Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TIISTAITA LOKAKUISET ***

08.11.2005 |

Waude ku ihminen voi olla onnellinen kipeistä supistuksista!!! Elämäni ensi kertaa ihmettelin supistusten voimaa yhdeltä yöllä. Minä kun olen nukkunut yöni tähän asti. Klo 1-4 välilllä supisti oikein pitkiä supistuksia 4 kertaa (en tiedä kuin tiheään, missä vaiheessa). Neljältä nousin ylös ja hain puhelimen tyynyn viereen kaveriksi ja siiitä asti on supistellut 5-10minuutin välein. Ja yöllä aloin vuotamaan punahkoa nestettä, ei kai kuiteskaan lapsivettä (sitä nimittäin oli kuulemma aika reippaasti).

Pitänee alkaa kohta rimputtamaan Kättärille, että mitä ne mun lantiokuvat kertovat. Pääsenkö synnyttämään alakautta tän nelikiloisen? Ehdin jo ajatella, ettei mulle supistuksia tulekaan, mutta luonto näytti voimansa.

Eikä tämä 8.11.2005 kään olisi huono päivä... 10kk hääpäivä ja tasan kk sitten 8.10.2005 täytin itse 31v :)

Suppareita teille kaikille muillekin, toivotaan et nämä ei häviä minnekään....

Sirkkuliina 41+4

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan minunkin puolestani!

Onneksi viimeinen päivä kotosalla starttasi nyt. Yö meni taas sen verran kehnomman puoleisesti että tyytyväinen olen ettei niitä ole enää kuin yksi tiedossa (ellei käynnistys venähdä). Monta kertaa yössä herää siihen että vaatii ponnistuksen kääntää kylkeä. Lonkkaan jomottaa ja häpyliitokseen jomottaa ja se on perin pirullinen vaiva. Vielä kun saadaan ah niin ihanan tönköt sormet mukaan niin ou jee!

Muuten mieli on kyllä korkealla. On se vaan henkisesti niin kova juttu saada se päivämäärä tietoon jolloin oikeasti alkaa tapahtumaan. Nyt yritän nauttia tämän päivän. Mennään kaverin kanssa itikseen vielä katselemaan isänpäivälahjaa ja nautitaan ajasta ilman lasta! Onneksi päiväsaikaan ei oikein hirveästi olekaan vaivoja, mitä nyt silloin tällöin supistaa.

Moni on puhunut että 11.11 olisi kiva syntymäpäivä. No joo ainakin helppo muistaa. Mulla on vaan hyvä ystävä silloin syntynyt niin ihan kiva jos saa oman syntymäpäivän. Ja varmasti saakin... Mulla on poika joka täyttää 14.11 5-vuotta eli aika lähelle saavat syntymäpäivän isoveikan kanssa. Poika on muuten syntynyt 14.11 kello 14.11 ja se oli musta aika hauska sattuma silloin :)

MERITÄHTÖSELLE lämpimät onnittelut pikkuisen tyttären syntymän johdosta :)

SIRKKULIINA ja HENNAJO...jep. Tavoitteena taas: treffit kättärillä :D joko tiedostaen tai tiedostamatta!!!!

Sinilainen ja masu 41+6 (huh mitkä viikot)

Vierailija
2/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vielä suppareista!!!!! Ihanaa että luontokin on mukana vaikka välillä usko menee :) Kuullostaa tosiaan käynnistyvältä synnytykseltä.....:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nukuin yön tosi hyvin, vaikka pari kertaa heräsinkin.. uni oli sikeää, ja tuli ihan tarpeeseen kyllä.. jotenkin kun on menettänyt toivonsa vauvan tulosta itsekseen, niin ei enää mieti niin kaikkea, nyt tosin heräillessäni vähän se ajatus ilman miestä synnyttämisestä jyskyttää.. olis just mun tuuria... mielialat vaihtelee hirmusesti, välil aattelen, et kait siitäkin sitten vaan selviäis, jos syntys just sillon ku hän matkal, välil sit se tuntuu maailmanlopulta... noh, ei tässä auta kuin odottaa.. sitähän on tehty jo muutaman kuukauden ajan....

ja sirkkuliina, onnittelut alkavasta synnytyksestä ja tsemppiä!!

dem@ 41+4

Vierailija
4/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä olo. Supparit alko taas eilen illalla vähän kipeempinä ja jatkuivat yön ja koko tän aamun. Oli pakko mennä tulikuumaan suihkuun, et olis olo hiukan siedettävämpi. Mut ei, eivät nämä todellakaan ole vielä niitä kunnon suppareita, joista tietäisi lähtevänsä! Voimat alkaa olla tosi vähissä, eikä tuo suihkukaan paljoa auttanu. Vauva on kyllä eilisestä taas laskeutunu. Toivottavasti huomenna pääsis jo sairaalaan sisään. Ärsyttää jo itseäki ku heti aamusta on ihan älyttömän pahalla päällä.

Kohta tulee vieraita kahville niin jos vaikka hiukan nuo kivutki unohtuis:) Kyllä mä odotan ku kuuta nousevaa huomista. Saapahan ainakin tietää tilanteen kohdunsuulla. Ja jos nyt sattuu että olis vielä kaulaa jäljellä niin saanpahan ainakin sen käynnistysajan tietooni vaikka oliski vasta viikonloppuna.

SINILAINEN: koitetaan nyt pitää niistä treffeistä kiinni!!!!!!

SIRKKULIINA: Tsemppiä matkaan!!! Me tullaan perästä!!

Suppareita!!!!!!!!!!!!!!!

Hennajo 41+2

Vierailija
5/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset vähän rauhoittuivat aamusta, olin jo toiveikkaana kun niin paljon ja säännöllisesti tuli.. Tulee niitä vieläkin, mutta pitkä kuuma suihku varmasti rauhoitti tilannetta.

Kuinka paljon teidän vaavelit potkii? Kun eikö liikkeitä pitäisi tuntua tunnin aikana 10? Meillä tämä masuasukki ainaki nukkuu tai jotain aamulla/aamupäivällä, kun en juurikaan ole tuntenut liikkeitä tänäkään aamuna. Oikein ku tönii masua ja puhuu isolla äänellä ni saattaa joku heilahdus tuntua.

Illalla on kyllä aivan toinen meno päällä. Aamulla ku soitin kättärille, meinasivat ettei tarvitse huolehtia eilisistä lantiokuvista.. että lääkäri olisi kyllä soittanut, jos olisi jotain aihetta ettei mahtuisi syntymään alakautta. Eli ei ole soittanut - siis oletan että pusketaan alakautta.

Varmaankin treffataan kättärillä - mielelläni lähtisin sinne vaikka heti, mutta ei just nyt aihetta ku ei suppaile tarpeeksi tiheään... Mitä sinnekään mennä kärvistelemään?

Mäkin taidan kohta lähteä käymään lähikaupassa, jos sais lisäpotkua supistuksiin.

Sirkkuliina 41+4

Vierailija
6/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupesin tossa miettimään, kun eivät antaneet laskua eilen, et mitenhän se homma menee, ja soittelin neuvolaan et josko riittäis kuitenkin et kävisin huomenna siellä ja otettas arvot, kuunneltas sydänäänet jne... mut se nyt ei sitten kuulemma käy tässä vaiheessa.. Vaikka ne mulle eilen mm. silläkin perusteli, et ku testi oli positiivinen vasta kp 35 ja alkuraskauden ultrassa viikolla heitti, ja raskaus teoriassa vasta vähän yli lasketun, niin kuitenkin nyt sitten pitää elää sen virallisen mukaan.. eli 22 e sit taitaa napsahtaa huomennakin, ja varmaan laskuttavat kaikki sit sairaalalaskun yhteydessä, on tää kallista lystiä tää synnyttäminen.. vois päättäjät tehä synnyttämisestä ilmasta...

no höh sirkkuliina, ehkä ne supparit siitä taas yltyy, ja mulle ainakin terkkatäti sano, et tulee veristä vuotoa, niin pitäs käydä näytillä, mut taitaa olla eri ohjeistuksia eri paikoissa.. mut eiköhän kaikki siitä kohta jo ole vauhdissa ja saat masukin maailmaan!

~~~ ~~~ ~~ ~~~ ~~tsup tsup ~~~ ~~~ ~~

Vierailija
7/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ku oltiin kättärillä, siellä oli tietokoneet pimeänä neuvonnassa aulassa ja kättärin vastaanotossa, meinas että lähtiessä käytäisiin antamassa tiedot käynnistä. Varmaan muistikin siinä vaiheessa, kun oli 4 tuntia istunut ja ollut tutkittavana, röntgenissä, että piti huikata neuvontaan. En tiedä sitten, laskuttavatko eilistä ollenkaan? Nälkä oli huutava ja olo heikko, ettei muista milloin...

Työkaveri soitteli aamulla ja kyseli kuulumisia. meinasi vaan, ettei kannata kamalasti syödä enää mitään kiinteää, jos menee leikkelemiseksi... Valmennuksessa kyllä sanottiin, että voi syödä niin kauan kun maistuu. Ja aamulla meinas kättäriltä että jos vauva ei liiku paljoa niin syödä/juoda makeaa ja kuunnellla sitten,. Ja jos ei liiku niin soitella takas...

Ei mun masu liiku juurikaan, 10 jälkeen pari pientä liikettä tuntunu. ehkä kohta soittelen Kättärille mitä tehdä :)

Moe!

Vierailija
8/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista liikkeistä mulle on annettu sellanen käsitys, että ei joka tunti tarvi tuntea vaan riittää kun päivässä on yksi sellainen tunti, kun tuntee ne 10 liikettä.. eilenkin polilla kun sanoin, että kerran päivässä tulee kunnon muljaustuokio, ja silloin tällöin päivän aikana joku pieni tuntemus, niin olivat tyytyväisiä.. ja tässä vaiheessa vauva kuitenkin kans kerää voimia tulevaan.. mut toki aina kannattaa varmistella ihan niiltä ammattilaisilta, ettei tule meikäläisen puoskarineuvoista harmia... ;)

Vierailija
9/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollu kerran tietokoneet niin luulis olevan joku fiksumpi varajärjestelmä jo siinä vastaanotossa. Jos ne ei ole ottanu tietoja ylös ilmoittautumisessa niin musta se on niiden ongelma. En mäkään muistais käydä enää jälkikäteen mitään kertomassa. Hyvä vaan jos et saa laskua sirkkuliina! Toivottavasti ei toimi huomennakaan:)

Vauvan liikeistä senverran, et on tämäki vauveli tosi hiljainen aamuisin ja päivisin, mut aina iltaisin alkaa sitte jytää. Itse huomasin, et jos juon limua tai syön suklaata vauva kyllä aikas äkkiä heräilee. Tökkiminen ei aina välttämättä tee yhtään mitään. Kivahan tuo on jos syntymän jälkeen jatkaa samaan malliin, et päivisin vedetään sikeitä ja iltaisin ja öisin meuhkataan!!

Supparit on taas jatkunu hiukan voimakkaampina ku aikaisemmin, mut en edelleenkään ole lähdössä tänään mihkään synnyttämään, jos sitten huomenna:)

Vierailija
10/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsimme eilen aamulla sairaalasta, mutta en ole päässyt koneelle, nämä sivut ei jotenkin suostu aukeemaan...

[color=dodgerblue]Lämpimät kiitokseni kaikille perjantain, 4.11, aamupäivän tsempityksistä ja iltapäivän onnitteluista![/color]

*halirutistus*

Sydänlämpöiset kiitokseni teille kaikille, että olen saanut jakaa tuntojani ja purkaa odottamisen kurjaa tuskaa teidän kanssanne. Matkaa on ollut ihana tehdä yhdessä teidän virtuaaliystävieni kanssa.

Tuhannet kiitokset EMPULLE, että toit kanssasiskoille uutisen vauvani syntymästä.

[color=red][size=2]♥[/size][/color]Paavo todellakin(!) otti ja päätti syntyä perjantaina 4.11, rv41+3, klo 12.56. Painoa pikkumiehellä oli 3435g, pituutta 50,5cm ja päähän hänelle asetettiin sininen 34cm pipo.[color=red][size=2]♥[/size][/color] Pienempi mies mitä odottettiin, mutta hyvä näin :).

[u]SYNNYTYS LYHYESTI:[/u]

Synnytys oli nopea: salissa klo 10.00, supistuksia tehostavat lääkkeet (buscopan + oksitosiinisuihke nenään) klo 10.20, spinaali klo 12.20, klo 12.30 oksitosiinitippa (tämän jälkeen aukesin loput 5 cm), katetrointi klo 12.50, ponnistaminen klo 12.54 ja poika maailmassa 12.56. Synnytys oli helppo ja nopea (en koskaan uskonut kirjoittavani noita sanoja!). Ilokaasua otin siihen saakka kun sain spinaalin. Spinaali oli oikeesti ihan taivas! Sen jälkeen ei supistuskipuja ollut, ainoastaan paineentunne ja ponnistamisen tarve. Sain itse ottaa pojan vastaan ja nostaa rinnalleni. Synnytys oli todella ihana ja siitä jäi vain pelkästään hyvät muistot. Olen jo palautunut synnytyksestä, koska epistomiaakaan ei tarvinut tehdä. Imetys on lähtenyt käyntiin hyvin ja nyt ihastelemme uutta perheenjäsentämme.

Nyt toivotan teille kaikille kovasti onnea matkaan, se päivä tulee ihan varmasti. Ja se voi tulla ihan yllättäen, niinkuin minullekin kävi. Älkää vaipuko epätoivoon, vaikka tiedän, tein sen melkein itsekin. Jään jännityksellä odottamaan uusia vauvauutisia, joita te pian tänne tuotte.

[b]OLKOON VOIMA KANSSANNE!!![/b]

Vauvapuolella teitä odotellen;

Vallu rv 0+0 ja Paavo 4vrk (ninnulin kanssa sama synttäripäivä ;-D)

Vierailija
11/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kuulla uutisia sinulta!! :) Tosi ihanasti on synnytys sinulla kyllä mennyt.. Oikein kovasti onnea vielä, ja kyllä me täältä vielä perästä loputkin tullaan... :)

Vierailija
12/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitten 42+1 päiväää, tänä aamuna ya-kontrollissa oitaisiin otettu käynnistykseen, MUTTA EI OLLUT TILAAAAAA, RUUHKAA PUKKAA OLEMAAN...ainakin Hyvinkäällä ;)

No mutta kaikki näytti ja kuulosti vauvalla olevan hyvin :D Ei otettu kokoarviota, kun oli eri lääkäri, sanoi että tulos ei tulisi olemaan todellinen?!?! Njaa, olisi mun puolestani mittaillut vaan, olisi kokoarvio ollut mitä tahansa :P

Sirkkuliinalle ja Hennajolle paljon lisää sup-sup-supistuksia!! Ei täälläkään paljon liikkeitä enään tunneta. Ya-kontrolleissa ovatkin kiikuttaneet mulle makeaa juomista, jotta saataisiin kaveri liikkeelle ja mm. sydänäänet reippaammiksi.

Meritähti ja Valencia ONNEA pikku vauvoista!!!!

Kiitoksia Sinilainen, kyllä täällä sinnitellään ja välillä huokaillaankin, että eikö jo pääsis tosi naisen hommiin :) Oon jo vähän rauhoittunut, että kun vauvalla on lääkärin mukaan kaikki hyvin ja massussa luxusta, niin viihtyköön sviitissään sitten vielä jonkin aikaa. Sullakin näytti noita " ylipäiviä" kertyneen ihan kivasti, kannustuksia ja pinnistämisiä myös sinnekkin päin!!

Ai niin ja se on sitten ainakin ja viimeistään HUOMENNA, kun tämä Äitee aloittaa synnyttämisen :D Eli käynnistetään huomenna, jos luonto ei muuten päätä :) Hui, eipä tuo käynnistäminen hirmuisen helpolta kuulostanut: joku tabu laitetaan kohdunsuulle ja sinne sitten lisätään uusi 4 h välein, jos ei mitään ala tapahtua :| hmm.. onkohan tiedossa 100 h synnytys :P saisikohan jo heti käynnistettäessä pyytää esim. epiduraalin?!

Nyt tuo esikoinen heräsi päikkäreilään ja huutelee ÄIIIII!! Pienellä on flunssa iskenyt :( lapsenlikka ongelmiakin on tiedossa.... että tässä nämä pienet stressin poikaset :)

YLLÄTYSSupistuksia meille kaikille!!!

susanna 42+1

Vierailija
13/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pino karannut taas kauas. Väki alkaa vähenemään ja kohta meitä ei enää olekaan yhtenä kasana. Muakin on tänään supistellut aika reippaasti mutta en ole jaksanut alkaa kellottaa kun aina silloin ne loppuu. Uskon kyllä että huomiseen käynnistykseen mennään ellei yllätyksiä tapahdu!

ZUZANNA siis mullakin on huomenna käynnistys ja aloittavat sen 1/4 osa tabulla jota laitetaan kohdunsuulle 4h välein. Itsellä ei ole kokemusta näistä ylimenneistä viikoista joten en tosiaan tiedä miten homma tulee toimimaan :) Mutta ihanaa tietää että huomenna on SE päivä! Pikkuisen alkaa tosin jännittämään ja pienoinen rimakauhukin pukkaa päälle. Mitenhän sitä ensi yönä nukutaan ;)

VALLULLE iso moi ja kiva kun tulit vielä moikkaamaan :) Mäkin haaveilen täällä nopeasta ja helposta synnytyksestä *huokaus* :) Onnea teille vielä vauva-arkeen :)

SIRKKULIINA ja HENNAJO huomenna sitten Kättärillä :) Mä tulen sitten heti 7 jälkeen kertomaan moneltako sinne osasto 4:lle pitää mennä niin tiedätte vähän :)

Sinilainen 41+6 ja kohta suihkuun puhdistautumaan, sheivailemaan ja sellaista pienenpientä kivaa :)

Vierailija
14/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö KAIKKI muut jo huomenna?

Mulla on vasta torstaina ja silloinkin vielä harkitaan. Menen kyllä ilman aikaa ja tietoihin kirjoitettiin, että käynnistys, mutta silti sanoivat, että katsotaan... Olin tänään kontrollissa taas " muuten vaan" ja samalla tarkisteltiin, että tiputteleeko tosiaan lapsivettä. Mulla nimittäin aamulla oli ihan reidet märkinä ja sit pikkuhousun suojaankin tuli vaaleanpunaisia tippoja. Sairaalassa sit lääkäri ja kätilö oli sitä mieltä, että kyllä sieltä painaessa tosiaan ihan kuin hiukan jotain tulis, mutta niin vähän, että ei edes se testipuikko kyllä tunnista.

En mä kestä jos jään ihan yksin! Missäs kielokin on vai enkö vaan huomannut/muistanut enää?

Knoppe 41+2

Vierailija
15/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla huomen kyl taas kontrolli ja eilen sanoivat et voisivat sit alkaa käynnistelemään, mut sanoin et ei sit käynnistellä, ku sillon sit mies just lähtee.. sama se sit odottaa viikonloppuun, kun perjantaina mies jo palaa. Jos vauva jostain ihmeen syystä muka nyt itsekseen syntyis sillä aikaa, niin sitten ei vain yksinkertaisesti voi mitään.. tosi kurjalta se ajatus ilman miestä synnyttämisestä kyllä edelleen tuntuu, mutta olen koittanut asennoitua siihen, että sitten lauantaina synnytetään... sillon olis tuo tämän hetkinen rv saldo täynnä..

