Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö n. 9kk ikäinen vauvasi maidon kiinteän ruoan yhteydessä vai erikseen?

Vierailija
02.11.2011 |

Olen tässä pohdiskellut, että kuuluuko maito tarjota osana kiinteätä ateriaa, vai kuuluuko sen vielä olla oma ateriansa? Kiinteät menevät hyvin, ja tuntuu, että syödyn maidon määrä vaan vähenee koko ajan. Kuinka paljon maitoa tuon ikäisen kuuluisi syödä? (Meillä imetys loppui 7kk iässä, pullolla mennään.)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maitoa tarjotaan aterialla ja rintamaitoa aina kun haluaa. Maitoa voi toki lisätä ruokiin, esim. tehdään puuro maitoon.

Vierailija
2/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten silloin haluaa juoda vain 30-50ml, mutta joskus menee yli desikin. Lisäksi annan maitoa ennen aamu-unia ja ennen iltapäiväunia ja illalla nukkumaan mennessä. Yhteensä tulee juoneeksi 500-600ml päivässä ja se puoli litraahan riittää täyttämään kalkinsaantitarpeen. Jos lapsi juo tuota vähemmän, kannattaa tehdä puuro maitoon.

En ole imettänyt ollenkaan, joten tuttipullolla on menty. Nokkamukin käyttöä voisi jo alkaa opetella, neuvolasta sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en oo ihan hakusessa vauvani ruokinnassa :) Ollaan aloitettu kokeilu maidon juonnista aterian yhteydessä nyt aamupuuron kanssa. Voisin nyt ruveta antamaan muidenkin aterioiden yhteydessä, kun muuten tuntuu, että tunnit loppuu päivästä, kun on koko ajan syöttämässä, että ehtis kaikki ateriat... Minäkin annan maitoa ennen ap ja ip-unia, sekä ennen nukkumaanmenoa illalla, mutta sekin maidonsyönti on vähentynyt. Ehkäpä yhdistetään se sitten iltapuuroateriaan. Meillä on suunnilleen sama maitomenekki kuin teillä, eli kai sit ihan normaalia, hyvä :)

ap

Vierailija
4/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarjota ensin sitä, kumpi menee huonommin. Eli jos maito ei enää tahdo mennä, tarjoa sitä ensin (vaikka muualla kuin pöydässä) ja sitten ruualle. Jos taas ongelma olisi toisin päin, tarjoaisit maidon vasta ruuan päälle. Mutta kuitenkin samoihin aikoihin.

Vierailija
5/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on helpompi vaan imeä se pullosta / taikamukista :)

ap

Vierailija
6/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta n. tunnin päästä syömisestä. Ei suostu juomaan heti ruuan perään. Tuttipullosta siis.

Vierailija
7/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta n. tunnin päästä syömisestä. Ei suostu juomaan heti ruuan perään. Tuttipullosta siis.

ollaan nyt tehty, mutta ei tosiaan aika riitä enää päivässä, tulee kiire syöttöjen kanssa, kun koko ajan on syömässä joko kiinteitä tai pulloa. Sen takia tämä koko ketjukin siis...

Vierailija
8/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuon ikäisenä vielä imettänyt (heti ruokailun päälle), mutta n. 10 kk ikäisestä olen alkanut vähentää imetystä ja maidon olen alkanut antaa nokkamukista ruokailun yhteydessä. Aluksi ruoka ja sitten maito päälle (koska maitoa olisi muuten mennyt älyttömästi).

Nyt kuopus on jo 1 v ja maito on lautasen vieressä koko ruokailun ajan ja saa ottaa huikan nokkamukista aina halutessaan.

Vierailija
9/9 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuon ikäisenä vielä imettänyt (heti ruokailun päälle), mutta n. 10 kk ikäisestä olen alkanut vähentää imetystä ja maidon olen alkanut antaa nokkamukista ruokailun yhteydessä. Aluksi ruoka ja sitten maito päälle (koska maitoa olisi muuten mennyt älyttömästi).

Nyt kuopus on jo 1 v ja maito on lautasen vieressä koko ruokailun ajan ja saa ottaa huikan nokkamukista aina halutessaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan