Kun te laitatte pieniä vaatteita kavereille kiertoon, niin valkaatteko niitä?
Siis lastenvaatteista kysymys ja siitä että katotteko onko ehjiä?
Itse teen niin. Yhdeltä kaverilta saan ajoittain vaatteita meidän muksulle, mutta joskus ärsyttää kun suurin osa on reikäisiä tai ihan kulahtaneita. Nyt oli mukana viimeks kumisaappaat jotka oli astuttu toisesta saappaasta ihan linttaan, tai ne oli kuluneet siitä korosta kokonaan. Mä vähän ihmettelin asiaa koska kaveri hehkutti kovasti että siellä on mukana nokian saappaat, eihän tollasia voi pitää, ne on tosi epämiellyttävät jalassa.
Kierrätys on hyvä tapa, mutta joskus on tullut mieleen että jotkut vaan haluaa eroon niistä rikkinäisistä kamppeista ja kun ei viitsi omaan roskiin heittää niin dumppaa sitten kaverille.
Kommentit (5)
Huonot ja rikkinäiset laitan poistoihin.
Hyvät ja kuin-uudet näytän kaverille, että haluaako.
Ok-kuntoiset vien SPR:n tai Pelastusarmeijan kirpparille.
Eihän sitä kulahtaneita kehtaa laittaa toisen vaivoiksi. Ja aina kysyn, mikä kelpaa.
Meillä tosin yksi lapsi, jonka jäljiltä uutena ostetut kamppeet ovat tosi hyväkuntoisia, enemmänkin kierrätystä rajoittaa eri maku värien suhteen: kaverin miehen mielestä, pojat voi käyttää _vain_ poikavärejä.
niin mitä väliä, vaikka saatkin lajittelemattoman säkin?
Ja ainakin meillä erilaiset varavaatteet ja kengät on ollut tarpeen. Kyllä ne linttaan kävellytkin kumpparit on paremmat kuin ei mitään, esimerkiksi mökillä.
parhaimmat päältä. Jos saisin joltakulta reikäisiä ja likaisia ja rikkonaisia vaatteita, ajattelisin varmaan että ei me nyt NÄIN köyhiä olla, mitä se oikein ajattelee. Siis eihän kierrätyksessä mistään köyhyydestä edes ole kyse, mutta kyllä itse ajattelen, että se, joka minulta käytetyt vaatteet kaapista kuljeksimasta ottaa, ansaitsee sen verran kunnioitusta, etten nyt ihan mitä tahansa hänelle dumppaa kumminkaan.
En edes kehtaisi laittaa risoja enkä kovin kuluneita vaatteita, heitän sellaiset räteiksi, polttotynnyriin tai roskikseen (ok-talo maalla, niin poltamme paljon roskia). En anna kuin hyviä kamoja.
Mun mielestä, jos kaverisi kamat on tuota tasoa, voisit kohteliaasti sanoa valkoisen valeen että kiitos, nyt me ei tarvita vaatetta, kun juuri ostettiin varastoon. Tai sano, että voisinko tulla sinun luoksesi valitsemaan, mitä tarvitsen, kun kaapeissa on nyt vähän ahdasta.
Mun äidilläni on epämiellyttävä tapa tyrkyttää mulle kaikenlaista romua (ostaa itse paljon kirppareilta, ja on viime aikoina ollut osakkaana kolmessa kuolinpesässä). Jos en pistäisi rajaa hommalle, niin hukkuisin noihin mummojen vanhoihin sohviin ja verhonrääsyihin. Käyn mieluummin itse valkkaamassa.
Ne menee kyllä roskiin. Ja vaikka yritänkin laittaa käyttökelpoisia vaatteita, sanon aina, että älä ota muita kuin tarvitset, en halua aiheuttaa toiselle hirveää vaivaa laittamalla säkillistä tarpeetonta vaatetta toisen harmiksi. Siinä on aina oma vaivansa viedä ne kierrätykseen tms jos ei tarvitsekaan. Laita huonot vaatteet kaverille takaisin ja sano kohteliaasti, että tällä hetkellä ei olekaan tarvetta lastenvaatteille, kiitos.