI OLE IHAN SEKAISIN!!!

Eikä kuulema ole tämän uuden naisenkaan kanssa vaan kavereidensa.No mutta olenhan mäkin raskaana eikä ex tiedä.

Vierailija
37/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaakseen joulu, jouluaatto tms. sanat isolla alkukirjaimella. Vain täydellinen vajakki tekee niin, vajakki jonka pitäisi olla holhottuna laitoksessa. Muutenkin koko joulun juhlinta on vain ääliöiden hommaa.

Vierailija
38/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ottaa miestä jolla on jo lapsia. Eikö tämä mene kaaliin?

Vierailija
39/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ottaa miestä jolla on jo lapsia. Eikö tämä mene kaaliin?

Vierailija
40/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aihe ei ole meille ajankohtainen vaan sivusta seuraan.

Meille aihe oli ajankohtainen 10 vuotta sitten. Mies oli eronnut vuotta aiemmin exästään. Lapset olivat 8 ja 14. Olimme olleet yhdessä muutaman kuukauden ensimmäisen kerran kun meni viettämään joulua lastensa luo. Olin todellakin miehen UUSI naisystävä,en olisi voinut kuvitellakkaan että lapset olisi tuleet meille.

Isä on lapsille rakas ja ilman muuta kannustin miestä menemään aattona heille. Seuraavana Jouluna sama juttu. Isä menee lasten luo, en edelleenkään osannut edes ajatella etteikö mies olisi lastensa kanssa jouluna, samoin kuin seuraavanakin vuonna.

3 vaiko 4 vuotta mies oli aaton exän ja lasten kanssa, meni sinne iltapäivällä siinä 16 aikaan ja tuli takaisin n.20 kun lahjat oli avattu.

En olisi osannut mennä heille vaikka ex minulle aina osti joululahjankin... kävin omilla sukulaisillani sen ajan.

Kun meille tuli yhteinen lapsi, mies halusikin olla kotona. Toiset lapset olivat jo sen ikäisiä että "luopuivat" ajatuksesta olla molempien vanhempien kanssa jouluaattona. Nyt meillä oli pieni joka kaipasi molempaa vanhempaa.

Isommat lapset tulevat sitten joulunpyhinä meille, nykyäänhän jo vanhempikin asuu omillaan, on asunut jo vuosia.

Lapset on aina olleet meille tärkeitä, asiat hoidetaan niin etteivät lapset kärsi.

Meillä kaikilla on hyvät välit, isoilla lapsilla ja meillä sekä exällä (ihana ihminen) Mies ei ole leikkinyt siellä perhettä silloin aiemmin mutta lapset ovat nauttineet molempien vanhempien läsnäolosta.

Tottakai joulua voi viettää vaikka Honolulussa, kylpylässä tai jossain sukulaisilla mutta meille tämä on sopinut näin. Läheltä seuraan nyt kun tämä uusi naisystävä on niin mustasukkainen ja mies ei saa nähdä lapsiaan jouluna, sääli.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän