Kuva plösöstä kropastani, millä kuntoon?
Tässäpä kaunistelematon kuva 37-vuotiaan mamman kropasta. Mahaa ei ole vedetty sisäänpäin eikä muutakaan kikkailua tehty. Siinä se ihramaha roikkuu. Yksi synnytys takana, lapsi syntyi 3v. sitten ja masu on ihanan löllö edelleen. Selässäkin vyötärön kohdalla vähän läskiä ja jenkkakahvat. Tuntuu ihan hirveältä katsella hyvässä kunnossa olevien naisten kroppia, kun oma maha roikkuu. Olen treenannut ahkerasti, ja lihakset tuntuu olevan vatsan seudulla ihan ok kunnosssa, mutta kun tuo ihra pitäisi saada pois.
Olen ollut lihavammassakin kunnossa, joten siinä mielessä olen todella tyytyväinen, mutta kun tuo maha ei vain häviä laihdutuksesta huolimatta. Pitäisi varmaan laihduttaa lisää, mutta sitten tissit varmaan häviäisivät kokonaan.
Kuva:
http://aijaa.com/v.php?i=009398982691.jpg
Kommentit (53)
Kaikkein helpoiten kroppaansa saa fiksattua, jos on asiantuntemusta siihen, mikä tepsii mihinkin. Jos ei omasta takaa, niin kaverilta lainattua tai ammattilaiselta maksettua.
Rasvaa ei ole mahdollista polttaa alueellisesti, joten jos haluat eroon vatsarasvasta sun täytyy vaan laihduttaa ja katsoa, missä vaiheessa maharasva lähtee.
Hyvällä syvien vatsa-, selkä- ja kylkilihasten treenillä (esim. säännöllinen pilates) keskivartalolöllöä saa autettua vähän, ainakin noin visuaalisessa mielessä. Jos alla on timmit lihakset ja hyvä pito, löysäkin liha roikkuu ryhdikkäämmin. Sama juttu kuin jos laiha rimpula lihoo, lopputulos on löllö rimpula, jos lihaksikas laiha lihoo, lopputulos on jämpti.
Osa keskivartaloliikeistä, etenkin pinallisten lihasten treenaaminen ja osa vinojen vatsalihasten treeneistä ja kylkikierroista tuo lisaa senttejä uumalle, eli kannattaa miettiä minkätyyppistä treeniä tekee.
Etenkin tuo vatsaontelon sisäinen rasva jäi mietityttämään - sehän on vaarallista juuri diabetes-vaaran ja metabolisen oireyhtymän takia. Mä olen treenannut todella tehokkaasti nimenomaan syviä lihaksia (vatsa, selkä, kyljet), enkä juurikaan pintalihaksia. Ne on mielestäni aika hyvässä kunnossa. Teen paljon pilates-liikkeitä ja erään urheiljatuttuni sekä yhden fysioterapeutin neuvomia liikkeitä syvien lihasten treeniin.
Samalla olen huomannut, että ne pintalihaksetkin kasvaa kuin itsestään (tai sitten ne on ne syvät lihakset, en osaa sanoa). Mutta kun vedän napaa kohti selkää, niin mulla tulee hyvin näkyviin lihakset, etenkin suora vatsalihas, kylkien lihakset ja selän "fileet".
Mun täytyy nyt keskittyä tuohon laihduttamiseen ja jatkaa liikuntaa, jotta saan sen vatsaontelon sisäisen rasvan kuriin. Mutta kyllä siinä lihasten päällä on ihan sitä läskiä, joka pitäisi saada myös pois.
Mulla on ollut laihdutuksessa just se ajatus, että samalla pitää treenata kovasti lihasta ja hankkia lihasmassaa, jotta kroppa näyttää paremmalta. Pahintahan on, että jos laihdutuksen jälkeen lihoo eikä ole mitään lihaksia, niin kaikki on sit pelkkää läskiä löllöä.
Mulla tosin on aina ollut vähän tuon mallinen kroppa. Jopa teininä mun maha oli ulospäin työntynyt, mitä notkoselkä tehosti entisestään.
Niin, ja joku kysyi mittoja. 166cm / 64 kg. Tarkoitus olisi saada paino alkamaan viitosella :)
Mä oon 31v ja yksi synnytys mullakin takana. Mulla ei ole läheskään noin timmi vatsa tai timmit reidet....
Liikuntaa eli löydät pois salilla ja rinnat vähän roikkuu, mutta muuten aika hyvä kroppa. Tuo on vaatteet päällä eli esim tiukat farkut päällä tosi kauniskin kroppa!
mies
Jos nuo tissit ovat riippuvat, niin tervetuloa katsomaan näitä riipputissejä, joissa nännit osoittavat kohti maata ;-)
Vilkaisin tuon ap:n kuvan, ja minusta hän oli oikein kaunis ikäisekseen. Itse olen pari vuotta vanhempi, ja olen ollut vähän allapäin, kun aina kiinteät rinnat ovat muuttuneet nyt kahden lapsen reilun vuoden imetyksen jälkeen aika surkeiksi... jotenkin oma itsetunto matalana, ja sitten tulee joku ukko, joka haukkuu ap:n rintavarustuksen... En taida iletä enää uimahalliin tai minnekään, missä ei saa olla push-upit ja villapaita päällä...
mutta mikäs minä olen kun aina painon noustessa se jakautuu ihan tasaisesti joka paikkaan... siinä on se vika, että kiloja kerkee tulla useita, ennen kuin se kunnolla näkyy ja alkaa hälärit soida päässä... nyt varsinkin kun ikää tulee, paino tuppaa herkästi nousemaan, jos ei kyttää.
Onkohan x-lihava oikea termi?? :)
kymmenenkin kiloa voisit pudottaa ennen kuin vatsa "laskee".
Usein toi liika treenaaminen tekee myös sen et jos rasva ei pala yhtä nopeesti kuin lihas vahvistuu niin lihakset jotka myös kerää nestettä työntyy ulospäin niin että mm.vyötärö saaattaa levetä useita senttejä vaikka paino putoaisi.
Sinuna keskittyisin ruokavalion muutokseen eli syömisen vähentämiseen ja keskivartalon lihastreenin vähentämiseen.
Olen mies. Toivottavasti en masenna, mutta olen käynyt saman läpi. En synnytystä, mutta raskauden aikaisen ahmimisen.
Ilman minun panosta vaimoni olisi syönyt ne kaikki kakut itse. Avustin häntä ja lihosin myös itse.
Nuo sisäiset rasvat lähtee kyllä pois sitkeällä dieetillä ja liikunnalla. Ne vatsan päälliset ei lähde. Ne on nahkaa, rasvaista nahkaa, joka roikkuu ällösti. En näe omaa napaanikaan enää.
4 vatsalihasta näkyy todella selvästi mutta 4 seuraavaa jää roikkuvan ihon taakse piiloon. Sinne jonnekin missä napakin on.
Lääkäri kertoi etten tarvitse leikkausta, mutta iho palautuu normaaliin mittoihin noin 8 vuoden päästä. Eli 8 vuotta odottamista.
Normaali kroppa tuon ikäiselle, mun mielestä sulla on notkoselkä, joka automaattisesti vie sitä vatsaakin eteenpäin. En valittaisi tuosta kropasta.
Mulla on vähän timmimpi kroppa, mut vaihtaisin sen koska tahansa ap:n kroppaan, jos saisin ap:n tissit. Mulla on takana kaksi raskautta ja kaksi pitkähköä imetystä (alle vuoden kuitenkin molemmilla kerroilla). Ja ennen keskikokoiset, normaalit pystyt rinnat ovat lösähtäneet aivan hirveiksi! Ne on just sellaiset patakinnas-rinnat, ihan ohuet ajokoiran korvat, jotka roikkuvat tyhjinä pusseina ihan alaspäin. Ja tuntuu, että ne vain roikkuvat koko ajan lisää ja lisää! Jos olisi varaa, menisin leikkaukseen, vaikka ennen olin ehdottomasti kaikkia leikkauksia vastaan. Tai sit saan kohta heittää tissit olalle, kun käyn suihkussa :(
Olen mies. Toivottavasti en masenna, mutta olen käynyt saman läpi. En synnytystä, mutta raskauden aikaisen ahmimisen.
Ilman minun panosta vaimoni olisi syönyt ne kaikki kakut itse. Avustin häntä ja lihosin myös itse.Nuo sisäiset rasvat lähtee kyllä pois sitkeällä dieetillä ja liikunnalla. Ne vatsan päälliset ei lähde. Ne on nahkaa, rasvaista nahkaa, joka roikkuu ällösti. En näe omaa napaanikaan enää.
4 vatsalihasta näkyy todella selvästi mutta 4 seuraavaa jää roikkuvan ihon taakse piiloon. Sinne jonnekin missä napakin on.Lääkäri kertoi etten tarvitse leikkausta, mutta iho palautuu normaaliin mittoihin noin 8 vuoden päästä. Eli 8 vuotta odottamista.
Mulla onneksi napa näkyy, mut en tiedä, kuinka paljon on roikkuvaa ihoa. Raskausarpia ei ole, joten ihan kauheasti nahka ei varmaan ole venynyt. Juu, sitkeä dieetti ja treenihän ne ainoat asiat on, jotka auttaa. Ei ole oikotietä onneen.
Muuten sun viestisi oli aika hilpeä, "olen kokenut raskauden aikaisen lihomisen". :D Tsempit sulle!
mutta mikäs minä olen kun aina painon noustessa se jakautuu ihan tasaisesti joka paikkaan... siinä on se vika, että kiloja kerkee tulla useita, ennen kuin se kunnolla näkyy ja alkaa hälärit soida päässä... nyt varsinkin kun ikää tulee, paino tuppaa herkästi nousemaan, jos ei kyttää.
H-kroppa ja X-kroppa.. sellaisetkin kropan mallit on olemassa. Päärynää sanotaan näillä toisilla termeillä A-malliseksi kropaksi, harteikasta sanotaan V-kropaksi ja sit omenavartaloinen on O-vartalo ;-) Ja tiimalasi-kroppainen on X-vartalo - se on kaikkein kurvikkain ja naisellisin. Onko sulla isot rinnat, kapea vyötärö ja suht leveä lantio? Jos tällainen nainen lihoo, rasva kertyy "oikeisiin paikkoihin" eli rinnat kasvavat ja lantio levenee, mut vyötäröön ei kerry niin paljon rasvaa.
Vai onko sulla H-kroppa? Pitkät raajat, tasapaksu vartalo, lantio ei ole leveä mutta vyötärökään ei ole kapea - ei kuitenkaan pallo kuten O-vartaloisella ompulla.
H-kroppa ja X-kroppa.. sellaisetkin kropan mallit on olemassa. Päärynää sanotaan näillä toisilla termeillä A-malliseksi kropaksi, harteikasta sanotaan V-kropaksi ja sit omenavartaloinen on O-vartalo ;-) Ja tiimalasi-kroppainen on X-vartalo - se on kaikkein kurvikkain ja naisellisin. Onko sulla isot rinnat, kapea vyötärö ja suht leveä lantio? Jos tällainen nainen lihoo, rasva kertyy "oikeisiin paikkoihin" eli rinnat kasvavat ja lantio levenee, mut vyötäröön ei kerry niin paljon rasvaa.
Vai onko sulla H-kroppa? Pitkät raajat, tasapaksu vartalo, lantio ei ole leveä mutta vyötärökään ei ole kapea - ei kuitenkaan pallo kuten O-vartaloisella ompulla.
Vähän ohi aiheen.
Mun mies osallistui syömingeihin myös raskausaikana. Katselimme paljon leffoja ja ahmimme herkkuja. Molemmat lihosimme yhdessä.
ruokavalio ja ruokavalio. Sinun tapauksessa kun laitat ruokavalion kuntoon, niin saat tuosta kyllä löllöt pois. Riittää varmaan kun karsit karkit, suklaat tms herkut/välipalat ja etkä santsaa lounaalla ja päivällisellä.
Mä tuun vaan entistä kateellisemmaksi. Ap, sulla on ihana vartalo ja täydelliset rinnat!
Ite olen 31v ja vaikka hoikka olenkin niin vartaloni on hir-ve-ä, rinnatkin roikkuu polvissa. Te oksentaisitte jos laittaisin kuvan.
Pliis ei enää näitä täydellisten vartaloitten omaavien kuvia tänne, mulle tulee paska fiilis.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6200142.jpg
(älkää kiinnittäkö huomiota risoihin pikkareihin, pliis)
Tämän kuvan postasin kaksplussan sivulle puolitoista vuotta sitten. Ja tässä kuvassa painoni oli 67 kg!!!!! Näin olin viestiin kirjoittanut, ja mitään syytä ei ollut valehdella.
Eli paino on pudonnut tuosta kuvasta vain muutaman kilon, mut vatsa on nyt kyllä parempi. Treeni on tuottanut tulosta. Olipa hyvä, että löysin tuon ketjun ja tuon kuvan! Antaa uskoa siihen, että treeni auttaa! Koska mun paino ei ole niin kauheasti tippunut tuon kuvan painosta, niin veikkaan, että lihakset painavat melko paljon nyt, ja maha on kiinteytynyt lihastreenin ansiosta. Vielä kun loppu läski veke, niin jeeees!!!!!
Ja siis tässä toisessa kuvassa en ole edes lihavimmillani. Läskeimmilläni painoin jotain 75 kg eikä lihaksia ollut lainkaan. Voitte kuvitella miltä näytin :((
ja noin pienellä painoerolla.
Jos mäkin innostuisin treenaamaan...
mä en ainakaan oleta että tavallinen 37v. nainen näytäisi tuon paremmalta.. hyvä vartalo sinulla on. et ole enää nuori, vaan aikuinen nainen, koita hyväksyä itsesi.
Upea vartalo!Kuulut siihen onnelliseen vähemmistöön ,joilla ei ole juuri nimeksikään selluliittia!!Rinnat ovat todella timmit!Mielestäni vatsasi on aika kiva ja selkäkin ok.
Jos kärsit turvotuksesta,kokeile pari viikkoa hiilaritonta leipää,maukasta!
Jos tykkäät uimisesta,kokeile kuuri 3-5 kertaa / viikko,noin kuukauden ajan.Sen lymfaattinen vaikutus näkyy nopeasti, eli nesteet poistuvat nimen omaan vatsan seudulta.Se kasvattaa myös nopeasti lihasta tasaisen vastuksen vuoksi.
Sulla ei siis ole hätäpäivää-olen ihonhoidon ammattilainen, näen tissejä/pyllyjä/selluja päivittäin!
Joku mies niin valitteli jossain vastauksessa!?
On muuten tosi samannäköinen kroppa kuin mulla pari vuotta sitten. En ollut tyytyväinen mahaan, mutta rintoihin olin.
Laihdutin 8 kiloa lisäämällä liikuntaa takaisin entiseen malliin ja muuttamalla ruokavaliota terveellisemmäksi.
Nyt olen tosi tyytyväinen vatsaan ja muuhunkin kroppaan, joka on kivan tiukassa kunnossa (lihaksetkin näkyy). Rinnat pieneni valitettavasti samassa suhteessa kuin mahakin ja ovat nyt ihan tyhjän näköiset :( Tekis mieli hankkia silikonit.
Harmi, kun se rasvakudos ei pysy rinnoissa ja harmi, kun ei ikinä pysty olemaan kroppaansa täysin tyytyväinen.
Mieti ja valitse kumman haluat timmin mahan vai noin kauniit rinnat ;)
Mikä ei ole kovinkaan hyvä juttu. Näkisin vaaran 2 tyypin diapetekselle.
Vatsalihakset tulevat nopeasti näkyviin, mutta maha tulee pömpöttämään pitkään juuri vatsalihasten takana sijaitsen rasvavaraston takia.
Aloitat laskemaan kalorikulutusta. Sopivasti hiilareita, ei enempää, kuin kulutat. Sitten reipasta kävelyä vähintään tunti päivässä. Iltapalan ajan voi karpata. Muuten karppaus ei tule tuolle vartalolle sopimaan. Sillä omenavartalo käyttää kaiken rasvankin itseensä. Eli kova liikunta ja monipuolinen sapuska on avain.