Zuzanna muuten, oliko sulla ultrassa heittoa lasketussa ajassa, tai oliko kierto pidempi ja plussa tuli myöhempään? Aattelin vaan, et onko sulla kans jotai vastaavaa ku mulla.. ku mulla oli kierto vähän pidempi ja plussa tuli kp 35 haaleana, ja sit ultrankin mukaan oli viikko heittoa tohon viralliseen laskettuun, mut sitä ei sit ikinä siirretty, kun heittoa niin vähän.. olisivat vaan siirtäneet, niin olis välttyny monelta murheelta... noh, nyt eletään viikkoa 41+4 ja tehdään kunnon rv-enkat.. ;)

tsemppiä kaikille huomenna ya-kontrolliin meneville ja sinne jääville, kyllä tämä tästä.. :)

Vierailija
16/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tullut limatulppaa..! pyyhkiessä tuli paperiin ysin maissa ensin ruskea noin 1cm x 0.5 cm limainen osa tulppaa, sen jälkeen tuli kirkasta limaa jonkun verran, missä ehkä hivenen väriä.. nyt tuli taas lisää vähän enemmän rusehtavaa limaa... pientä supistelua... mahtasko vauva kuitenkin lähteä syntymään nyt... jännät paikat..!!!

Vierailija
17/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mutsilla yökylässä ja esikoinen saa täältä hyvän hoitopaikan myös huomiselle jos lähtö tulee :) Ihan pikaisesti kirjoittelen ja vastailen:

Aijai aijai enpä muistanutkaan, että kuinka nipistelevältä alavatsassa tuntuukaan, pitää vaan muistaa hengittää :)

Sinilainen, uutena tämä käynnistys meikäläisellekkin tulee, esikoinen meni myös yli 41+4, mutta kotona alkoivat supparit. Hmm¿ mitenköhän nyt, ovatkohan nämä supparit pysyviä ja yöllä lähdetään laitokselle, ei taida nukkumisesta tulla mitään :p Totta, kun tietää synnytyspäivän niin tuntuu hyvältä!! Paljon tzemppiä huomiselle käynnistykselle :)

Dem@ ensimmäinen laskettuaika merkittiin 2.11., mutta ultran ja 4D ultrankin mukaan olivat sitä mieltä että koko vastaakin aikaisempaa ja laskettuaika siirrettiin sitten 24.10. Ööö¿ en oikein tiedä siitä kierrosta, meikäläisellä, kun menkat eivät ole olleet ikinä säännöllisiä. Tein muistaakseni 3 testiä ja jokainen näytti ¿ei raskaana¿, kuitenkin joku niistä valehteli, kun la:sta tuli 24.10. Ei ymmärrä?!?! Vai Dem@lla alkaa nyt kanssa tapahtua, eix oo jännää :) pidetään peukkuja että luonto hoitaa homman loppuun asti *aijai, voi shitti ku ei voi istua!!*

Aijai aijai, kyllä tää nipistely tuntuu aikasta inhottavalta, täytyy mennä makuuasentoon kärvistelemään!! Kyllä nää on pakko olla niitä OIKEITA supistuksia, näitä onkin tullut ihan kivasti¿.

Susanna ja ekat supistukset (42+1 klo 22 lähtien)

Vierailija
18/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää, kun ei voi sit alkaa ihan kunnolla supistamaan, tällästä suht pientä kuitenkin on vasta... tai mennä vedet... hirveästi tuntuu vaihtelevan limatulpan tulon jälkeen kesto siihen koska vauva maailmassa kun sitä kyselin tuolla yleisestikin... ja haullakin etsin tietoa... voi äly...

Vierailija
19/19 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle tulee pian kiirus et mies ehtii mukaan! Mulla oli tuo ns. verinen erite+kirkas lima merkkejä juuri siitä synnytyksestä!

****PEUKUTUSTA****

ja taas tulin hyppii vieraisiin pinoihin *pahoittelee*

tsemppiä kaikille vielä viime metreille!