Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pakkomilteestä eroon?

Vierailija
01.11.2011 |

Mulla on pakkomielle enkä pääse siitä eroon.

Tiedän tavallaan asioiden taustan mistä se voisi tulla mutta se ei auta.

Pitäis päästä syvemmälle tasolle kiinni jotta vois vapautua miksi pidän kiinni pakkomielteestäni..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito

Varsinaisesta pakko-oireisesta häiriöstä kärsivän kannattaa aina kääntyä psykiatrin ja/tai psykologin puoleen, koska oireita voi merkittävästi lievittää erityisesti käyttäytymisterapialla ja lääkkeillä.

Oireiden hallinnassa hyödynnetään erityisesti käyttäytymisterapeuttisia keinoja katkaista pakko-ajatukset ja korvata hankalat pakko-toiminnat rakentavimmilla tavoilla. Tilanteesta riippuen jotkut pakko-oireista kärsivät voivat hyötyä myös muista psykoterapioista tai pariterapiasta.

Lääkkeet voivat lievittää hyvinkin merkittävästi pakko-oireiden häiriön oireita. Lääkehoidossa käytetään ensisijaisesti aivojen serotoniiniaineenvaihduntaan vaikuttavia masennuslääkkeitä. Näiden ohella jotkut oireista kärsivät voivat hyötyä myös muista ahdistuneisuutta lievittävistä lääkkeistä.

Vierailija
2/3 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin jo päässeeni tuosta pakkomielteestäni puoli vuotta sitten eroon, mutta ehei...

Itse asiassa mulla on niitä pakkomielteitä enemmänkin, mutta tämä yksi on niin paha että siitä pitäisi ihan oikeasti päästä eroon.

Psykalla olen käynyt jo monta vuotta, eikä siitä ole ollut hirveästi apua jos ei lasketa saamaani henkistä tukea.

En siis varmaan jaksaisi tätä elämää ilman sieltä saamaani tukea, vaikken ongelmistani eroon ole päässytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon käyny kauan keskustelemassa, eipä juuri auta! Tiedän mistä asiasta se kumpuaa, menneisyyden käsittelmättömästä "haamusta" mutta järjellä asian käsittäminen kun ei auta.

Pakko vaan jatkaa sitä samaa juttua vaikka se on järjetöntä, siis se pakkomielle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan