Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te joilta poistettu nielurisat proppujen takia!

Vierailija
10.11.2011 |

millä syyllä saitte? Mulla ei ole varaa tällä hetkellä mennä yksityiselle poistattamaan joten kunnallisesta pakko yrittää. Nyt on mennyt hermot tähän hlvttiin, ja aion yrittää saada poistoa millä keinolla hyvänsä. Joten jeesiä?

nämä syyt itelläni on jo;

-teen töitä asiakaspalvelutehtävissä. oikeastaan koko työnkuvani on asiakaspalvelua tällä hetkellä

- vuoden päästä valmistun asiakaspalvelun ammattilaiseksi, korkeammalle taholle toisaalta missä nyt teen töitä.

nämä ovat suurimmat valttini tällä hetkellä. työni takia en voi jauhaa purkkaa suuussani, pastilleja yritän kauhoa suuhun vähän väliä. ajattelin myös mainita että kun olen ykkös tyypin diabeetikko niin pastillien kauhominen suuhun ei ole ihanteellista..

mua ärsyttää koska angiinoita en ole sairastellut, tai muutenkaan kurkku ole kipeä paitsi kun proppuja ilmestyy....... joten näiden perusteella en saa poistoa): ajattelin kylläkin hieman kusettaa että kurkku välillä kipeä.

teidän syitä ja mitä kannattaa sanoa? en tajua kun kesäsin mulla ei oo proppuja mut kun ilmat kylmenevät niin heti on korvakäytävät kipeät ja proput ilmenevät ja aaargh

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt propuista muutaman vuoden, tänään kävin yksityisellä Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärillä. Käytni maksoi vähän vajaa 65€. Sanoin syyksi vain että nielurisoihin kertyy usein ruokaa, ja tunnen myös syödessäni joskus kun ruokaa menee niihn ja välillä tulee proppuja itsestään, mutta joskus puhdistan ne nielurisat propuista itse. Sanottuani nämä, hän sanoi että ongelmaan on yksi ratkaisu, leikkaus. Lääkäri oli siis asiantuntija ja tiesi heti mistä on kyse, ja kuinka kiusallinen vaiva on. Leikkaus ei maksa paljoa, koska hän laittoi lähetteen kunnalliselle puolelle.. Oisin toki saanut myös valita yksityisellä suoritettavan leikkauksen, mutta tottakai otan kunnalta lähes ilmaisen. Kannattaa siis käydä erikoislääkärin vastaanotolla ongelmasta. Alkukeväällä on nielurisojen leikkaus.

Vierailija
2/10 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä oli ollutkin - ja risat olivat tosi risaiset. Kun toinen puoli vielä paisui suuremmaksi kuin toinen, poistivat aika nopeasti...

Mutta, en ole ihan varma haluaisinko ihan vapaaehtoisesti leikkaukseen. Joskus olen nimittäin kuullut sanottavan, että noiden risojen "tehtävä" on pysäyttää tulehdukset niihin jottei painu "alemmas". Ja leikkauksen jälkeen minulla aika pian alkoi krooninen autoimmuunitulehdus kilpirauhasessa... ja se koonisena tosiaan jatkuu vieläkin yli 10 vuoden jälkeen ja on onnistunut jo täysin tuhoamaan kilpirauhasen.

Varmaankin sattumaa, onko kenelläkään muulla samanlaista kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei tulhduksia ole ollut, ainoastaan proppuja jonka takia henki haisee hirvittävälle, eikä mitkään purukumit ja pastillit tai suuvedet auta. Ainut syy siis leikkaukseen on että ei tule enään proppuja ja maistu ja haise kokoajan aivan tajuttoman hirveälle. Katsoo nytten mitä leikkauksesta seuraa ja hellittääkö henkinen tuska ja pystyn vapaasti olemaan sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
4/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisyys ei kannata. Jostain ihmeen syyst' prppujen aiheuttamaa haittaa ei oteta tosissaan.

Minä valehtelin että on jatkuvia tulehduksia, joten sain ajan leikkaukseen.

Vierailija
5/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen helposti ainakin multa lähdettiin leikkaamaan. Sanoin kärsineeni pahanhajuisesta hengityksestä 15v lähtien (nyt 35v). Lisäksi olen sairastanut pari angiinaa joskus nuorena, valehtelin kärsiväni usein kurkkukivusta. Kerroin myös kuorsaavani. Se oli totta. Nyt ei haise henki, enkä kuorsaa. Kipu oli helvetillistä, mutta parani kahdessa viikossa. Paino tippui 5kg, kun vain nestemäistä tai vetelää pystyi syömään. Mutta kyllä kannatti.

Vierailija
6/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisyys ei kannata. Jostain ihmeen syyst' prppujen aiheuttamaa haittaa ei oteta tosissaan. Minä valehtelin että on jatkuvia tulehduksia, joten sain ajan leikkaukseen.

mä oon ollut siinä luulossa että tiettyjen kirjattujen angiinoiden jälkeen saa leikkauksen, mutta sä oot ilmeisesti vaan sanonut että kurkku kokoajan kipeä?

lääkärihän katsoo nielurisoja ennenkuin päättää leikkauksen tarpeellisuudesta(?meneekö edes näin) niin kannattaako mun tyyliin ronkkia mun nielurisoja ennen sinne menoa että näyttää vielä enemmän ns. 'kipeiltä' :D

kuinka nopeesti saitte ajan leikkaukseen?

Vierailija
7/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi syyksi jatkuvat angiinat ( niitä kyllä mulla olikin)

Vierailija
8/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisyys ei kannata. Jostain ihmeen syyst' prppujen aiheuttamaa haittaa ei oteta tosissaan. Minä valehtelin että on jatkuvia tulehduksia, joten sain ajan leikkaukseen.

mä oon ollut siinä luulossa että tiettyjen kirjattujen angiinoiden jälkeen saa leikkauksen, mutta sä oot ilmeisesti vaan sanonut että kurkku kokoajan kipeä?

lääkärihän katsoo nielurisoja ennenkuin päättää leikkauksen tarpeellisuudesta(?meneekö edes näin) niin kannattaako mun tyyliin ronkkia mun nielurisoja ennen sinne menoa että näyttää vielä enemmän ns. 'kipeiltä' :D

kuinka nopeesti saitte ajan leikkaukseen?

Mä sanoin vaan että on jatkuvasti kipeä, mutta ei angiinoita. Lääkäri sanoi lopulta, että leikataan sitten, vaikkei hänen mielestään tarvetta olisi.

Pääsin leikkausjonoon ja sain ajan n. 5kk kuluttua. Kyllä kannatti. Kipeä oli, mutta särkylääkkeiden avulla pystyin syömään mitä vaan jo parin päivän kuluttua. Kyllä sen kesti helposti.

Vierailija
9/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne osaa katsoa ja nähdä, jos niitä on just kaivettu jollain. Tulehduspunoitus on erilaista, silloin ne ei verestä. Ja ei lääkäri tosiaan mistään saa selville miten monta angiinaa sulla on ollut. Onko sulla muuten isot tai keskikokoiset risat, arpiset? Mulla oli keskisuuret arpiset. Ensin menin työterveyslääkärille, sitten terv.keskuksen kurkku-nenälääkärille, lähete keskussairaalan kurkku-nenäpolille ja sitten lähete leikkaukseen. Noin puoli vuotta odotin leikkausaikaa. Ja jononhoitajan kanssa sain soviteltua aikaa vielä sen verran, että ehdittiin hommata mulle sijainen töihin.

Vierailija
10/10 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelin vähän ja sanoin että ovat kipeät usein (angiinoita ei), mutta myös ihan rehellisesti sanoin niin kuin asia on, että asia häiritsee normaalielämää. Leikattiin julkisella, mutta lähetteen tosin sain yksityiseltä (reitti yths-> lähete yksityiselle erikoislääkärille -> lähete julkiselle leikkaukseen). Lääkäri oli todella mukava ja oli sitä mieltä, että jos koen leikkauksen tarpeelliseksi elämänlaadun kannalta niin lähete irtoaa.