Onko se kotiäitiys nyt työtä vai ei?
Kun ei niiden isien tarvitse hoitaa yösyöttöjä, koska niillä on työ, niin eikö se kotiäitiys ole siis työtä? Eikö lapsen kanssa ole tärkeää olla pirteänä, ihan jo turvallisuuden takia? Onko sillä miehellä siis niin tärkeä työ, että se menee oman lapsen turvallisuuden edelle?
Tarkoitan tällä siis niitä ketjuja/vastauksia, joissa kerrotaan ettei miehen tarvitse hoitaa yösyöttöjä (jos pullolla voi ruokkia), koska hänellä on työ, oli sitten äiti miten väsynyt hyvänsä.
Kommentit (36)
Tuosta ne hoituu hupsista kotityöt ja lasten hoidot sun muut lukemattomat hommat äkkiseltään! Nehän tehdään sohvalla maaten kuka mitenkin.
Työksi ne muuttuvat vasta sitten kun palkkaat kotiapulaisen ja maksat hälle tai sitten jos isukki niitä tekee.
Ja miksi ihmeessä kotiäiti ei voi valvoa vuorokausia ympäri kun se kerran sohvalla makaa ja taikakeppiään heiluttelee!
että kotona joutuu töihin kun laitan sen imuroimaan????
mä nyt sanoisi, että kotiäitiys olis jotain huvia ja vapaa-aikaa. Kyllähän sitä täytyy olla koko aika tavotettavissa, ruokaa tehdä, siivota, pyykätä ym. Kyllä se ihan työtä on! Ja kun lapsia on useampi, niin kyllä ei tartte missään sohvalla istuskella. Mutta eiköhän se ole niin, että osa vaan ei arvosta millään tavalla sitä työtä, mitä äidit kotona tekee! Saa tulla valmiiseen ruokapöytään ja aina on puhtaat vaatteet päälle laitettavaksi. Mutta kun kotiäidithän vaan istuu sohvalla ja surffaa ja kattelee telkkaa, niin eihän sellaista tartte kenenkään arvostaa. Kyllä tekis tosi hyvää kaikille olla hetken aikaa koti"äitinä" ja huomata, että mitä se on!
se on tavallista arkea, siivouksineen ja lastenhoitoineen.. kyllähän se mieskin niihin osallistuu kun kotiutuu töistä!
tekee ne päivän työt päiväkodissa eikä lapset sottaa kotona tai äitee ole siellä hoivaamassa lapsiaan!
Kotiäidillä kyllä riittää illallakin niitä hoivahommia ihan kuin työssäkäyvälläkin. Samat iltahommat molemmilla!
ja mitä muuta se siivous esim olisi ellei työtä? Hassua että siivooja kun sitä palkan vastineeksi tekee saa luokitella sen työksi mutta kun kotiäiti sen tekee se yhtäkkiä onkon jotain ihan muuta :D:D:D melkoista logiikkaa taas.
se on kotityötä!!!! Mun mies tekee sitä kotityötä sitten kun tulee töistään.
yhden kk. töissä jossain ilman lapsia! Ihan mielenterveyttään hoitamassa tuskimpa kokisi sitä työksi. Saattaisi oll avielä usein ylitöissäkin!
yksi lapsi vaan, nautin täysillä, mies auttoi syötöissä sen kun pystyi ja oli lapsen kanssa niin paljon kun pystyi. tottakai fiksu mies tukee vaimoaan kun tarvitaan muuten ei jää ketään tuottevaksi!!
Sanoisin vielä että sitä kevennyttyä aikaa, ainakin minulle oli. Nyt kun pitemmän kotonaolon jälkeen olen taas töissä niin oikeasti hävettää marina kotitöistä kotiäitiys aikana! Kyllä sen eron huomaa kun tuleetösitä ja väsyneenä päivän jälkeen tekee vielä niitä kotihommiakin. Hommia vielä keventää se, että nyt mies tekee aika tarkalleen puolet kotitöistä. Onneksi ei kyllä ikinä tullut odotettua miehen heräävän yöllä lapsen kanssa jos aamulla oli töihin menossa, itse sentään kotona pystyi ottamaan tarvittaessa rennommin ja nukumaan joskus päikkäreitäkin. Mutta ei se niin helppoa ole näköjään toisen työtä arvostaa, eihän monet kotiäidit pidä työssäkäymistä minään vaan jopa omaan aikana. Useammin minä kotona sain rauhassa kupin kahvia juoda kuin töissä!
tekee ne päivän työt päiväkodissa eikä lapset sottaa kotona tai äitee ole siellä hoivaamassa lapsiaan!
Kotiäidillä kyllä riittää illallakin niitä hoivahommia ihan kuin työssäkäyvälläkin. Samat iltahommat molemmilla!
Meinaatko ettei työssäkäyvä sillä aikaa tee mitään kun lapset on hoidossa? Tosi moni kotiäiti ei arvosta tippaakaan puolisonsa tai muidenkaan työntekoa vaan kuvitellaan että töissä ihan vaan omia juttuja hissukseen touhutaan. Kyllä minulla käämit kärähtäisi jos mies minun työpäiväni jälkeen odottaisi imurin kanssa vastassa minua tekemään siivouksia tai ruokaa. Meillä noista on aina vastannut kotona olija ja nyt on miehen vuoro omasta tahdostaan olla kotona ja huolehtia lapsista ja kodista. Molemmat ollaan yksimielisiä siitä että kotonaolija pääsee helpommalla ja nautimme molemmat vapaasta normiarjesta lasten kanssa. Työtäkö kotityö, ei todellakaan.
Ja joku vielä väittää, että suomessa olisi työttömiä
meillä esim. on joka arkipäivä noin tunti päivässä sellaista aikaa, että kukaan koululaisista ei ole kavereineen meillä kotona.
Meinaatko ettei työssäkäyvä sillä aikaa tee mitään kun lapset on hoidossa? Tosi moni kotiäiti ei arvosta tippaakaan puolisonsa tai muidenkaan työntekoa vaan kuvitellaan että töissä ihan vaan omia juttuja hissukseen touhutaan. Kyllä minulla käämit kärähtäisi jos mies minun työpäiväni jälkeen odottaisi imurin kanssa vastassa minua tekemään siivouksia tai ruokaa. Meillä noista on aina vastannut kotona olija ja nyt on miehen vuoro omasta tahdostaan olla kotona ja huolehtia lapsista ja kodista. Molemmat ollaan yksimielisiä siitä että kotonaolija pääsee helpommalla ja nautimme molemmat vapaasta normiarjesta lasten kanssa. Työtäkö kotityö, ei todellakaan.
on olemassa paljon muutakin työtä kuin vain se ansiotyö :D vain palsta mammuli voi olla niin putkiaivo JOKO TAI...