Olenko plastan ainoa, joka ei käynyt yhdessäkään synnytysvalmennuksessa raskausaikana?
Kommentit (19)
Pääseekö niihin neuvolan kautta?
Ja miten synnytys meni? Oletan että olet siis synnyttänyt jo.
2 erittäin helppoa synnytystä takana.
t.ap
en mäkään oo koskaan käyny missään valmennuksissa ja olen yhden lapsen äiti.. koin ne turhana, koska en pelännyt synnytystä ja olen ollut kasvatusalan ammattilainen monta vuotta, ja nimenomaan vauvojen ja pienten lasten kanssa olli tekemisissä :)
Joku sairaalan esittely auditoriossa oli, täysin turha käynti sekin. Tämä Kuopiossa 2003-2004
en mäkään oo koskaan käyny missään valmennuksissa ja olen yhden lapsen äiti.. koin ne turhana, koska en pelännyt synnytystä ja olen ollut kasvatusalan ammattilainen monta vuotta, ja nimenomaan vauvojen ja pienten lasten kanssa olli tekemisissä :)
minun ystäväni kävi neuvolan valmennuksessa ensimmäisellä tunnilla, ja kertoi minulle millaista oli. Totesin että voi sitä makailla lattialla kotonakin....siis siellä ei tehty mitään muuta kuin rentoutusharjoitus, ja sen voi kuunnella kasetilla kotonakin. Lainasin kirjastosta DVD:n ja harjoittelin sen avulla.
Hengitysharjoituksista oli hyötyä, supistukset kesti 2 päivää ja niissä siitä oli apua. Homma päättyi leikkaukseen ja todettiin ahdas lantio.
katselemassa kuvia erilaisista tisseistä ja nänneistä. En mennyt toiste ja kolme olen osannut synnyttää.
kolmesta lapsesta yksikään ei silti jäänyt sisään.
eipä siitä olisi kyllä ollut hyötyäkään, koska päädyttiin suoraan sektioon.
todella vastuuton kun en ole valmennuksissa käynyt :)Ja ilmeisesti huono äitikin...
t.ap
vaikka neuvolsta kuinka yrittivät patistaa. ei huvittanut ja netistäkin tietoa löytyi. Uskoin (ja uskon edelleen) että kyllä luonto hommat hoitaa alusta loppuun ilman valmennuksiakin ja lutin kehooni sata prosenttisesti. Synnytyspelkokin katosi tuon -2uskon-2 myötä ja olen tyytyväinen :) innolla odotan jo milloin pääsee taas uudelleen synnyttää vaikka kivulias kokemus olikin :)
missään valmennuksissa :) Helppo oli synnytys ja yksi alle vuoden ikäinen vauveli mönkii lattialla :)
Minäkään en käynyt valmennuksissa. Kun synnytyksen aika koitti, menin sairaalaan ja tein mitä ja miten käskettiin tehdä. Terve vauva syntyi.
perhevalmennus kylläkin. Siitä yksi kerta keskittyi synnytykseen. Sillä kerralla käytiin läpi se, milloin kannattaa lähteä sairaalaan ja missä tapauksessa pitää mennä ambulanssilla (täältä on vähän alle 100 km sairaalaan), synnytyksen eri vaiheet, kivunlievitys, erilaiset avustukset ja synnytystavat ja mitä tapahtuu osastolla. Terkka-kätilö kertoili myös vähän sairaalan synnytysosastosta, sinne ei järjestetä vierailua.
Koin, että oli ihan hyödyllinen infopaketti, vaikka suurin osa oli ihan tuttua. Luulen, että monelle olisi ollut hyötyä myös rentoutusharjoituksista, itse olen joogannut jo vuosia, joten rentoutuminen hengityksen avulla on tuttua ja siitä olikin synnytyksessä apua. Olin osastolla käynnistyksessä pari päivää, ja huomasin, että vaihtuvilla huonekavereillani olisi ollut tarpeen oppia rentoutuksesta, se auttaa kivun kestämiseen.
eipä siitä olisi kyllä ollut hyötyäkään, koska päädyttiin suoraan sektioon.
Sama täällä, äitiysneuvolan kätilö vaan totesi, että kyllä ne siellä sitten...
enkä muuten koskaan ole käynyt sairaaloissakaan tutustumassa etukäteen.
Kohta kahdeksatta synnyttämään...
ja totesin sen olevan ihan täyttä paskaa.
Kukkahattutäti kehotti osallistujapariskuntia halailemaan toisiaan, kertomaan jotain ihan ihme henkilökohtaisia juttuja jne. olin siellä vajaa tunnin ja lähdin ekan tauon aikana.
Hyvin se lapsi ulos tuli ilman valmennuksiakin.
Täällä Italiassa ei tietääkseni ollut sellaista. Enkä olisi sitä kyllä tarvinnutkaan, koska lapsi syntyi lopulta sektiolla.
Pääseekö niihin neuvolan kautta?
Ja miten synnytys meni? Oletan että olet siis synnyttänyt jo.