Työkaveri ei ostanut kaupittelemaani pesuainetta
koska on niin pienet tilat, ettei semmoinen 8kg pönikkä mahdu minnekään. Myyn niitä siis lapseni luokan hyväksi.
Olin vähän ällikällä lyöty, että aikuinen lähes 50v koko ikänsä töissä ollut, asuu niin ahtaasti =)
Siis työkaverin ostamattomuus ei ole jutun pointti, vaan se että olenko vieraantunut todellisuudsta?
Meille kyllä mahtuu khh kaappeihin vaikka 20 pönikkää..
Kommentit (47)
sitä ylikallista huonoa pesuainetta haluaisikaan ostaa! oisko se syyynä kuitenkin?
mahtuishan meille mutta se pesuaine on kaameaa ja 8kg on järjetön määrä
mitoitetaan tarpeen mukaan, ei iän tai työhistorian.
Ja yksinäinen 50v ihminen ei tosiaankaan tarvitse 8 kg pönikkää pesuainetta. Hän voi myös inhota sitä jokavuotista pakko-ostamista, kun kaikki lapsekkaat tuovat työpaikalle jos jonkinlaista sukkaa, keksiä ja pesuainetta. Itseänikin se ärsyttää ja sitten pitää vaan keksiä tekosyitä, ettei osta.
olla ostamatta sitä tyrkyttämääsi ylikallista keräyspesuainetta, vastaavan pönikän Bio luvilia tai Omoa saa 25 eurolla kaupasta
ei vaan halunnut ostaa ja oli eka syy minkä keksi.
Meillä 65m²:n kolmio, pyykinpesuainepöniköiden (2 kpl) pitää mahtua allaskaappiin, muuta paikkaa ei ole.
Ei mahtuisi yksin elävän äitini kaksioonkaan mihinkään kaappiin tai hyllyyn.
Ei tullut mieleesi, etteivät kaikki asu lukaaleissa, joissa on esim. joku khh? Ei meillä ole ikinä ollut eikä ikinä tulekaan olemaan, paitsi jos voitetaan lotossa.
sillä on miten asuu? Vaikka ois kuinka iso koti, niin ei se tarkoita, että kaikilla on edes khh saati isoja kaappeja siellä. Mä en itse ikinä ostaisi niin isoa pönikkää pesuainetta, josta ei ole kokemusta. (Oletan myös, että myytte jotain pulveria, ja moni ei nykyään edes halua pulvereita koneisiinsa.)
Ei ole yksin asuva, vaan urheileva lukiolaipoika vielä asuu kotona ja usein miehensä 2 lasta myös.
Pesuainevaihtoehtoja oli 5 erilaista, ja yleisiä merkkejä ja myös hajusteettomana.
Mut ei niitä tosiaan ole pakko ostaa, aika moni nyt vaan käyttää pyykinpesuainetta arjessaan.
Ei kiitos, olisi kyllä riittänyt mulle vastaukseksi, ei tarvi selitellä.
Ja kommentoijilta muuten meni mun pointti kokonaan ohi..
ap.
Ei ole yksin asuva, vaan urheileva lukiolaipoika vielä asuu kotona ja usein miehensä 2 lasta myös.
Pesuainevaihtoehtoja oli 5 erilaista, ja yleisiä merkkejä ja myös hajusteettomana.
Mut ei niitä tosiaan ole pakko ostaa, aika moni nyt vaan käyttää pyykinpesuainetta arjessaan.
Ei kiitos, olisi kyllä riittänyt mulle vastaukseksi, ei tarvi selitellä.
Ja kommentoijilta muuten meni mun pointti kokonaan ohi..
ap.
paljonko se pönikkä teillä maksaa ja mitä pesuaineita?
Pesukone on siinä vieressä, ja muuta paikkaa sille ei ole. En kyllä ostaisi itsekään. Mulla on oikeasti paikka kaikille, joten en osta mitään ylisuurta.
Hinta ei ollut edes jutun pointti, eikä pesuaineen merkki tai laatu.
(ja mitä hintaan tulee, niin kannatuksen vuoksi näitä ostetaan, ei siksi että sais halvemmalla kuin kaupasta).
ap.
Kyllä olet vieraantunut todellisuudesta. Nykyisin monelle ei enää ole mikään itseisarvo ostaa mahdollisimman iso talo. Vaan ihminen voi haluta pienen, näppärän keskustakodin, esimerkiksi. Moni myöskään ei halua hamstrata tavaroita nurkkiinsa. Ja iso asuntohan tarkoittaa aina enemmän siivoamista. Jos muuttaa usein, haluaa vähemmän tavaroita.
Eikä se edes tarkoita automaattisesti ahtaasti asumista, jos joku iso 8kg:n pönikkä ei mahdu asuntoon. Asunnossa voi olla jo säilössä vaikka niin paljon harrastusvälineitä tms.
Itse en ostaisi muuten senkään takia, etten jaksaisi kantaa tuollaista pönikkää kotiin, ja muutenkin minusta tuollaiset isot pesuainesammiot ovat epäkäytännöllisiä.
Itse en ostaisi muuten senkään takia, etten jaksaisi kantaa tuollaista pönikkää kotiin, ja muutenkin minusta tuollaiset isot pesuainesammiot ovat epäkäytännöllisiä.
Minä ostan itselleni 2 värillisille ja 2 valkoisille pyykeille tarkoitettua pänikkää + 4 x 4l huuhteluainetta. Eikä varmaankaan edes riitä vuodeksi. Minusta tämän on PALJON helpompaa kuin kantaa pikkupurkkeja kaupasta vähän väliä tai joulut olemaan pesemättä pyykkiä, kun se pikkupurkki onkin taas loppu ja on viikonloppu.
Mutta kukin tehköön kuten itselle parhaiten sopii.
ap.
ainakaan halua kannattaa yhdenkään työtoverin lapsen mitä lie juttuja.
8kg on sitä paitsi niin iso satsi, että vaikka sekä minä että mies urheillaan usein ja paljon ja pyykkiä tulee, niin tuo määrä kestäisi iät ja ajat. Menisi jo ihan pilalle loput kun luultavasti kokkaroituisi yl puolet siitä möykyiksi.
Hinta ei ollut edes jutun pointti, eikä pesuaineen merkki tai laatu.
(ja mitä hintaan tulee, niin kannatuksen vuoksi näitä ostetaan, ei siksi että sais halvemmalla kuin kaupasta).
ap.
On vain pieni kaappi pesuaineelle kylppärissä. Mahtuu yksi pieni purkki
jos sitä jatkuvasti pitää kaupasta raahata. Ei sitä paljoa tartte laittaa! Meillä riittää pieni paketti varmaan puoli vuotta, meitä 2+2. Tai en ole katsonut kauanko paketti kestää mutta oikeesti tooosi pitkään!
Mutta en minäkään ostais mitään 8 kilon satsia, kun halvemmallakin saa kaupasta. Ei mua kiinosta tukea työkavereitten lapsia, inhoan muutenkin noita kannatusjuttuja. Oisit pyytäny suoraan rahaa.
ainakin tuollainen iso purkki ehtii kokkaroitua ennen kuin on edes puolillaan. Meillä ei sitäpaitsi käytetä omoa tai bioluvileita. Käytämme vain nestemäista hajusteetonta pesuainetta. 38 euroa tuntuu aika kovalta hinnalta.
jotain tavaraa töissä. Eikä se "ei" tosiaan riitä vaan siihen on kohteliaisuussyistä pakko sanoa jotain muutakin. Sinänsä myydä saa, mutta hienotunteisesti! Esimerkiksi ei mua haittaa, kun työkaveri toi lapsensa luokan sukkamyyntilistan kahvion pöydälle. Ei sitä sen enempää kaupattu vaan sinnee sai laittaa tilauksen mallien perusteella, jos halusi. Mitään ei kysellyt ja puhui asiasta vain niiden kanssa, jotka oli tilannut.
ELI ÄLKÄÄ PAKKOKAUPITELKO SIELLÄ TÖISSÄ MITÄÄN! Älkää edes kysykö...
8kg pönikkää. Entäs, jos pesuaine ei ole hyvä, haisee aivan hirveälle tms. Sitten sitä on monen vuoden tarpeiksi. Eikä minullekaan kaappiin mahtuisi tuollainen pönikkä, se täytyisi pitää jossakin kylppärin nurkassa esillä.